Het doorgeefstokje van oktober: Tieneke

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van oktober: Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 20:09

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Adje


Zomer, zomer, zomer, zomer, zomer....
Misschien als we het vaak genoeg zeggen komt het nog even om het hoekje kijken. Maar voor nu trekken we de winterjas maar weer uit de kast en gaan we weer vol goede moed door de regen naar onze lieve viervoeters. Je moet er wat voor over hebben zeggen we dan, maar eigenlijk is het niet zo heel erg. Vorige maand konden jullie het doorgeefstokje van Ghostattack lezen, waarin zij bokker Tieneke nomineerde voor het volgende doorgeefstokje. U vraagt, wij draaien, Tieneke reageerde enthousiast en het eerste doorgeefstokje van oktober werd geboren! Benieuwd naar Tieneke haar antwoorden? Had zij ook penny gedachtes vroeger? Wat zou ze willen als alles zou kunnen? Daar kom je achter door gauw verder te lezen! Veel leesplezier!


1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?

Ik registreerde me blijkbaar in 2005, alweer 15 jaar geleden, dus ik moet even héél diep graven in m’n geheugen. Ik lees in m’n eerste berichten dat ik toen ongeveer mijn eerste paard gekocht heb. Ik was ontzettend onzeker en zenuwachtig, ik wou van alles weten. Dat gaat dus sowieso één van de hoofdredenen geweest zijn.


2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?

Citaat:
Hallo iedereen... Ik ben nieuw hier en ik vind het leuk om hier vanalles te lezen en te bekijken... Maar nu had ik een vraagje: ik ga waarschijnlijk een jaarling Arabier kopen en hij wordt nogal groot (+-1.60m). Onze omheining is 1.30 m hoog, is dat hoog genoeg om te voorkomen dat hij vb. gaat proberen erover te springen?

Help me alsjeblieft!!!

Groetjes...


Best wel grappig om dit terug te lezen, zeker aangezien hij op een gegeven moment dus wel degelijk over de omheining gesprongen is :+

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?

In mijn hoofd was het alleszins erger. Als ik dus zo teruglees, voel ik een kleine vlaag van opluchting. Ik was wel een echte penny dus ik zou zeggen…een 6?

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?

Ik heb, toen de dieren nog spraken, een tijdje in het team gezeten als moderator, misschien dat iemand zich dat hier of daar nog herinnert. Rond die periode heb ik ook met een aantal Bokkers mee aan de kar getrokken van het subforum ‘Arabische Volbloeden’.
Ook ben ik één van de weinige ezeleigenaars op Bokt, soms krijg ik wel eens een ezelvraag in de pb-box.
Afbeelding
Fideel en Basiel


Wat het posten betreft… Inhoudelijk durf ik wel eens fel uit de hoek komen op Bokt, dat valt allicht soms ook wel op, positief of negatief. Ik steek m’n mening niet onder stoelen of banken en durf iemand wel eens uit z’n tent te lokken, zeker als het gaat om dierenwelzijn.


5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?

Bokt is een soort vaste waarde in m’n leven. Ik heb via Bokt héél veel geleerd en heel wat mensen leren kennen. En die contacten komen en gaan wel vaak, maar dat is niet erg. Zo herinner ik me nog hilarische huiskamerbanaantopics van vroeger met o.a. Sjoert, Flew en Roosch, een superleuke meeting met enkele dames van het AV-subformum, … Als ik er eenmaal over begin na te denken, komen er ontelbare fijne herinneringen naar boven.
Anderzijds merk ik ook dat als ik een tijdje wat meer afstand neem van het hele online gebeuren (niet alleen Bokt, maar ook Facebook etc.), dat het me ook wel wat meer rust geeft, dat ik zaken wat beter kan relativeren en dat ik vooral plots héél veel tijd op overschot heb.
Samengevat: een sociaal tijdopslorpend gebeuren :D


6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?

Eerlijk is eerlijk: ik was een die hard penny, het type met +20 setjes, héél veel roze en glitterhoeflak (die heb ik nog steeds :+ )… Het heeft geen zin om dat te verbergen of te minimaliseren: het is gewoon een feit.
Gelukkig is de koopzucht doorheen de jaren wel wat geminderd, maar af en toe laat ik me nog wel eens verleiden tot echte penny-acties: setjes kopen, versiering in de paarden hun manen hangen, vlechtjes maken…

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?

Ik ben iemand die in tevredenheid leeft, ik ben ‘content’. In mijn ideale wereld zijn er meer uren in een dag, moet ik ietsje minder werken en heb ik wat meer tijd voor de paarden, voor de cello, voor de familie, voor mijn eigen zaak… In die wereld is mijn gezondheid ook wat beter en ga ik weer paardrijden. Ik ben de dag van vandaag met heel wat dromen tegelijk bezig en soms moet het een beetje op karakter terwijl ik eigenlijk de fut niet heb… Het zou ietsje makkelijker mogen gaan soms.


8. Vraag van Ghostattack: Een tijdje terug had je een volgtopic over Adje en zijn heftige wond, hoe gaat het nu met hem? En wat zou je bokkers als advies willen geven naar aanleiding van jouw ervaring?

Een dik half jaar geleden zag het er inderdaad bijzonder slecht uit voor Adje, het scheelde maar een haartje of hij was er niet meer. Hij heeft bijzonder veel geluk gehad.
Ik ben superblij om te kunnen zeggen dat hij 100% hersteld is: de zwelling is volledig weggetrokken, hij loopt perfect… Je ziet nog een littekentje, that’s it.
Eén advies: bel een dierenarts als er iets niet klopt, hoe klein het ook is of hoe hard je ook twijfelt of je geen spoken ziet. De dierenarts kan aan de telefoon inschatten of een (dringend) bezoek nodig is. Vaak zie ik topics op Bokt waarbij ik me afvraag hoe het in godsnaam mogelijk is dat er geen dierenarts bij betrokken wordt. Bijna altijd loopt het uiteindelijk relatief goed af voor het paard, maar ik stel me dan altijd de vraag of wachten en uitstellen het risico waard is. Als baasje heb je de verantwoordelijkheid om voor je dier te zorgen, een keertje bellen voor de zekerheid kan nooit kwaad. Je vergeeft het jezelf nooit als je te laat bent en je het verschil had kunnen maken tussen leven en dood.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?

Set_Elkol

10. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?

Je hebt een supermooie kruising Rocky Mountain Horse x Arabier. Ik had, voor ik Ilya op Bokt zag, zelfs nog nooit gehoord van een Rocky Mountain Horse. Wat heeft jou voor deze kruising doen kiezen? Zou je het opnieuw doen?
(En als bonusvraag, aangezien je een talent hebt voor bakken: heb jij een goed scones-recept? :D )

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 00:29

Ligt het aan mij of is het langer geleden dan gebruikelijk, het doorgeefstokje?

Leuk stukje weer :)

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 02:07

Palmera schreef:
Ligt het aan mij of is het langer geleden dan gebruikelijk, het doorgeefstokje?

Leuk stukje weer :)


Goed opgelet... :D Ik was vergeten hem door te gooien naar VN :=