Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[Blog] Coronakilo's

 
Profiel   

* bokt.nl
Bokt community

Coronakilo's

Het is een lange tijd stil geweest langs mijn kant, Corona gooide roet in mijn eten en in mijn gehele koelkast. Met ons gezin hebben wij twee hotels met restaurant en door de COVID19-maatregelen in België moesten wij op vrijdag de 13e (maart) de beide zaken voor 2 weken sluiten. 2 weken werden dan 4 weken, 4 weken werden uiteindelijk bijna 3 maanden. Mijn hoofd stond nergens naar en het bloggen is er bij ingeschoten.

Op 11 maart kreeg ik een bericht van mijn vriend dat Dexter en Duke één van hun drachtige merries onder handen hadden genomen. Ik kreeg de volledige omschrijving: Duke stond in een hoekje van de weide met zijn kont klaar voor actie terwijl Dexter de merrie had opgejaagd en naar Duke had gestuurd. Samengevat kwam het er op neer dat mijn twee mannen uit de weide waren gehaald, Dexter met een bloedneus en Duke met een gekrenkt ego. De merrie was uitgeput op de grond geploft maar is er gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen en heeft een bonk van een veulen ter wereld gebracht. Met beide gaat het goed.
In sneltempo dus geregeld dat de paarden weer naar huis zouden komen en 12 maart stonden ze hier weer te grazen. Net op tijd want een dag later had ik ineens 3 maanden 'vakantie'.

Vaak zat ik in de wei met mijn picknick te genieten van het uitzicht.
[ img ]

En ondertussen werden mijn olifanten steeds meer olifant :+ Vooral dan Duke, die dik lijkt te worden van lucht. Dexter houdt zich over het algemeen het hele jaar door mooi hetzelfde, Duke zou echt op bootcamp moeten want die heeft wat meer moeite met de corona-kilo's er weer af te krijgen. Net als zijn baasje ;) Ik heb geen piste aan huis en ook geen plaats om er eentje te improviseren, de weides hebben gekke vormen en ik kan er met wat valsspelen net een longeercirkel in maken.

Ik heb nog een poging ondernomen tot strookbegrazing maar als Duke honger heeft, dan zal hij wel zorgen dat hij eten krijgt. Dat gaat zo al 4 jaar en ik vraag me al 4 jaar af hoe hij het klaar krijgt dus nu heb ik besloten dat ik me er geen vragen meer bij stel want ik word er alleen maar knettergek van. Duke besloot dat ze niet genoeg eten kregen (of dat de andere grasjes er beter uitzagen, wie zal het zeggen?) en heeft de tussendraad dermate vernield dat ik ook geen zin meer had een nieuwe te spannen :+
Dan maar 's nachts naar de paddock met hooi, dat zal wel helpen...

Duh. 8)7
Niet dus.

Ik haal mijn hooi normaal gezien net over de grens maar daar mocht ik dus niet meer heen. Zo snel mogelijk ging ik op zoek naar ander hooi maar de mannen trokken er letterlijk hun neus voor op. Met lange tanden werd aan het hooi geknaagd, maar niet zolang er nog één grassprietje in de weide stond. Het werd op den duur zo erg dat Dexter zich op de grote weide niet meer liet pakken om naar de paddock te brengen. Toen ik dan Duke maar het halster wilde om doen, draaide Dexter zijn kont en gaf Duke een trap. Natuurlijk vloog Duke daarop vooruit en landde met zijn 850kg vol op mijn linkervoet.
Zucht.

Heb je al eens geprobeerd paarden te voeren etc.. op krukken? Niet handig hé...
Ik heb dan een vriendin gevraagd of ze de paarden terug naar stal wilde brengen want dit ging niet lukken in mijn eentje en zo gezegd, zo gedaan. De jongens gingen terug naar stal... op fat camp :+
Uiteindelijk perfect getimed, een week later mocht de horeca terug open dus we hadden onze handen wel vol en de jongens kwamen op een kale weide met hooi dus gingen gelijk op crash dieet, geen dag te vroeg. Maar het is zo heerlijk om ze thuis te hebben en ze 3 maanden moeten missen omdat ik niet naar stal mocht was echt geen optie voor mij.

Het wordt alweer een lang stukje tekst dus ik ga afronden. Duke kwam nog met einschuss te staan, boxrust en antibiotica hebben dit redelijk snel opgelost dus ook daar weer blij dat de paarden even aan stal stonden (ik heb geen boxen hier om boxrust te geven). Toen zijn been beter was zijn ze ook redelijk snel weer aan huis gekomen omdat hij in de weide steeds werd opgejaagd en de zwelling dan terug kwam. Nu staan de mannen weer thuis, het is een op-en-neer verhuis geweest maar alles is weer oké nu :)
We proberen ook elke week naar een vriendin te gaan die een piste aan huis heeft, ik ben Duke verder aan het inrijden en het gaat super fijn!
Dit waren onze eerste pasjes draf samen.
[ img ]

Toen de dierenarts er was voor zijn dik been kregen we de waarschuwing dat Duke nu wel errrug dik werd :(:) Ik vroeg hem of het kwaad zou kunnen als ik er al op ging rijden, ondanks dat hij 'pas' 4 is en kreeg dan de bevestiging dat zijn gewicht op dit moment een groter risico is. Dus wij vliegen er nu lekker in en zijn hard aan het werk om die coronakilo's er weer af te krijgen :) Ik heb na 26 jaar zelfs leren longeren!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 19:56 



 
Profiel   

Leuk deze blog en goed bezig!!!

Hier gaan paarden meer, eerder zelf last van coronakilos haha...

Hopelijk maken de mannen niet meer al teveel ruzie 8-)

Duke ziet er goed uit en het rijden ook, super relaxt ziet het eruit!
Hopelijk snel de kilootjes eraf.
Ik wil wel een volgtopic over het inrijden :+

Edit; (Een stille meelezer in je topics :Y) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-20 21:22 



 
Profiel   

Ja die corona heeft wat teweeg gebracht en geloof me...het zal er nu niet minder op worden brr nare gedachte. Je blog is zo herkenbaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 07:55 



 
Profiel   

BillyJ schreef
Leuk deze blog en goed bezig!!!

Hier gaan paarden meer, eerder zelf last van coronakilos haha...

Hopelijk maken de mannen niet meer al teveel ruzie 8-)

Duke ziet er goed uit en het rijden ook, super relaxt ziet het eruit!
Hopelijk snel de kilootjes eraf.
Ik wil wel een volgtopic over het inrijden :+

Edit; (Een stille meelezer in je topics :Y) )

Oei haha nog een volg topic, dat kan ik niet bijhouden denk ik :D ik post de vorderingen wel in ons huidige topic haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 22:15 



 
Profiel   

kwita schreef
Ja die corona heeft wat teweeg gebracht en geloof me...het zal er nu niet minder op worden brr nare gedachte. Je blog is zo herkenbaar!

Ja ik denk er maar niet te veel aan terug. Ik ben blij dat we terug open mogen en dat het redelijk druk is nu want er moet nog een hoop schade ingehaald worden. Maar, ik zou liegen als ik zei dat de rust niet aangenaam was. Wij zitten met ons hele gezin in de zaak en het was jaren geleden dat wij nog met z’n allen samen aan tafel hadden gegeten. En mijn zus heeft tijdens de Corona haar eerste baby gekregen, waar we dus super veel tijd voor vrij hadden <3 Het heeft ook voordelen gehad!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 22:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen