Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14006
Geregistreerd: 20-04-16

Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 15:25

KWPN.nl
Overige

Afbeelding
Foto: Blokt Flickr/ FEI


De Grand Prix-merrie Endy BH werd gisteravond de overtuigende veilingtopper van de Black Horses Auction en zal haar sportcarrière voortzetten onder een zeer getalenteerde Belgische amazone. De online veiling van Stoeterij Black Horses gaat met een 100% score de boeken in, want alle 40 veilingpaarden zijn gisteravond verkocht naar elf verschillende landen. “Het is super gelopen”, zegt Jan Vink na afloop. “Het hele team heeft top gewerkt en iedereen was enthousiast.”

Voor een mooi bedrag van 53.000 euro werd de Grand Prix-geklasseerde Endy BH – een elfjarige dochter van De Niro uit de voormalig NMK-kampioene Andy elite sport-dres IBOP-dres PROK van Jazz - verkocht naar België. Een zeer getalenteerde jonge amazone neemt de teugels van Endy BH over en zal haar uitbrengen in de U25. Na haar sportcarrière ligt er een mooie carrière in de fokkerij in het verschiet voor Endy BH.

Wereldwijde interesse
Kopers vanuit de hele wereld toonden interesse in de dressuurpaarden van de Black Horses Auction. Voor 30.000 euro vertrekt de opvallend bewegende driejarige hengst Most Loved Rock BH (Indian Rock uit Catalpa BH ster voorl.keur van Briar) naar Estland, terwijl de interessant gefokte Momance BH (For Romance I uit Danzmusik van Don Frederico) – voor 19.000 euro naar Litouwen werd verkocht. Ook kopers uit India, Canada, Zweden, Australië, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Denemarken wisten met succes een paard aan te schaffen.

Nederlandse investeerders
Ook Nederlandse investeerders deden goede zaken gisteravond. Zo blijft de zesjarige merrie Jazzperendy O (Desperado uit Zendy elite IBOP-dres sport-dres PROK van Jazz, fokker H.P.M. Oosterveer uit Wateringen) voor 26.000 euro in Nederland en viel ook de Prix St. Georges-merrie Dendy (Jazz uit Endy keur pref prest van Ulft, fokker H. van Helvoirt uit Rosmalen) voor 21.000 euro in Nederlandse handen. De veelbelovende driejarige merrie Mi Rocka BH (Indian Rock uit Forsytha BH ster PROK van Sir Donnerhall I) blijft voor 20.000 euro ook op Nederlandse bodem, evenals de negenjarige sportmerrie Gina (Lord Leatherdale iuit Cantasia ster pref PROK van Negro, fokker E.H.J. Vorselen-Cober uit Thorn).

De interessante fokmerries van Stoeterij Black Horses waren eveneens in trek. Alle vijf merries blijven behouden voor de Nederlandse fokkerij met de tienjarige Forsytha (Sir Donnerhall I uit Tomentosa le Coupied elite PROK van Ferro) als prijstopper voor 12.000 euro.

Eventuele volgende edite
De eerste editie van de Black Horses Auction is hiermee geslaagd. “We zijn erg tevreden met het resultaat en de diverse groep kopers vanuit de hele wereld”, aldus Jasper van der Waaij, die samen met Peter van der Waaij en het team van Stoeterij Black Horses de online veiling organiseerde. “Na dit succes kijken we uit naar een eventuele volgende editie.”

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:04

53.000 voor 11 jarige GP merrie?? Koopje .

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:06

bigone schreef:
53.000 voor 11 jarige GP merrie?? Koopje .


Mijn gedachte inderdaad

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:13

En dan enkel zwarte paarden? Marketing technisch best slim :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:18

Nee hoor, waren maar een paar zwarte bij :P

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:23

Domme naam dan _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:46


Oehlala
Berichten: 4303
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:04

Blackhorse is de naam van de stoeterij.

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:09

Ik vond de prijzen eigenlijk wel meevallen (of vanuit BH gezien tegenvallen).
Nu vond ik persoonlijk het GP paard helemaal niets, dus ook voor dat geld had ik haar niet willen hebben. Maar er zaten wel een paar leuke 4 jarige tussen en die bleven rond 5000 hangen toen ik paar uur voor einde veiling heb gekeken. Ben wel benieuwd waar die nu uiteindelijk op geeindigd zijn.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:14

EllyC schreef:
Ik vond de prijzen eigenlijk wel meevallen (of vanuit BH gezien tegenvallen).
Nu vond ik persoonlijk het GP paard helemaal niets, dus ook voor dat geld had ik haar niet willen hebben. Maar er zaten wel een paar leuke 4 jarige tussen en die bleven rond 5000 hangen toen ik paar uur voor einde veiling heb gekeken. Ben wel benieuwd waar die nu uiteindelijk op geeindigd zijn.


Er werd op de meeste paarden pas echt geboden in de laatste minuten van de veiling en de veiling liep vaak ook langer door dan de oorspronkelijke tijd. Die €5000,- liep in de meeste gevallen nog aardig op.

€53000,- voor een GP merrie van die leeftijd is niet duur.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:26

De gp merrie was natuurlijk ook nog niet geroutineerd in de gp klasse. Heeft 1 keer inter II gestart en daarna 2x gp met een amazone die ook nog nooit gp heeft gereden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 17:54

Ze liep ook wel GP maar echt een getalenteerd GP paard was het nou ook weer niet.

Elisa2

Berichten: 37058
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:59

Vind haar qua bouw ook nog niet zo gunstig in elkaar zitten, maar komt natuurlijk wel uit een toplijntje wat haar samen met de prestatie wel meer waard maakt.

karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:20

Misschien dat deze belgische amazone er dan meer uit kan halen...

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:06

Zeker niemand hier de keuringsrapporten bestudeerd? ;)

Vond de LT merrie wel aansprekend, maar ook die had bemerkingen.

Elisa2

Berichten: 37058
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:41

Klopt niet gedaan, maar bemerkingen hoeven niet direct een probleem te zijn toch? (drukt de waarde uiteraard wel)

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:43

Voor onder25 hoeven ze ook geen GP te lopen dus misschien wel een goede koop.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:48

Elisa2 schreef:
Klopt niet gedaan, maar bemerkingen hoeven niet direct een probleem te zijn toch? (drukt de waarde uiteraard wel)


Klopt, al zijn sommige gevallen wel een verhoogd risico voor de sport. En voor de fokkerij komt zo’n merrie er bij mij niet in..

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 15:51

Er waren idd best wat paarden met (flinke) bewerkingen. Sommigen daarvan gingen toch voor veel geld weg.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:47

Het lijkt wel of er op basisniveau er panisch gedaan wordt als een paard niet 100% piekfijn in elkaar zit maar dat er op hoger niveau er veel minder moeilijk over gedaan wordt als een paard maar voldoende kwaliteit bezit.
Daar is ondersteunende/preventiever medische begeleiding van de veel meer normaal.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Black Horses Auction: 40 paarden verkocht naar 11 landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:03

Een paard met een bemerking dat al een poos op hoger niveau getraind wordt heeft duidelijk geen last van die bemerking. Bij een jong paard is dat natuurlijk toch maar afwachten.
Er werd ook een onbeleerd paard geveild met een OCD klasse E op een plek en met flinke bemerkingen op de rug. Dat paard ging toch voor ruim €6000,-€7000,- weg. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen, maar ik vind dat erg veel geld voor een onbeleerd paard met dergelijke bemerkingen.

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 17:33

Ik heb niet naar de keuringsrapporten gekeken, maar weet dat een kennis bij een andere online veiling dit jaar gekeken had naar de keuringsrapporten van een aantal 4 tot 6 jarige omdat ze daar mogelijk interesse in had, ook die waren allemaal bepaald niet schoon te noemen en gingen rustig voor 40.000 en hoger weg.

Elisa2

Berichten: 37058
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:43

cobiie schreef:
Het lijkt wel of er op basisniveau er panisch gedaan wordt als een paard niet 100% piekfijn in elkaar zit maar dat er op hoger niveau er veel minder moeilijk over gedaan wordt als een paard maar voldoende kwaliteit bezit.
Daar is ondersteunende/preventiever medische begeleiding van de veel meer normaal.


Dat denk ik ook, en de ene bemerking is de andere niet.

Wat moet ik me voorstellen bij flinke bemerkingen op de rug Esplendido?

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 00:19

Esplendido schreef:
Een paard met een bemerking dat al een poos op hoger niveau getraind wordt heeft duidelijk geen last van die bemerking. Bij een jong paard is dat natuurlijk toch maar afwachten.
Er werd ook een onbeleerd paard geveild met een OCD klasse E op een plek en met flinke bemerkingen op de rug. Dat paard ging toch voor ruim €6000,-€7000,- weg. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen, maar ik vind dat erg veel geld voor een onbeleerd paard met dergelijke bemerkingen.


Er was één jonge merrie met flinke bemerkingen op de rug (gebroken schoft, waarschijnlijk achterover geslagen) en een OCD in het spronggewricht klasse D. Die ging voor 3750 euro weg. Heb je wel een directe dochter van Serendy voor de fokkerij.

De GP merrie heeft weldegelijk ontzettend veel kwaliteit. Die ken ik van jongs af aan. Als die van meet af aan goed gemanaged en gereden was (zag er als driejarige uit als een Brooks hospital paard - zelfs in die conditie was duidelijk het een GP paard zou worden), had er nu een heel ander paard gestaan.