Het doorgeefstokje van september: SinneJ

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van september: SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 18:01

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Weerbarstige manen en de vriend van SinneJ

Regen, plensbuien en blank staande wegen; we hebben het vast allemaal wel voorbij zien komen de afgelopen tijd. Ik zal niet zeggen dat ik het nu vervelend vond, maar als ik er aan denk dat het de hele winter zo moet zijn, dan heb ik er toch iets minder zin in denk ik. De dagen worden ook al duidelijk korter, tot 10 uur in het bos rondstruinen zit er helaas niet meer in. Maar dat mag de pret van het doorgeefstokje niet drukken! We vroegen SinneJ om september af te trappen, en dat doet ze heel enthousiast! Zin om iets te lezen over penny-gedachtes, weerbarstige manen en hoe actief SinneJ nog is op bokt? Lees dan gauw verder in dit eerste doorgeefstokje van september!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik ben altijd al erg nieuwsgierig geweest, onderzoekend. Zeker op het gebied van paarden en in het bijzonder hun training. Als kind las ik hele encyclopedieën over 'het paard’ en kon ik mijn ouders gek maken met weetjes en theorieën. De eerste paar jaren was ik dan ook vooral actief in topics over dressuur en rijkunst. Later ben ik ook wat meer gaan lezen op andere forumdelen.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Met hart op hol ben ik deze gaan opzoeken… ik had namelijk echt geen idee meer, maar ik was blij te zien dat het goed meevalt, al zit er nog steeds een heerlijk pennykantje aan:

Citaat:
Ik zit met hetzelfde probleem :) is er al een update TS?


De quote zelf is niet zo spannend, dus ik zal wat context verschaffen. De TS van dit topic zat met een groot probleem; de manen van haar paard bleven niet netjes aan 1 kant liggen. De HORROR. En aangezien mijn ruin ook wel eens weerbarstige stukjes manen had, was ik natuurlijk enorm geïnteresseerd in een mogelijke magische oplossing.

Die is nooit gekomen. Uiteindelijk zijn ze vanzelf 1 kant op gegaan. Heb er nooit wat voor ondernomen en kan ook met trots zeggen dat het me ondertussen niet meer echt veel interesseert hehe.

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Ik vind het hoge betweterpercentage vooral vreselijk… maar hey, een betweter dat ben ik nu nog, dus ik ga datzelfde gevoel ook hebben als ik binnen een jaar terugkijk naar de berichten die ik nu schrijf. Mijn tactiek; niet te veel terugkijken.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik ben niet altijd even actief, maar de tijd dat ik het meeste schreef, was toen het grote dressuur discussietopic nog liep. Misschien dat enkele mensen zich dat nog herinneren? Het is ook daar dat ik Babootje heb leren kennen, welke me het stokje van deze maand heeft gegeven.


5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Ik heb aan bokt enkele van mijn meest nauwe vriendschappen te danken. Zo is mijn trainer en beste vriend een bokker, is er een facebookgroep van mensen uit het dressuur discussietopic (waar het al lang niet meer enkel over paarden gaat) en zit ik in een enorm actief whatsapp groepje met wat dames die ooit tijdens een bokt reddingsoperatie zijn samengekomen en nooit meer zijn gestopt met tetteren.

Verder leer ik hier veel, niet enkel technische zaken, maar ook sociale inzichten omdat we met zoveel mensen bij elkaar zitten en zelfs de uit de hand gelopen discussies je altijd wel wat leren over jezelf en anderen.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Zeer zeker. Toen ik 5 jaar was, ging ik altijd mee naar de paardrijles kijken van mijn zus. Ik wilde zooo graag beginnen, maar pas op 6 jaar mocht je starten. Ik heb jaren op manegepaarden gereden, maar uiteraard hoorden mijn ouders hierover regelmatig mijn verwende ongenoegen. Ik herinner me nog dat ik ooit gedroomd heb dat ik een veulentje gekregen had van mijn ouders, rond mijn 8-10 jaar (supergoed idee ook, voor zo’n jong kind), en ik stond s’ochtends huilend alles te vertellen aan mijn moeder terwijl ze probeerde was in de machine te steken… "Mama ik was zoooo teleurgesteld toen ik wakker werd, waarom is dat nu niet eeeecht?!"

Uiteindelijk was ik 11 jaar toen ik, samen met een vriendinnetje, een pony mocht zoeken. Ik was zo blij dat ik iiieeedereen gebeld heb die ik kende haha. Die pony heb ik 2 jaar gehad en, hoewel het een super fijne samenwerking was met die vriendin, ben ik er op een bepaald moment uitgegroeid. Omdat zij mijn helft wilde overnemen en de pony gewoon bij haar mocht blijven, zijn er daarover weinig tranen gevloeid gelukkig.

En ik gooi er nog een foto bij van mijn eerste pony en ik:
Afbeelding

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Om even heel cliché te starten: er zijn enkele mensen in mijn omgeving die ik heel graag weer gezond zou zien. Ik ben verder echt niet ontevreden met mijn leven. Ben bijna afgestudeerd en kan ondertussen prima voor mezelf zorgen. Ik zou graag vooral wat minder willen moeten slapen, want er zijn zoooo veel dingen die ik nog wil leren en doen! Veel geld zou dat probleem niet oplossen, want ik wil ook heel graag carrière maken in mijn interessegebied. Er is gewoon te weinig tijd en energie. Luxeproblemen denk ik dan.

8. Vraag van Babootje: Als je op bokt een topic tegenkomt en denkt” Hier is echt sprake van dierenleed. Voel je je dan geroepen om daar wat aan te doen? En wat zou dat dan kunnen zijn?

Dat is een goeie, want Babootje weet dat ik wel eens heel fel kan worden over zo’n onderwerpen. Ik ga deze vraag daarom tweemaal beantwoorden:

Hoe ik zou moeten reageren: Ik voel me geroepen om te helpen, maar ik aanvaard dat dat niet altijd mogelijk is. Ik probeer de TS op een rustige in onderbouwde manier te overtuigen van waarom er zaken moeten veranderen, want je bereikt veel meer met een vriendelijke benadering. Als hij/zij niet wil luisteren, laat ik het zo en doe ik wat anders.

Hoe ik meestal reageer: Ik pas bovenstaande methode toe voor enkele berichten en voel me helemaal prima, ik lig er niet wakker van. Het topic escaleert echter en ik maak me helemaal druk. Er komt wel eens een, weliswaar beleefde, maar toch voelbare sneer aan te pas van mijn kant en ik weet van mezelf dat ik geen voorbeeldige bokker ben geweest… en als ik dan een zeldzame keer een berichtje krijg van een mod, geef ik vol berouw toe dat ze gelijk hebben.

Toch vind ik het soms frustrerend. Het gaat me namelijk nooit om topics waar er wat hardhandig gereden wordt of een ruiter net wat te zwaar is, ik heb het dan echt over mensen die naar mijn mening een week geleden een dierenarts hadden moeten bellen. Ik kan me heel druk maken als ik weet dat een diertje met pijn staat en dat verholpen kan worden. Maar je kan zo weinig doen vanachter je scherm helaas. Gelukkig is dat helemaal niets wat veel voorkomt en vind ik 99% van de mensen echt prima voor hun dieren zorgen en ik kan dan ook erg genieten van hun mooie verhalen en foto's op bokt.


9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Ik kies Ghostattack! Leg je ziel bloot!


10. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?
Stel, je jureert zelf dressuurwedstrijden. Wat is voor jou het belangrijkste dat een combinatie moet laten zien?

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Het doorgeefstokje van september: SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:25

Héél leuk stukje *\o/*

En heel herkenbaar wat je schrijft over omgaan met (gebrek aan) dierenwelzijn.

Babootje

Berichten: 26269
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Het doorgeefstokje van september: SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:35

Leuk stukje SinneJ

En herkenbaar inderdaad ook. Het stukje over dierenwelzijn. En dat je soms zo op je handen moet zitten, omdat je met het bord dat voor de kop van de TS zit hem/haar om de oren wil slaan :D :D.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:39

Babootje schreef:
Leuk stukje SinneJ

En herkenbaar inderdaad ook. Het stukje over dierenwelzijn. En dat je soms zo op je handen moet zitten, omdat je met het bord dat voor de kop van de TS zit hem/haar om de oren wil slaan :D :D.


Of een stapel borden. Een vaatwasmachine vol :+

Babootje

Berichten: 26269
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Het doorgeefstokje van september: SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:47

Ja echt he? Dat er een topic geopend wordt met de vraag "Wat kan dit zijn" en dan het hele topic roept, "ga naar de dierenarts" en het dan toch niet doen.... |o

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Het doorgeefstokje van september: SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:26

Leuk stukje SinneJ!

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Het doorgeefstokje van september: SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:40

Bedankt allemaal :D ben blij dat het herkenbaar is, ben ik toch niet de enige die soms zijn toetsenbord opfreet haha.

En jij ook bedankt, prugelpiet!

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Het doorgeefstokje van september: SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 22:24

Graag gedaan :D

Altijd leuk om te doen!