Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 21:51

De Hoefslag
Algemeen
Afbeelding
Foto: Aniek1985.

Twee Duitse meisjes ontsnapten van maandag- op dinsdagnacht uit een instelling en bedachten dat een paard het perfecte vervoersmiddel zou zijn.

De 13- en 14-jarige waren het niet eens met de gang van zaken in de instelling en vertrokken in hun rijbroeken en met gepakte rugzakken. Vervolgens haalden ze één paard uit een weiland en één uit zijn stal in Evesen.

Rond 1:00 uur ’s nachts werd de diefstal opgemerkt door de eigenaar van de paarden en kort daarna werden de jonge dames met de paarden opgemerkt bij een sportcentrum. Na de aanhouding moest het 13-jarige meisje naar het ziekenhuis. Zij zou zich verwond hebben tijdens een val van het paard. Na de controle keerden beiden terug naar de instelling.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:53

Geniaal bedacht!

Hutcherson

Berichten: 7458
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:56

Ik voel een hele toffe nieuwe netflix serie aankomen met zo'n verhaallijn. Lijkt me leuk. Weer wat anders dan free reins :)

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:58

Ik moest hier heel erg om lachen :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:59

Net een film inderdaad haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:06

Ik vind het helemaal niet grappig, eigenlijk. Dat ze ontsnappen moeten ze zelf weten. Maar van andermans dieren blijf je af.

Mazida
Berichten: 1395
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:12

Echt een verhaal uit de Penny :+

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:20

_San87_ schreef:
Ik vind het helemaal niet grappig, eigenlijk. Dat ze ontsnappen moeten ze zelf weten. Maar van andermans dieren blijf je af.

En dan zul je ook nog zien dat de zorgverzekering en/of ouders van de meisje de eigenaar van die paarden aansprakelijk gaat stellen voor de schade :x . Ja, echt ontzettend grappig zeg. Totdat het je zelf midden in de nacht erachter komt dat je paarden verdwenen zijn. Hah hah hah...

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:23

Ik vind er ook niets grappig aan. Wat moet die begeleiding in de instelling ongerust zijn geweest. En inderdaad, van andermans dieren blijf je af. Laat staan dat je ze ontvreemd uit hun stal of weiland.

Zoolgangster

Berichten: 9741
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:30

Heleennn schreef:
Ik vind er ook niets grappig aan. Wat moet die begeleiding in de instelling ongerust zijn geweest. En inderdaad, van andermans dieren blijf je af. Laat staan dat je ze ontvreemd uit hun stal of weiland.


Inderdaad, als de eigenaar van de paarden een Bokker is, is iedereen verontwaardigd, maar nu niet... Je paard zal maar iets mankeren waardoor die op rust staat, en dan gaat een stel Pennies ermee rondraggen...
Gelukkig zijn de paarden niet verongelukt.

VuurVleugels
Berichten: 1771
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:33

Ik snap ook niet wat hier grappig aan is. Als het jouw paard zou betreffen zouden jullie allemaal woedend worden als mensen reageren met 'Ik moest hier heel hard om lachen net een film hahaha'. Wie weet hoe die paarden zijn behandeld door die meiden.

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:37

Plus dat ze dit ook in de nacht hebben gedaan, lekker veilig. Waarschijnlijk zonder goede verlichting of reflectie materiaal.
Je paard zal hierdoor maar worden aangereden. En dan ben je ook nog verantwoordelijk voor de meiden als die gewond raken

_l_amanda_l_

Berichten: 6053
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:53

Maar da's allemaal niet gebeurd, toch? Dus, kunnen we er veilig om lachen.. Anders kan je werkelijk nooit meer iets komisch vinden als je éérst alle "wat als-en" moet afwegen... :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:55

_l_amanda_l_ schreef:
Maar da's allemaal niet gebeurd, toch? Dus, kunnen we er veilig om lachen.. Anders kan je werkelijk nooit meer iets komisch vinden als je éérst alle "wat als-en" moet afwegen... :')

Ik vind het jatten van andermans paarden niet grappig, is niks wat als aan, want dat hebben ze daadwerkelijk gedaan :7.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:29

Dat het net film scenario lijkt vind ik wel grappig. Het feit dat ze het echt gedaan hebben natuurlijk niet. Dat is toch logisch...
Maar zie een film ook al wel voor me.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110859
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:34

Het zullen je paarden maar zijn!

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 00:34

Ik vind het niet grappig, maar eerlijk, ik moest wel lachen om de eerste reacties. Maar dit kan natuurlijk niet. (Wel een goed idee voor een boek, dus iedereen die penny enzo noemde, bedankt voor de inspiratie!)
Hopelijk zijn de paarden oké, dit was echt een gevaarlijke actie. Het zouden mijn pony's maar zijn... vind ik toch geen leuke gedachte. :/

Missbambie

Berichten: 1033
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 05:14

Hilarische

Anoniem

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:06

Heerlijk, op de paardenrug weg van de wereld die toch helemaal niks van je begrijpt. :D

Christiene
Berichten: 7742
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:40

Das rot kom je bij een lege stal of wei.. mazzel dat die eigenaar nog kijkt om 1 uur s' nachts.

Het zal maar net een blessure hebben dat die op stal staat.. niet beleerd zijn...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:23

_l_amanda_l_ schreef:
Maar da's allemaal niet gebeurd, toch? Dus, kunnen we er veilig om lachen.. Anders kan je werkelijk nooit meer iets komisch vinden als je éérst alle "wat als-en" moet afwegen... :')

Nee, niks aan de hand. Volgende keer is jouw paard verdwenen midden in de nacht, sta je daar in het donker in paniek je paard te zoeken. Zullen we dan ook hartelijk lachen want er is niks gebeurd toch? En ook even hartelijk lachen om het meisje wat nu gewond in het ziekenhuis ligt door een val van jouw paard waarbij jij in beginsel aansprakelijk bent voor de kosten?

anjali
Berichten: 15236
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:43

Ik vind het ook allesbehalve grappig. Men moet van andermans dieren afblijven.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:52

Die hebben echt teveel de penny gelezen, daar kon dat ook.Altijd met goede afloop natuurlijk en dat ze de zwarte ongetemde hengst uiteindelijk mochten houden :j




Dat dit in werkelijkheid wat anders is...kleinigheidjes blijf je houden.

ista
Berichten: 1139
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Duitse meisjes ontsnappen uit instelling en stelen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:14

Is bij de instelling waar ik voorheen werkte ook eens gebeurt. Meiden weggelopen en ze wilden naar Parijs. Hebben een paard uit een wei getrokken en zijn op pad gegaan midden in de nacht. Ze zijn enkele kilometers ver gekomen geloof ik :x

maras

Berichten: 2349
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:16

Ze hebben het boek " Glory, race naar de vrijheid gelezen " :) wat overigens een steengoed boek is!