Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 21:16

*Horse Event
Algemeen

Afbeelding
Foto door Lifaya


In mei presenteerde Horse Event een ‘Corona-proof plan’ dat het niet haalde vanwege de aanhoudende onzekerheid. De afgelopen maand is de situatie sneller verbeterd dan verwacht, waardoor het plan weer van de plank kon worden gehaald. Door de vorige week aangekondigde verruiming van de Corona-maatregelen kan Horse Event 2020 nu alsnog plaatsvinden op de vertrouwde locatie van Expo Haarlemmermeer. Het aantal bezoekers per dag zal verlaagd worden, en er wordt een extra dag toegevoegd om dit deels te compenseren. Om een gelijkmatige bezoekersspreiding over de week- en weekenddagen te verkrijgen is gekozen voor de herfstvakantie, van 16 tot en met 19 oktober. Het evenement behoudt zijn vertrouwde vorm met vier pistes en het promodorp binnen en buiten.

Corona-proof
Door de beperking van het maximum aantal bezoekers wordt de 1,5 meter afstand gewaarborgd. Horse Event volgt verder nauwgezet alle voorschriften, zo is er bij de entree een triage (gezondheidscheck) en er wordt een duidelijke looprichting aangegeven. Ook wordt de tribune-indeling aangepast, worden de sanitaire voorzieningen verruimd en staan er desinfectiezuilen.

Jeugd, recreant, sporter, professional
De brede doelgroep waarop Horse Event zich richt, blijft een belangrijk speerpunt. De grote variëteit aan paardenliefhebbers maakt het evenement immers uniek. De focus ligt op het aanbieden van educatieve clinics en kwalitatief hoogstaande shows gericht op de vier doelgroepen: jeugd, recreant, sporter en professional. Ook voor het beursgedeelte werkt Horse Event weer aan een grote diversiteit in het aanbod van stands, zodat er voor alle vier de doelgroepen weer veel te shoppen valt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:30

O jee nu maar hopen dat mijn dochter er geen lucht van krijgt. Wel slim om de herfstvakantie te pakken. Ben benieuwd. Ik ga het even in de gaten houden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:32

Ik las het idd net op Facebook.

Gaat Bokt er nog iets mee doen? Fotografen sturen? O:)

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:34

Alleen regio Noord heeft op 16 oktober vakantie.. dus wel een dag dat het (hopelijk) het rustigst is.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:16

Ik snap niet zo goed waarom ze persé dit jaar alsnog willen dat het door gaat := ..

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:20

Als horse event doorgaat mag alles wel doorgaan.
Of tis alles, of tis niks

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:21

Carol_Beer schreef:
Als horse event doorgaat mag alles wel doorgaan.
Of tis alles, of tis niks


Dat mag toch ook gewoon.. alleen wel met de mogelijkheid van 1,5 meter afstand.

Anoniem

Re: Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:23

En dan last minute alles afblazen als we in sept / okt (herfst) weer een oplaaiing krijgen als het virusseizoen weer begint en we weer beperkingen krijgen.

Ik had het een jaar uitgesteld. Hoe ga je anderhalve meter garanderen, overal bewaking?

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:29

__elise__ schreef:
Carol_Beer schreef:
Als horse event doorgaat mag alles wel doorgaan.
Of tis alles, of tis niks


Dat mag toch ook gewoon.. alleen wel met de mogelijkheid van 1,5 meter afstand.


Maar dan heeft onze joker rutte weer een uitzondering gemaakt op jongeren, want die mogen elkaar wel besmetten ofzo-
Laten we maar gewoon aannemen dat het één onoverzichtelijke chaos wordt waar toch niemand zich aan houdt, omdat het ook nergens op slaat..
Of er komt daadwerkelijk een tweede golf aan en het gaat alsnnog niet door (wat echt onhandig is met clinics en mensen inhuren ed)

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:32

Herfstvakantie is niet in heel Nederland in dezelfde week, dus of het weekends rustiger wordt?

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:55

fohadie schreef:
Herfstvakantie is niet in heel Nederland in dezelfde week, dus of het weekends rustiger wordt?

Nee, herfstvakantie is in 2 regio’s verdeelt.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:59

1.5 meter afstand op een evenement? Hoe dan?

Paarden van clinic gevers bij elkaar in de veewagen, ruiters, grooms werken samen om ze op de wagen te zetten. Paarden staan bij elkaar op stal. Ruiters en grooms werken samen om ze te verzrogen.
Paarden van clinic gevers rijden met elkaar in de baan tijdens de clinic. Ruiters en grooms werken samen tijdens de clinic.
Kansloos.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:00

Es_ther schreef:
fohadie schreef:
Herfstvakantie is niet in heel Nederland in dezelfde week, dus of het weekends rustiger wordt?

Nee, herfstvakantie is in 2 regio’s verdeelt.


Dat zeg ik. :+ En ik weet niet of er ook Belgische bokkers willen komen en of zij aan herfstvakantie doen?

Maar goed, ben benieuwd wie dit aandurft en hoe je 1,5m afstand gaat doen en controleren. Lijkt mij zo goed als onmogelijk.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:05

Oja sorry, las het meer als een soort vraag.

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:07

Afbeelding

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:14

Qimm schreef:

En als die elkaar raken, krijg je een elektrische schok :D
Ik zou als organisatie toch ook kiezen voor een jaartje overslaan. Veiligheid voor alles toch?

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:58

noviceh schreef:
Qimm schreef:

En als die elkaar raken, krijg je een elektrische schok :D
Ik zou als organisatie toch ook kiezen voor een jaartje overslaan. Veiligheid voor alles toch?


Nee joh. :$ :$ :$

Ben het uiteraard helemaal met je eens :+ maar helaas is de realiteit vaak anders.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 06:26

Cynn schreef:
Ik snap niet zo goed waarom ze persé dit jaar alsnog willen dat het door gaat := ..


Precies... onbegrijpelijk

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Re: Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:06

Als we toch eens 1 jaartje normaal zouden doen met z’n allen. Alle evenementen even laten voor wat t is etc... wat mij opvalt is dat mensen gewoon niet verder vooruit kunnen/willen kijken. Wat zijn de gevolgen van alle evenementen die nu last minute georganiseerd worden? Dit jaar is toch al shit dus dan maar even niks en volgend jaar zomer, als de situatie waarschijnlijk al veel beter is met vaccin etc, gewoon weer beginnen? Zou toch jammer zijn als er een tweede piek komt doordat mensen zich nu niet in kunnen houden en alleen aan zichzelf (en geld) denken?

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:19

Ik snap ook niet zo goed waarom het perse alsnog door moet gaan.
De meeste mensen hebben nu onderhand toch lak aan die 1,5M regel. Hoe gaan ze dat handhaven?
Straks komt er alsnog een nieuwe golf, kun je als nog alles annuleren.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:28

Ik snap ook niet zo goed dat ze per se door willen gaan.

Ook denk ik dat alsnog zaterdag de meests gaan. Ik woon in midden en hier is de herfstvakantie van lagere scholen pas die week daarna.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:30

Ik ben 2 weken terug in de Efteling geweest. Daar was alles top voor elkaar. Als dat goed gaat, met afstand, waarom zo'n evenement dan niet? Wat ook nog eens grotendeels in de buitenlucht en goed geventileerde binnenruimte is?

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:39

noviceh schreef:
En als die elkaar raken, krijg je een elektrische schok :D
Ik zou als organisatie toch ook kiezen voor een jaartje overslaan. Veiligheid voor alles toch?

Nee, inkomsten voor alles. Ze zijn al aardig wat inkomsten mis gelopen en kan me voorstellen dat ze dit als kans zien om de schade nog enigszins te verminderen.
Neemt niet weg dat ik je gelijk geef. Veiligheid zou voor alles moeten gaan, dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaan inrichten.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Horse Event gaat tóch door met een extra dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:09

Ik begrijp wel waarom het toch doorgaat hoor. Er werd hier al eerder de Efteling als voorbeeld genoemd. Met aanpassingen moet het mijn insziens prima kunnen, mits iedereen zich gewoon aan de regels houdt. Ik maak me persoonlijk meer zorgen om de supermarkten en andere dagelijkse 'uitstapjes', waar iedereen de regels lijkt te zijn vergeten en waar naar verhouding dus veel meer risico is.

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:18

ual_95 schreef:
Ik begrijp wel waarom het toch doorgaat hoor. Er werd hier al eerder de Efteling als voorbeeld genoemd. Met aanpassingen moet het mijn insziens prima kunnen, mits iedereen zich gewoon aan de regels houdt. Ik maak me persoonlijk meer zorgen om de supermarkten en andere dagelijkse 'uitstapjes', waar iedereen de regels lijkt te zijn vergeten en waar naar verhouding dus veel meer risico is.


Maar waarom denk je dta mensen bij een groot evenement wel aan de regels zullen houden en in de supermarkt niet?

Ik denk dat dat juist het grote probleem is. Iedereen heeft steeds meer lak aan de regels.