Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Handhavers controleren op manegebedrijven en pensionstallen

 
Profiel   

Horses.nl
Overige

[ img ]
Foto: Marjo


Op meerdere manegebedrijven en pensionstallen worden door handhavers controles uitgevoerd of de door de Rijksoverheid gestelde maatregelen rond het coronavirus wel worden nageleefd. Zo stond er gisteren een handhaver bij Stal de Heidehoek in Eemnes voor de deur. "We werden gecontroleerd op een aantal punten, zoals bijvoorbeeld geen groepsvorming of gebruik van de kantine", vertelt eigenaar Arnoud Daatselaar.

Lees het hele artikel op Horses.nl
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 17:51 



 
Profiel   

Ik hou m'n hart vast, bij ons op stal zitten ze nog gezellig bij elkaar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 17:52 



 
Profiel   

JudithGigi schreef
Ik hou m'n hart vast, bij ons op stal zitten ze nog gezellig bij elkaar...


Hopen dat ze daar snel komen kijken dan }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 17:53 



 
Profiel   

JudithGigi schreef
Ik hou m'n hart vast, bij ons op stal zitten ze nog gezellig bij elkaar...


Bij die van ons ook -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:11 



 
Profiel   

Onze stal heeft vandaag voor het eerst ‘maatregelen’ getroffen.
Niet meer dan 1 persoon per paard, niet samen scholen, niet meer roken op stal(samenscholing).
Ben benieuwd of er aan wordt gehouden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:18 



 
Profiel   

Mijn stal gister ook pas. Vooral uit angst voor de boete. Ging verder qua aantal bezoekers en social distancing wel ok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:21 



 
Profiel   

O nee hoor hier al lang 1,5 meter en iedereen houd zich eraan.

En ook gesloten voor "vreemden".

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:25 



 
Profiel   

jolmer20 schreef
Onze stal heeft vandaag voor het eerst ‘maatregelen’ getroffen.
Niet meer dan 1 persoon per paard, niet samen scholen, niet meer roken op stal(samenscholing).
Ben benieuwd of er aan wordt gehouden..


Vandaag voor het eerst ? |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:26 



 
Profiel   

De dag nadat de horeca sloot bij ons al. En sinds afgelopen maandag nog verder aangescherpt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:26 



 
Profiel   

Dat wordt nog spannend want bij ons wordt er nog gewoon een groepsles voor privépaarden gegeven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:29 



 
Profiel   

Van buiten mogen er geen prive lesklanten met paard komen, maar ondertussen. Bah. %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:34 



 
Profiel   

O alsjeblieft spreek pension eigenaren en mede pension klanten erop aan. We mogen nu nog naar onze paarden. Maar wellicht straks niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:44 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Van buiten mogen er geen prive lesklanten met paard komen, maar ondertussen. Bah. %)


Ondertussen “bah”? >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:46 



 
Profiel   

Dus nu is het makkelijk geworden. Handhavers lezen dit bericht op bokt, kijken hoe mensen reageren en de mensen die reageren dat het gewoon mag daar gaan ze op bezoek! Simpel!! :')

Maar even serieus, waarom is dit nodig? Neem gewoon je verantwoordelijkheid als mens en houd je aan de regels. Die zijn er niet omdat de wereld zo gezellig is nu...
Bij ons op stal nemen ze het wel serieus gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:54 



 
Profiel   

Hoop dat inderdaad iedere paardeneigenaar zich bewust is dat we het voor een deel in 'eigen' hand hebben of we de komende periode gewoon naar ons paard kunnen gaan door de richtlijnen in acht te nemen of de pensionstal houder nu wel of niet duidelijke regels heeft ingesteld. Zo moeilijk is het niet om te snappen dat je de 1 1/2 meter afstand in acht moet houden. En anders niet piepen als de boel straks gesloten wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:54 



 
Profiel   

Polly schreef
JudithGigi schreef
Ik hou m'n hart vast, bij ons op stal zitten ze nog gezellig bij elkaar...


Hopen dat ze daar snel komen kijken dan }:0

Dat dus. Inmiddels kan niemand zich meer beroepen op onwetendheid, dus mogen ze wat mij betreft optreden alsof het bewust gebeurt.

Mensen hebben blijkbaar nog steeds niet door hoe blij ze mogen zijn dat ze überhaupt nog de deur uit mogen voor iets niet-essentieels als het bezoeken van een hobbydier dat zijn eten en drinken doorgaans toch wel krijgt van de staleigenaar.
Gedraag je dan ook zo dat dat nog even toegestaan blijft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:56 



 
Profiel   

Het kunnen fikse boetes worden voor een bedrijf, moet je toch niet willen :=
Voor een burger ook daar niet van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 18:57 



 
Profiel   

En terecht.
Ook bij mij op stal zijn er maatregelen alleen houden veel mensen er zich niet aan.
Die vinden het onzin en zijn helemaal klaar met het "corona gedoe"..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 19:08 



 
Profiel   

Ik vind het echt jammer dat er met de pet naar wordt gegooid. Bij ons op stal zijn ze echt streng. Je mag niet zonder handschoenen binnen, 1,5 meter afstand en alle lessen geschrapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 19:18 



 
Profiel   

Ik sta bij een boer, twintig paarden verspreid over vijf verschillende schuren, iedereen die netjes afstand houdt en ook kan houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 19:28 



 
Profiel   

Ik sta bij iemand aan huis op een boerderij met maar een klein aantal pensionklanten.
De vader van de eigenaresse woont ook op het erf, dus wij houden al ruim een week voldoende afstand en spreken tijden af waarop we naar stal gaan, zodat we elkaar niet in de weg kunnen lopen.

Er is geen kantine en het is ruim genoeg om elkaar goed de ruimte te geven.

Het is maar een kleine moeite en het kan zoveel ellende voorkomen.
Ik snap werkelijk niet dat mensen gewoon toch bij elkaar gaan zitten.

Op m'n werk lijkt het voor een paar mensen ook echt onmogelijk om afstand te houden, ik loop de halve dag te slalommen om die lui te ontwijken -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 20:34 



 
Profiel   

Foi, wat een nazipraktijken.

Zelfs in een drukke groepsles kom je niet binnen 1,5 meter van elkaar. Ik vind het ook bijzonder dat je mensen de kans om te sporten ontneemt. Rondjes rennen op een atletiekbaan, golven, alle individuele watersporten, paardrijden, allemaal sporten die je prima kan beoefenen zonder besmettingsgevaar. Ik vind het dan ook niet raar dat iedereen dan maar naar het bos gaat (waar je ook prima afstand kan houden) Als er 100 auto's staan betekend dat niet dat ze allemaal tegelijk aankomen en vertrekken...

Persoonlijk vind ik de supermarkt en het winkelcentrum een veel groter risico. En die ene keer per week dat ik er kom verbaas ik me over de grote groep rollators en scootmobielen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 20:53 



 
Profiel   

Dat de regels nu strenger zijn is het simpele gevolg van het feit dat een redelijk aantal mensen gewoon geen enkele zelfdiscipline heeft en/of totaal niet geïnteresseerd is in het welzijn van anderen.
En zo worden de "goede" altijd de dupe van een handje vol "slechte"...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 21:04 



 
Profiel   

Nikass schreef
Dat de regels nu strenger zijn is het simpele gevolg van het feit dat een redelijk aantal mensen gewoon geen enkele zelfdiscipline heeft en/of totaal niet geïnteresseerd is in het welzijn van anderen.
En zo worden de "goede" altijd de dupe van een handje vol "slechte"...


Klopt... bij ons op stal wordt het wel netjes aangehouden.
Briefjes met de regels hangen ook overal. Afstand houden, na je paard doen meteen weg, de kantine is dicht etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 21:23 



 
Profiel   

crow schreef
Hoop dat inderdaad iedere paardeneigenaar zich bewust is dat we het voor een deel in 'eigen' hand hebben of we de komende periode gewoon naar ons paard kunnen gaan door de richtlijnen in acht te nemen of de pensionstal houder nu wel of niet duidelijke regels heeft ingesteld. Zo moeilijk is het niet om te snappen dat je de 1 1/2 meter afstand in acht moet houden. En anders niet piepen als de boel straks gesloten wordt.



Niet alleen paardeneigenaren houden zich niet aan de regels. Daar waren de stranden en de visboer, vorig weekend een mooi voorbeeld van. Ook ouderen die het onzin vinden (zie filmpje van Lubach wat online te vinden is) en de jeugd is onoverwinnelijk. Dus helaas nog teveel mensen, die de ernst niet in zien.

Iets wat ook belangrijk is om te bedenken. Met de tekorten aan capaciteit in de ziekenhuizen. Waar wil je opgenomen worden als je van je paard valt (of andere risicovolle sporten) daar staan veel mensen ook niet bij stil.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 22:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen