Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

‘Als paardenwelzijn in de knel komt gaan we handhaven'

 
Profiel   

Horses.nl
Algemeen


De KNHS heeft haar statuten aangepast. De algemeen directeur van de sportbond, Theo Fledderus, legt uit: “Het belangrijkste uitgangspunt bij de aanpassing waren duidelijke afspraken over hoe wij binnen de KNHS en de paardensport in Nederland om willen gaan met 1: het welzijn van de paarden, 2: de veiligheid van de ruiters en 3: de integriteit van de sport.” Handhaven hoort daarbij, aldus Fledderus.

Lees het hele artikel op Horses.nl
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 16:50 



 
Profiel   

Heb het hele artikel gelezen en daarna het volledige interview. Wat een vaag blablablabla verhaal zeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 17:02 



 

Uitzonderlijke gevallen? Sorry, maar ik zie echt iedere wedstrijd mensen die hun paard de trailer op meppen, heen en weer zagen en zich afreageren op hun paard tetwijl deze duidelijk fysiek niet goed in elkaar steekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 17:46 



 
Profiel   

Ja, dat zijn dan geen 'uitzonderlijke gevallen' meer, Fellor.
Het is wel weer duidelijk hoe de KNHS voor het welzijn van de paarden opkomt. Alleen wanneer het zó erg 'in de knel' komt, doen ze er wat aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 18:33 



 
Profiel   

KNHS STOP met het uitschrijven van riding permits voor de woestijn races in de UAE. Dat is echt mega paardenleed!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 18:39 



 
Profiel   

Dan hoop ik wel dat er ergens een lijstje rondzwerft waarop de criteria staan waaraan de uitzonderlijke gevallen moeten voldoen voordat er wordt gehandhaafd, anders wordt het zo'n doelloos gefledder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 18:41 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Dan hoop ik wel dat er ergens een lijstje rondzwerft waarop de criteria staan waaraan de uitzonderlijke gevallen moeten voldoen voordat er wordt gehandhaafd, anders wordt het zo'n doelloos gefledder.

Dat bedoel ik met blablablabla...
Wanneer en op wát gaat er dan gehandhaafd worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 19:18 



 
Profiel   

Fellor schreef
Uitzonderlijke gevallen? Sorry, maar ik zie echt iedere wedstrijd mensen die hun paard de trailer op meppen, heen en weer zagen en zich afreageren op hun paard tetwijl deze duidelijk fysiek niet goed in elkaar steekt.

Ik zie het al jaren nauwelijks en de laatste die ik het wel heb zien doen stond flink voor paal want de jury kwam even ingrijpen.

Neemt niet weg dat het verhaal wel wat concreter had mogen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 19:32 



 
Profiel   

Sja... wel eens gezien dat een paard bij start 1 totaal niet zuiver liep. Beest ging even een poosje de trailer op en liep in proef 2 ineens wel zuiver. Waar ben je dan mee bezig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-20 20:59 



 
Profiel   

De KNHS heeft nog nooit gehandhaaft, in ieder geval niet in onze tak van sport, terwijl wij meermalen met de besturen van 3 nationale verenigingen bij de KNHS zijn geweest en daarom hebben gevraagd. En toen waren we ineens de sport met de misstanden en werden vanuit de KNHS zonder de juiste wegen te bewandelen dingen verboden, terwijl juist handhaven het nooit zover had laten komen. :evaw:

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-20 14:37 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Dan hoop ik wel dat er ergens een lijstje rondzwerft waarop de criteria staan waaraan de uitzonderlijke gevallen moeten voldoen voordat er wordt gehandhaafd, anders wordt het zo'n doelloos gefledder.

_/-\o_ :D Mooie woordspeling

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-20 17:53 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Heb het hele artikel gelezen en daarna het volledige interview. Wat een vaag blablablabla verhaal zeg...

Mee eens, praatje voor het publiek/media. En eigenlijk niks nieuws onder de zon. Welzijn hier, integriteit daar, klinkt erg mooi, maar tegelijkertijd lanceren ze Videoproeven rijden voor winstpunten??!!
Waar je tijdens reguliere wedstrijd te maken hebt met algemeen en dressuurreglement kun je nu doen wat je wilt tot dat de camera aangaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-20 07:51 



 

LiselotZorro schreef
Fellor schreef
Uitzonderlijke gevallen? Sorry, maar ik zie echt iedere wedstrijd mensen die hun paard de trailer op meppen, heen en weer zagen en zich afreageren op hun paard tetwijl deze duidelijk fysiek niet goed in elkaar steekt.

Ik zie het al jaren nauwelijks en de laatste die ik het wel heb zien doen stond flink voor paal want de jury kwam even ingrijpen.

Neemt niet weg dat het verhaal wel wat concreter had mogen zijn.


Ik heb in 20 jaar 2x iemand zien ingrijpen.. Het komt echt nog heel veel voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-20 12:50 



 
Profiel   

ik geloof er niks van. Ze doen zich heilig voor. Maar doen geen ruk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 16:31 



 
Profiel   

Aangezien juryleden zich niet aan de FEI voorschriften houden, zal daar ook eens goed naar gekeken moeten worden. Paarden achter de loodlijn, paarden met onzuivere gangen, weggedrukte ruggen.... zelfs de top doet er heerlijk aan mee. En wat Arabesk zegt... klopt ook. Ellende en nog eens ellende. Stop gewoon met wedstrijden met dieren als het niet diervriendelijk georganiseerd kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 18:22 



 
Profiel   

Fellor schreef
Uitzonderlijke gevallen? Sorry, maar ik zie echt iedere wedstrijd mensen die hun paard de trailer op meppen, heen en weer zagen en zich afreageren op hun paard tetwijl deze duidelijk fysiek niet goed in elkaar steekt.

Overdrijven is ook een kunst

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 22:47 



 

stoffel schreef
Fellor schreef
Uitzonderlijke gevallen? Sorry, maar ik zie echt iedere wedstrijd mensen die hun paard de trailer op meppen, heen en weer zagen en zich afreageren op hun paard tetwijl deze duidelijk fysiek niet goed in elkaar steekt.

Overdrijven is ook een kunst


Ja, jij weet wat ik zie?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 17:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen