Vraag het teamlid: Apple

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 18:59

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Apple en Dais tijdens een TREC clinic.


Moderator Apple is al een hele lange tijd groen. Blundert ze nog wel eens? En wat is haar connectie met de Mongol Derby? Hieronder lees je antwoord op deze (en nog meer) vragen.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Geen idee :)) Ik denk ergens sinds 2004? Lang in elk geval. Met een kleine pauze ergens in 2010, maar verder altijd in het groen :)

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Het leukste? Ik denk toch wel het meehelpen om er voor te zorgen dat Bokkers het naar hun zin hebben op het Forum. In geval van tabblad Informatief is dat vooral topics bijlezen en zo nodig zelf al even iets in een topic plaatsen om er voor te zorgen dat de gemoederen niet te hoog op lopen :-) . Daarnaast is het team zelf een heel leuk team waarbij iedereen elkaar ondersteunt ook op prive gebied.

* Wat is je grootste blunder?
Geen idee :)) Volgens mij blunder ik mijzelf al jarenlang met meer of minder succes door Bokt :))

* Kan je omschrijven hoe een dag als moderator eruit ziet?
Op mijn werk is het druk, maar lees ik wel altijd even de overleggen door met betrekking tot Tabblad Informatief en de overige 'teamzaken'. Als ik niet aan het werk ben dan kijk ik even of er nog openstaande TeM's zijn en of er nog topics zijn die enige aandacht behoeven. Dan is het een kwestie van TeM's wegwerken totdat het lijstje weer netjes leeg is :D

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ik ben zeker ook op Bokt als gewone gebruiker :j . Ik lees veel op Bokt en volg ook topics of blogs van Bokkers. Zelf post ik niet zo heel veel. Ik bedenk me nu even met schaamrood op mijn kaken dat ik een volgtopic had geopend over m'n nieuwste aanwinst en daar ook al een poos niets in heb gepost :oo . Misschien maar even doen binnenkort :)) . Via Bokt ook nieuwe disciplines gevonden en uitgeprobeerd. SGW bekend mee geraakt, fotoshoot gehad, Boktmeetings (met of zonder paard). De Dais en ik hebben een aantal jaar geleden zo ook een Trec Clinic gevolgd, op de foto ben ik haar nummer aan haar hoofdstel aan het bevestigen.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Diverse gebeurtenissen blijven mij bij. Ik heb mij indertijd aangemeld bij Bokt omdat er een meisje/mevrouw was omgekomen tijdens een paardrijongeluk en daar op Bokt over bericht werd. Niet zo'n leuke reden, maar wel iets wat mij is bijgebleven. Dorinedag was een ander hoogtepunt, de saamhorigheid van Bokt was echt hartverwarmend. En tenslotte BvA, Bokt voor Azië, al weer in 2004. Heel Bokt bood items/ritten/evenementen aan ter veiling en daarmee is echt een mooi bedrag opgehaald voor Azië. De hele logistieke en organisatorische rompslomp rondom dit geheel was echter een stuk groter dan verwacht, waardoor ik denk dat sommige mensen (waaronder ik) nu nog steeds af en toe zwetend midden in de nacht wakker worden :)) . Zelf heb ik toen samen met een stalgenoot een strandrit aangeboden en wij hadden samen geboden op een buitenrit en een diner bij een andere Bokker thuis. Was erg leuk en gezellig.

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Vroeger mocht ik nooit een paard/pony van mijn ouders. Iets met 'school gaat voor', met als gevolg dat ik altijd wel paardrijles had en verzorgpony's, maar geen eigen paard. Toen ik op gegeven moment 30 jaar oud werd had ik een baan, een huis en voldoende inkomen en heb ik mijn eerste eigen paard gekocht. Die hele zoektocht en het resultaat staat ook nog wel ergens op Bokt denk ik zomaar :)). Vervolgens begon de inhaalslag en ben ik ook wedstrijden gaan starten. Eerst dressuur. Mijn allereerste dressuurwedstrijd haalde ik een winstpuntje en zei de jury (ook een Bokker) nog 'nu mag je ook gaan springen'. No Way dacht ik toen :)). Via Bokt zag ik echter leuke foto's langs komen van oefencrossen en SGW lessen. Ik heb het toen volledig verkeerd om gedaan (raad ik niemand aan). Ik ben eerst maar eens een oefencross gestart. Vervolgens vond ik dat leuk en ging ik op crossles (in een groepje met allemaal Bokkers die ook hun winstpunt springen nog niet hadden). Na wat niet succesvolle springparcoursen heb ik maar eens springles genomen en mijn winstpunt springen gehaald. Toen mocht ik ook officieel SGW starten. Hoezo omgekeerd :)) . Ik ben niet zo'n hele talentvolle ruiter dus voorlopig is het voor mij met dressuur nog de L van Levenslang en springen en SGW gezellig in de B. Ik heb nu sinds vorige zomer een nieuw paard, hij is in elk geval een stuk talentvoller dan ik, dus ik kan in elk geval het paard de schuld niet geven :)).

* Je vriend heeft de Mongol Derby gereden. Hoe heb jij de voorbereiding, race en de tijd daarna beleefd? Heb je zelf ambities om deze derby te rijden?
Sterker nog, hij gaat in 2021 weer meedoen. De Mongol Derby vraagt veel focus en doorzettingsvermogen om goed aan de start te verschijnen. Hij doet veel fitnessoefeningen en doet aan hardlopen (naast paardrijden en zijn werk). De race zelf was hier thuis zenuwslopend, je krijgt maar een deel mee van wat er op de steppe gebeurd. Halverwege de race ben ik ook naar Mongolië gegaan en dat was echt heel leuk om daar op het finishkamp te zitten. Ik wil zelf niet meedoen met de MD. De hele focus heb ik niet en wat je moet doen aan voorbereiding dat zie ik niet zitten. Daarnaast: als ik een keer 2 uur achter elkaar te paard zit vind ik dat al lang :)) Laat staan dagen achter elkaar :)). 1 dag hou ik nog wel vol, maar daarna wil ik toch wel graag gewoon lekker onder de douche, lekker hapje eten en slapen in een goed bed. Dat hele survival gebeuren hoeft van mij niet zo.

* Wil je nog iets kwijt aan de Bokkers?
Lieve Bokkers, wees een beetje aardig tegen elkaar en probeer ook van elkaar te leren. Op het forum zit heel veel kennis en kunde en heel veel verschillende disciplines. Wat een ander doet hoeft niet per definitie 'slecht' te zijn, maar kan ook je eigen paardenleven verrijken. En vooral: kom gezond deze Coronacrisis door :-)

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Vraag het teamlid: Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:13

Leuk om wat over je te lezen Apple! :D

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 20:25

Citaat:
[..] maar daarna wil ik toch wel graag gewoon lekker onder de douche, lekker hapje eten en slapen in een goed bed.


Snap ik :)) Maar hij heeft nog wat laten liggen op die steppe, begreep ik :)

Heb je überhaupt de ambitie om de L en de B uit te komen?

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vraag het teamlid: Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:52

Apple, leuk om weer wat van je te lezen. Bokt is zo groot geworden dat je elkaar uit het oog verliest.
Was ik dat jurylid btw?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:55

Leuk stuk! Het geeft mij hoop dat je op latere leeftijd ook prima aan je eerste paard kan beginnen :D


Citaat:
* Wil je nog iets kwijt aan de Bokkers?
Lieve Bokkers, wees een beetje aardig tegen elkaar en probeer ook van elkaar te leren. Op het forum zit heel veel kennis en kunde en heel veel verschillende disciplines. Wat een ander doet hoeft niet per definitie 'slecht' te zijn, maar kan ook je eigen paardenleven verrijken. En vooral: kom gezond deze Coronacrisis door :-)



Amen _/-\o_

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:20

Wat leuk, het staat online :D

Prrrr schreef:
Heb je überhaupt de ambitie om de L en de B uit te komen?


Voor wat betreft dressuur zeker wel :j, ik ben echter niet zo heel dapper dus voor wat betreft springen hou ik het graag op de B :+ , SGW B en L, maar veel verder heb ik geen ambities. Maar goed, zeg nooit 'nooit' en dat paard is zo groot dat die hindernissen echt minuscuul lijken :+ Dat scheelt.

Fitzroy schreef:
Apple, leuk om weer wat van je te lezen. Bokt is zo groot geworden dat je elkaar uit het oog verliest.
Was ik dat jurylid btw?


Ja klopt, dat jurylid was jij :j . Je hebt toen zelfs nog Kevin opgehaald bij zijn oude stal toen we hem net gekocht hadden (en nog totaal geen eigen vervoer hadden). Dat is ook al weer 17 jaar (!!!) geleden. Kun je nagaan.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:06

Hé wat leuk om zo weer eens wat van jou te lezen!
En dat ik het toevallig voorbij zie komen :')

Anoniem

Re: Vraag het teamlid: Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 23:10

Appelman weer naar Mongolië volgend jaar *\o/*

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:45

Wat een leuk stukje Apple :D Ik kijk uit naar de Derby volgend jaar, kunnen we weer MF stipje volgen :))

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:23

Leuk stukje! Je komt op mij altijd heel erg sympathiek over en dat bevestigt dit interview alleen maar :j Benieuwd hoe Mike het volgend jaar bij de MD gaat doen! :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:17

He wat leuk om te lezen Apple!
En stoer dat je vriend opnieuw mee doet! Die race kuipt echt onder je vel volgens mij. :+:
Houd je opnieuw ergens zijn voorbereidingen bij of niet?
Jij schrijft zo heerlijk!

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Re: Vraag het teamlid: Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 16:52

Wat leuk zo'n interessant interview!
Ik vraag me weleens af, zijn die moderator functies op forums (dit forum?) nou eigenlijk betaalt of doen mensen die veel online zijn en veel lezen dit vrijwillig?

Berdien

Berichten: 64521
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Vraag het teamlid: Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:55

Wat een leuk stuk zo Apple!

Tof dat Mike weer mee doet met de MD, ga je er weer een blog over bij houden? Dat vond ik vorig jaar érg leuk om te lezen, een bijzonder inkijkje in een bijzondere race.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Vraag het teamlid: Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:26

@SandandOak: als moderator op dit forum ben je vrijwilliger :-)

Berdien en Ayasha: ik weet nog niet of ik een blog of zoiets ga bijhouden. In praktijk is dat eigenlijk best veel werk :+ . De Facebook pagina bestaat nog wel, tegenwoordig houdt Mike deze zelf bij, dus daar gebeurd af en toe nog iets op. Ik verwacht zo rond deze tijd volgend jaar dat alles weer iets actiever wordt.