Oud KWPN-directeur Knaap begint voor zichzelf met DNA-testen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14203
Geregistreerd: 20-04-16

Oud KWPN-directeur Knaap begint voor zichzelf met DNA-testen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 20:23

Horses.nl
Fokkerij

Afbeelding
Chromosoom: een stukje genetisch materiaal, bestaande
uit een DNA-streng die opgerold is rondom een aantal eiwitten.
Foto: Bokt Wiki


Johan Knaap, in 2018 ontslagen als stamboekdirecteur van het KWPN, is voor zichzelf begonnen. Dat blijkt uit een bedrijfsprofiel op een website voor investeerders. Het bedrijf Equine Genomics biedt DNA-testen aan voor warmbloedpaarden en is op zoek naar een investering van 250.000 euro.

Lees het complete artikel op Horses.nl
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 03-10-20 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Pallatin

Berichten: 2529
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Voormalig KWPN-directeur Knaap voor zichzelf met DNA-testen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:08

Wat een rare topic titel....

cobiie

Berichten: 7318
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:57

Pallatin schreef:
Wat een rare topic titel....

Woordje "begint" mist. Ik zat eerst ook heel raar naar de titel te kijken.

prugelpiet

Berichten: 12599
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Oud KWPN-directeur Knaap begint voor zichzelf met DNA-testen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:44

Ik heb de titel aangepast en hoop dat het nu duidelijker is :)

hoogendroog
Berichten: 3287
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Oud KWPN-directeur Knaap begint voor zichzelf met DNA-testen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:32


Oehlala
Berichten: 4319
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Oud KWPN-directeur Knaap begint voor zichzelf met DNA-testen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:34

Tja die mens heeft op dit moment zijn reputatie niet mee, denk niet dat er veel zijn die daar nu hun handen aan willen branden.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:38

hoogendroog schreef:

Heb zijn plan gelezen, ik weet niet zo goed wat ik d'r van moet vinden. Hij doet imo een hoop mensen tekort, door zelf beter te lijken. Wat is dat toch altijd met die 'top' binnen paardenland, echt overal is het gezeik en moeilijk.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 08-10-20 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel van het bericht verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:54

Ailill schreef:
hoogendroog schreef:

Heb zijn plan gelezen, ik weet niet zo goed wat ik d'r van moet vinden. Hij doet imo een hoop mensen tekort, door zelf beter te lijken. Wat is dat toch altijd met die 'top' binnen paardenland, echt overal is het gezeik en moeilijk.
Ik heb ook sterk mijn vraagtekens bij of het in de praktijk zo werkt. Zeker in de hogere klassen, speelt er ook nog een mentaal aspect mee bij een dier, naast de factor 'mens' die op zijn rug zit; dat moet ook maar net een geschikte match zijn en die dingen leg je niet vast in een DNA-profiel.

In racing zijn nu 'biomechanics' analyses nogal in opkomst, waarbij ze met behulp van een algoritme gaan kijken hoe goed jouw paard gaat presteren op basis van exterieur. In de praktijk zie je echter zat paarden die wel de motor hebben, maar niet de mentale kracht om door te vechten tot aan de lijn en het nooit verder schoppen dan wat bescheiden handicaps, terwijl er ook genoeg zijn met minder talent, maar wel de vechtlust en die toch, tegen alle verwachting in, bovengemiddeld presteren. Dat zijn factoren die je met alle DNA en biomechanics tests van de wereld niet kunt incalculeren. :=
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 08-10-20 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast ivm aangepast origineel bericht