Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het doorgeefstokje van mei: Nessie

 
Profiel   

*Bokt.nl
Bokt community

[ img ]
Eston door A. van Kol Fotografie


Het is echt lente-weer. Zonnetje, briesje, de afgelopen dagen eindelijk weer wat regen. Heerlijk. Als je het aan mij ligt blijft het het hele jaar zo {:} . Voor het eerste doorgeefstokje van mei benaderden we bokker Nessie. Ik kreeg een enthousiast stukje doorgestuurd, boordevol leuke, vrolijke foto's en antwoorden. Benieuwd geworden? Lees dan gauw verder in het eerste doorgeefstokje van mei!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Het is inmiddels 15 jaar geleden dat ik mij op Bokt heb geregistreerd. Als pubermeisje met een passie voor paarden leek het mij leuk om op een online forum mee te praten en foto’s te delen.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?

Citaat
ik heb een kwpn er Nessie daarom mijn naam zo maar het is geen pony hijs ong 1.68

[ img ]
Eston en Izzy door A. van Kol Fotografie


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Laten we het in het midden houden, een 5. MSN taal vond ik helemaal hip, ook al was dat niet toegestaan op Bokt. Boefje was ik :+

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik denk dat ik grotendeels ‘bekend’ ben geworden door mijn Haflingerduo, Wolder en Goldy. Wolder is alweer een aantal jaar geleden naar Duitsland verkocht, maar Goldy staat nog steeds bij ons. Ik pak haar wel eens mee voor een (kort) buitenritje, verder mag ze vooral lekker in de wei genieten. Inmiddels kunnen jullie mij ook kennen van mijn andere paarden, maar voornamelijk de combinatie tussen mijn zwarte rijpaard hengst Eston en zijn zilverappel minipaard vriendje Izzy Grey.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Ik vind het forum nog steeds leuk en informatief. Vooral het gedeelte van de fokkerij en wedstrijden vind ik interessant om mee te lezen en te praten. Daarnaast vind ik het altijd leuk om foto’s te bekijken van mensen welke samen met hun paarden genieten.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
[ img ]
Eston door Mila VP Photography

Mijn ouders hadden al paarden, ik ben ermee opgegroeid. Ik denk dat hierdoor de pennyfactor wat is verkleind, ook al staat er nu wel een zwarte hengst op stal. Wild is hij in ieder geval niet en ik ben ook echt niet de enige persoon welke er mee om kan gaan (zijn jongste groom is 3 jaar oud).

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik zou verhuizen, naar het buitenland, paarden bij een villa met een zwembad en mooie uitloopstallen. Graag ook een wat hogere temperatuur het hele jaar door. Telt galopperen met mijn eigen paarden over een wit zandstrand ook als (volwassen) pennydroom?

8. Vraag van AlwaysH: Hoe ben je gekomen waar je nu bent? Met je prachtige Eston o.a! (Die menig Bokker vast wel kent!!)
Zoals ik noemde is de paardensport er met de paplepel ingegoten. Van rondjes stappen op de grote KWPN’er van mijn moeder, tot rondjes rijden op de Shetlander Pooh.

Als tiener kreeg ik mijn Haflingers Wolder en Goldy, waarmee ik allround fanatiek was in de sport. Uiteindelijk merkte ik met Wolder na meerdere jaren dat mijn doelstellingen met hem geen goede match was met waar zijn interesses lagen. Na lang wikken en wegen heb ik hem te koop aangeboden. Binnen een dag had ik ruim 100 reacties en binnen 2 dagen was hij verkocht aan iemand waar ik een heel goed gevoel bij had. Ik heb geen dag spijt gehad, hij heeft het super in Duitsland en ik kom hem nog wel eens tegen op Facebook.

Als opvolger van Wolder kwam mijn sportpaard merrie Carrera. Naast dat ik haar in de dressuursport heb uitgebracht (wat mijn zus nu nog steeds doet), rijd ik graag met haar buiten. We staan direct aan het bos en houden van een rondje over de hei. Carrera is Eston zijn moeder. Ik wil graag weer een veulen fokken, waarschijnlijk zal dat volgend jaar worden. Ik ben me nog aan het verdiepen in welke hengst ik voor haar wil gebruiken en we willen haar eerst nog uitbrengen in het Z voor een sportpredikaat.
[ img ]
Goldy

Toen mijn hengst Eston werd geboren, was ik heel blij! Daar was mijn gitzwarte hengstveulen. Meteen was hij al mensgericht en het is nog steeds echt mijn beste maatje. Een once in a lifetime horse, dat kan ik hem zeker noemen. Hij is gitzwart met een gouden karakter, hij heeft meerdere grooms (3,4 en 6 jaar) waar hij door geborsteld wordt, mee wandelt en onder zadel rondstapt. Hij staat overdag buiten met zijn minipaard maatje Izzy en s’nachts staan ze samen in een stal. Ik vind het heel belangrijk dat mijn paarden goed in hun vel zitten, hun gezondheid en geluk staan op nummer 1.
[ img ]
Carrera
Onder zadel heeft hij altijd goede zin en energie om te werken, elke keer is het weer een plezier om met hem aan de slag te gaan! Dressuurmatig word ik al jaren begeleid door een heel goede instructeur en ik krijg advies van mijn moeder, welke vroeger ook fanatiek wedstrijdruiter was en nu recreatief rijdt met Carrera en Goldy. Zij is ook mijn steun en groom op wedstrijden. Daarnaast gaat ook mijn vader altijd mee op wedstrijd, hij rijdt de auto / trailer combinatie. Naast bakwerk maak ik ook graag een buitenritje met Eston, ook vaker met zijn moeder Carrera en mijn zus samen.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Pandakaas, ik keek op ITP en deze boktnaam viel me op. Toen ik het topic aan klikte zag ik een prachtige pony, tell me more!

10. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?
Wat is je ultieme droom in de paardensport?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 12:05 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Voorpagina nieuws.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 15:16 



 
Profiel   

Leuk stukje zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 15:44 



 
Profiel   

Goldy :D gouden draakje :D

Ik geniet al jaren op afstand van jouw knappe paarden. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 16:50 



 
Profiel   

Bedankt allebei :D Goldy is een stukje rustiger geworden, maar op buitenrit gaat er alsnog een energie boost knopje om :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 17:46 



 
Profiel   

Och Wolder, wie was er op het Haflingerforum niet verliefd op hem. Jij hebt alleen maar knappe paarden, bofkont!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 21:43 



 
Profiel   

Wolder en Goldy niet meegemaakt, ik ken je n.a.v. het topic dat je had toen je merrie drachtig was en het van de verkeerde hengst bleek te zijn, heb ik dat goed onthouden? :o

Leuk stukje en mooie foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 21:48 



 
Profiel   

Ja Wolder hebben mensen het nog steeds wel eens over bij mij, maar hij heeft het super!

@silverdapple; Bedankt :) Ik ben niet degene van dat topic. Mijn merrie heeft wel nog een ander veulen gehad (welke niet meer in leven is), maar dat was ook gewoon de juiste hengst :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 21:53 



 
Profiel   

Leuk om te lezen :) Ik heb ook altijd jouw topics gevolgd en nog steeds :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 21:55 



 
Profiel   

O oké, verkeerd onthouden dus. :D Desalniettemin heb je bij mij indruk gemaakt, haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 21:59 



 
Profiel   

Als ik me niet vergist heb ik eens met James achter goldy aan gesprongen over een crosshindernis. Goldy sprong wel, James mocht op sleeptouw er achter aan ;)
Bij de treekhoeve.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 22:01 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Dat kan goed kloppen Chasey, Goldy was fanatiek en dapper :j Bij de Haflinger trainingen gingen we inderdaad wel eens voorop, maar ook tussen de paarden trainingen klonk het wel vaker ‘rijd maar weer achter de Haflinger aan’ :P

Dit was ook daar
[ img ]

En deze, speciaal voor janouk.. De gouden draak :P Nu gooit ze er hoogstens nog eens Spaanse pas in als ze het er niet mee eens is, haar favoriete kunstje.
[ img ]

En dit was (of is, maar was bij mij) Wolder. Voor de bokkers welke hem niet kennen.
[ img ]

Wel leuk die herinneringen ophalen door zo’n topic :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 22:19 



 
Profiel   

Ik denk dan weer terug aan de Kootwijk-vakantie 10 jaar geleden :D Even denken, Wencke en Sascha hebben toen even samen op stal gestaan. Stond Wolder toen niet ook op stal en is uiteindelijk Goldy in zijn plaats gekomen, omdat hij kreupel was? Iets was er, maar weet niet meer precies wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 22:49 



 
Profiel   

Was wolder ook niet diegene die zo bizar over een hindernisje wapperde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 23:03 



 
Profiel   

@Moonwencke; Ik kon ze niet tegelijk meenemen en toen hebben mijn ouders voor de afwisseling Goldy gebracht :)

@Avelienvd; Inderdaad ook de hindernis en Wolder;
https://youtu.be/A-GxpFYFbNs

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 06:42 



 
Profiel   

Mijn favoriete draken herinnering was tijdens de haflinger parade. 150 brave haflingers in parade en 1 draak, Goldy, die links en rechts langs de parade crosste :D :D :D
In mijn herinnering heb ik het vast nog spannender gemaakt. We reden voorop met Janouk met de vaandel op de koets achter de parade leider Suffie. En iedereen moest achter de paradeleider blijven. Haha en af en toe kwam Goldy voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 07:10 



 
Profiel   

Ze wilde de parade inderdaad wat opleuken :+ De Haflingerdagen, sowieso super leuke herinneringen! Nu doet ze alleen nog maar 2 rondjes stap en een rondje draf, dus die Haflingerdagen zitten er sowieso niet meer in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 07:56 



 
Profiel   

Leuk stukje en mooie paarden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 08:08 



 
Profiel   

Haha dat filmpje herinner ik me nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 08:27 



 
Profiel   

Leuk verslag/interview! En ik kan me jullie natuurlijk ook nog wel herinneren :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 08:54 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties, leuk al die oude bekenden ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 09:33 



 
Profiel   

Super leuk al die herinneringen en foto’s!! :D Maarre: eens een Penny altijd een Penny? :Y) #zwartehengst

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 12:32 



 
Profiel   

Mooie herinneringen aan Wolder <3 super knap boefje :+ Je hebt zulke knappe paarden en ook de combinaties kloppen dus altijd leuk om een topic van jou te lezen en te zien. De foto's zijn altijd zo prachtig. Geniet van je rijkdom <3 en leuk stukje trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 13:31 



 
Profiel   

Leuk stuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 13:58 



 
Profiel   

Een erg mooi stuk! Ik blijf een fan van Eston <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-20 10:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen