Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 21:17

Horses.nl
Algemeen
Ingezonden door nicje87

Bij een aanrijding met een paardentrailer is een paard zwaar gewond geraakt. Het ongeval gebeurde nadat de trailer schaarde op de A28 bij Ermelo. De agenten die daarop hulp verleenden, kregen er flink van langs.

Lees het hele artikel op Horses.nl

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:20

Zo deze tekst, en ook de tekst in het oorspronkelijke artikel kan je op heel veel verschillende manieren opvatten. :')

Het is bizar wat voor grote bek mensen op kunnen zetten wanneer iets niet naar hun wens gaat en hoe ze zich dan gaan gedragen.

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:28

Daar is wel een oplossing voor. Kentekens filmen, werkgever op de hoogte stellen (boetes middels loonbeslag of uitkering/toeslagen stop zetten.



Geen respect voor hulpverleners= consequenties dragen

Femke_Tweety

Berichten: 11981
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:32

Het staat er nou net alsof de agenten fouten hebben gemaakt, en er daarom van langs kregen.

Er is nauwelijks uit de titel op te maken dat de agenten er door ongeduldige weggebruikers van langs kregen.

Ik reed op de snelwegbaan de andere kant op. Zag de trailer staan, en de chaos daarachter. Het enige dat ik kon denken was dat ik hoopte dat alle dieren en mensen er goed vanaf gekomen waren, ik werd absoluut niet blij van wat ik zag zeg maar.

Te bizar voor woorden dat er blijjkbaar niet voldoende respect meer is voor agenten om hun aanwijzingen bij een zwaar ongeluk op te volgen.

Anoniem

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:38

Wat een clickbait, sensatiemakerij.
Paard gewond, hulpverleners gehinderd. Sensationeel genoeg.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:54

Haha, tis clickbait voor Horses.nl. Soort van anti-reclame voor Bokt. :+

Anyways. Ik moest wel ff klikken of t paard de boosdoener was.

En sterkte voor de eigenaar mocht t een Bokker zijn.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:43

Vorige week heb ik dit artikel ook ingezonden maar een andere link.

Er was een ongeluk gebeurd met de trailer.
1 paard zwaar gewond.

De politie regelde het verkeer maar ook voor mensen die de snelweg op wilde.
Dit kon dus niet.
Politie werd voor van alles uit gemaakt.

Hoe het met het paard is afgelopen weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 03-07-20 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:44


Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 22:49

Paard is overleden

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:02

Dit is een niet zo'n best opgezet nieuwsartikel. Die kan wel wat meer tekst gebruiken in het topic zelf.

Naar ongeluk. Sterkte.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:17


Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:39

Fitzroy schreef:
Dit is echt al oud nieuws.
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... jf-mongool

Stond zatermiddag al online.

Triest dat het paard het niet overleefd heeft.

Wat sneu dat het paard inmiddels is overleden.

Ik had het de 28e doorgestuurd naar de nieuwsredactie. Nu inmiddels oud nieuws ja....

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:53

Ook de nieuwsredactie zijn menselijk en soms kan het niet zo snel als we allemaal zouden willen ;)

Wat vreselijk zeg, het paard overleden... ik begrijp totaal niet hoe mensen zo respectloos kunnen zijn dat ze hulpverleners haast omver rijden en uitschelden.

Ja, echt heel vervelend dat je nu te laat komt/stilstaat/het niet leuk vindt. Daar is verdorie een ernstig ongeluk gebeurd. Heb wat geduld, en respect!

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 00:42

Respect is bij veel mensen ver te zoeken. Korte lontjes na de lockdown. Te lang opgesloten gezeten doet rare dingen met mensen. Aso gedrag meer regel dan uitzondering.

Niet alleen tegen hulpverleners, politie maar gewoon algemeen tegen alle regels en banden. Mensen hebben geen zin om te luisteren, geen geduld in hun kont. Respectloosheid orde van de dag op het moment. De egoïsme is gegroeid tijdens lockdown .

Niets geleerd tijdens dat je met veel meer rust en tijd meer berijkt.

Werk op vakantie park...daar merken we het elke dag. Nul respect regels enz. We hebben vakantie en mogen weer dat dus gaan we los. Dat we daarmee voor veel andere mensen ook verbruiken boeien. Ik mag dat kan dat doe dat. Spreek je tegen heb je nog net geen klap in het gezicht.

Lockdown toch nog niet lang genoeg geweest dat mensen de yoga en meditatie afgemaakt hebben.

Maar in topic heftig voor de eigenaars van de paarden. Sterkte!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 03:34

Almighty schreef:
Respect is bij veel mensen ver te zoeken. Korte lontjes na de lockdown. Te lang opgesloten gezeten doet rare dingen met mensen. Aso gedrag meer regel dan uitzondering.

Niet alleen tegen hulpverleners, politie maar gewoon algemeen tegen alle regels en banden. Mensen hebben geen zin om te luisteren, geen geduld in hun kont. Respectloosheid orde van de dag op het moment. De egoïsme is gegroeid tijdens lockdown .

Niets geleerd tijdens dat je met veel meer rust en tijd meer berijkt.

Werk op vakantie park...daar merken we het elke dag. Nul respect regels enz. We hebben vakantie en mogen weer dat dus gaan we los. Dat we daarmee voor veel andere mensen ook verbruiken boeien. Ik mag dat kan dat doe dat. Spreek je tegen heb je nog net geen klap in het gezicht.

Lockdown toch nog niet lang genoeg geweest dat mensen de yoga en meditatie afgemaakt hebben.

Maar in topic heftig voor de eigenaars van de paarden. Sterkte!


Dit gedrag zie je al veel langer dan sinds Corona er is.

En zeker op dit stuk A28 wordt ontzettend hard en asociaal gereden. Is 2 baans en rechts vaak veel vrachtwagens. Er gebeuren ook best veel ongelukken. Toen wij er woonden, was er bijna elke ochtend wel een file door een ongeval.

Het is onwijs naar en het gedrag naar de agenten zegt genoeg over hoe we in Nederland met regels en autoriteiten omgaan. Maar als er regels aangescherpt worden, protesteert iedereen, dus tja.

Sterkte voor de eigenaren, het is vreselijk!

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:56

Super pony. Klopt inderdaad. Ik zou die mensen die zich zo gedragen bij een ernstig ongeluk als politie agent uitlaten stappen en de gewonden laten helpen of een aantal dagen op de intensive care laten werken als straf. Of hun functie paar x uitlaten voeren hoe het voelt om voor je sokken gereden te worden en uit gescholden te worden enz.

Je zou zelf maar die gewonden of personen zijn die aan het helpen is. Denk dat steeds harder en duidelijker optreden beter is. Een zero tollerance beleid.

Moet altijd denken aan die reclame van de politie op de shetlander. Zelfde idee

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:19

khirshanta schreef:
Ook de nieuwsredactie zijn menselijk en soms kan het niet zo snel als we allemaal zouden willen ;)

Het originele nieuwsbericht is van 27 juni, van vorige week dus. Gezien de nieuwsberichten die in de tussentijd zijn geplaatst gaat dat niet helemaal op...

Ondanks dat het al een week geleden is gebeurd is het nog steeds heftig. Zowel voor de eigenaar als de hulpverleners. Bizar hoe asociaal sommige mensen zich kunnen gedragen.
Sterkte.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:46

Wat akelig dat dat arme dier ook nog is overleden. Sterkte voor de eigenaren/verzorgers.

Op de foto van de politie die de twee paarden vasthoudt staat het rechtse paard met de hals omlaag, maar je kunt eigenlijk niet zien of een van de twee er slecht aan toe is. Hij kan ook wel aan het grazen zijn. Zo zie je maar dat je aan de buitenkant van een paard niet altijd kunt zien, hoe zwaar hij van binnen gewond is.

Wat ik no-news vind van het originele artikel in de div kranten is dat het feitelijk alleen maar gaat om agenten die uitgescholden worden. Ik snap niet wat daar nu zo bijzonder aan is. Het respect naar elkaar toe is vaak al lang geleden verdwenen en mensen schelden zo vaak op elkaar en op agenten. What's new?

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:08

Het eerste bericht over dit ongeluk kwam ook van de politie, en is vanuit dat perspectief geplaatst op hun FB-pagina. De paarden waren daarin eigenlijk 'bijzaak'. Het bericht is daarna opgepakt door diverse paardenmedia en na een week nog eens gekopieerd door Bokt ;-)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:26

Monique1963 schreef:
Wat akelig dat dat arme dier ook nog is overleden. Sterkte voor de eigenaren/verzorgers.

Op de foto van de politie die de twee paarden vasthoudt staat het rechtse paard met de hals omlaag, maar je kunt eigenlijk niet zien of een van de twee er slecht aan toe is. Hij kan ook wel aan het grazen zijn. Zo zie je maar dat je aan de buitenkant van een paard niet altijd kunt zien, hoe zwaar hij van binnen gewond is.

Wat ik no-news vind van het originele artikel in de div kranten is dat het feitelijk alleen maar gaat om agenten die uitgescholden worden. Ik snap niet wat daar nu zo bijzonder aan is. Het respect naar elkaar toe is vaak al lang geleden verdwenen en mensen schelden zo vaak op elkaar en op agenten. What's new?

Laten we er vooral geen aandacht aan geven, dan vindt straks echt iedereen het normaal. :n

pillow
Berichten: 7802
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:13

E
Citaat:
n zeker op dit stuk A28 wordt ontzettend hard en asociaal gereden. Is 2 baans en rechts vaak veel vrachtwagens. Er gebeuren ook best veel ongelukken.

Er mag nu toch maximaal 100 gereden worden?

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:26

Pillow overdag tot 19.00 uur wel maar helaas rijden er nog veel te hard.
Afgelopen donderdagavond reed ik daar ook met de trailer en paard erin en omdat ik weet dat het daar vaak raak is met ongevallen hou ik nog meer afstand dan normaal zodat ik goed overzicht heb wat er voor me gebeurt.

En helaas hebben veel mensen heel veel haast en wordt je gesneden, opgeduwd en halen rare dinden uit als ze een trailer voor zich zien rijden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:28

pillow schreef:
E
Citaat:
n zeker op dit stuk A28 wordt ontzettend hard en asociaal gereden. Is 2 baans en rechts vaak veel vrachtwagens. Er gebeuren ook best veel ongelukken.

Er mag nu toch maximaal 100 gereden worden?


Dat is pas sinds kort natuurlijk en zegt nog niet of mensen zich daaraan gaan houden.

Wij hebben daar jaren gewoond en ik heb steeds egzegd, een 2 baans weg is echt een probleem. Op de linkerbaan wilden veel mensen 120/130 en stiekem veel harder. Rechts veel vrachtwagen en als mensen die rustiger rijden, of een kleinere auto hebben willen inhalen zie je daar continu dat alles hard op elkaar in rijdt.
Wij hebben een grote en een kleine auto en het drukken naar een kleine auto wel meegemaakt, waar ik gewoon voldoende hard mee reed met het verkeer. Maar dat drukken is daar echt standaard.


Monique1963 schreef:
Wat akelig dat dat arme dier ook nog is overleden. Sterkte voor de eigenaren/verzorgers.

Op de foto van de politie die de twee paarden vasthoudt staat het rechtse paard met de hals omlaag, maar je kunt eigenlijk niet zien of een van de twee er slecht aan toe is. Hij kan ook wel aan het grazen zijn. Zo zie je maar dat je aan de buitenkant van een paard niet altijd kunt zien, hoe zwaar hij van binnen gewond is.

Wat ik no-news vind van het originele artikel in de div kranten is dat het feitelijk alleen maar gaat om agenten die uitgescholden worden. Ik snap niet wat daar nu zo bijzonder aan is. Het respect naar elkaar toe is vaak al lang geleden verdwenen en mensen schelden zo vaak op elkaar en op agenten. What's new?


Het ging erom dat de agenten tijdens het uitvoeren van hun werk van hun sokken werden gereden. Dat is niet normaal ongeacht wat voor soort ongeluk er is gebeurt. Het paard staat daar los van. De politie wil duidelijk maken wat er gebeurt en hoe mensen reageren.

Dit moet gewoon echt jong en bij de oorsprong aangepakt worden. Wij wonen aan een rustige weg en als ik zie hoeveel vuil bijv de jeugd in de berm gooit. Gister lag er weer een lege fles op mijn oprit. Dan vraag ik me echt af; weten de ouders wel dat hun kinderen dat doen? Zijn meestal groepjes schoolgaande jongeren.........

Maar goed, zoals eerder gezegd; iedereen piept als Nederland regels wil aanscherpen. Dan is het OF zelf harder en beter opvoeden OF de straffen omhoog, maar respect is echt ver te zoeken.

Ik heb nog geleerd ALLE volwassenen met U aan te spreken en respect te hebben. Nu nog steeds tegen iedereen die je niet kent en sws ouder is.
Nu klaag ik bij Greenchoice iver iets en is het jij en jou, door een snotneus die mn kind had kunnen zijn. Daar begint het al. Lijkt klein, maar is het niet!

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:22

Die hufters die zo idioot doen tegen de politie nodig ik uit om dat hier in Frankrijk tegen de gendarmerie eens te doen. 100% zeker, dat ze dit nooit meer doen. Wat heb ik een hekel aan dat soort hufters.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Paard zwaar gewond in trailer: agenten krijgen er van langs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:31

En dan durven ze hier te demonstreren tegen politiegeweld.
Het word hoog tijd dat ze droeftoeters die zich zo gedragen eens kennis maken met politiegeweld.
Knuppeltje in die nek bij elk scheldwoord wat ze hebben. En daarna nog 1000 euro boete er boven op.

Helaas helaas.