Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 20:53

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Mango


Heel vaak zomer roepen heeft niet geholpen. We zitten echt in de herfst. Regen, wind, de blaadjes vallen van de bomen, de paarden staan weer onder de dekens en veel mensen klagen dat het koud is. Ik ook, ik klaag hier vaak over het weer volgensmij. Misschien moet ik eens iets anders bedenken. Maar dat is voor een andere keer. Voor nu gaan we op naar de winter! Kom maar op met de sneeuw! (alhoewel ik daar waarschijnlijk ook anders over denk als het er daadwerkelijk ligt...). Voor het 2e doorgeefstokje van deze maand hebben we bokker Cayenne benaderd. Benieuwd of ze vroeger ook een penny was en hoe ze met het houden van vogeltjes is begonnen? Lees dan gauw verder in dit 2e doorgeefstokje van oktober!

Tieneke had bokker Set_Elkol genomineerd. Echter was zij al een keer geweest. We hebben haar gevraagd de persoonlijke vraag van Tieneke wel te beantwoorden, wat ze graag deed! Tieneke vroeg het volgende: Je hebt een supermooie kruising Rocky Mountain Horse x Arabier. Ik had, voor ik Ilya op Bokt zag, zelfs nog nooit gehoord van een Rocky Mountain Horse. Wat heeft jou voor deze kruising doen kiezen? Zou je het opnieuw doen?
(En als bonusvraag, aangezien je een talent hebt voor bakken: heb jij een goed scones-recept? :D )

Met als antwoord:
Toen ik het verlangen kreeg mijn Arabische merrie te dekken (met als doel een eigen gefokt paard voor recreatie of misschien endurance) neigde ik eigenlijk al meteen naar het fokken van een kruising. Set, mijn merrie was ook maar toevallig op mijn pad gekomen, niet vanwege haar ras maar vanwege haar karakter en onze klik. Er zijn heel wat rassen in mijn overwegingen gepasseerd. Zodoende ging ik me verdiepen in de mogelijkheden en dit deed ik meer door rond te kijken tussen de aangeboden dekhengsten dan heel ras-gericht te zoeken. Zo kwam ik de vader van mijn toekomstige veulen ook tegen. Hij sprak me meteen enorm aan, ook als combinatie met mijn merrie. Na wat meer te hebben gelezen over het ras en hun karakter heb ik de knoop al snel doorgehakt. Ik ben nog steeds er blij met het resultaat :D ik zou de kruising ook zeker weer herhalen!

En wat betreft de scones, ik ben er zelf dol op en gebruik volgens mij het recept van Rutger bakt. Ik heb ze al een poosje niet gemaakt:
https://rutgerbakt.nl/brunch-recepten/recept-scones/


Op naar de vragen van Cayenne!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik had toen nog een paard en zocht lotgenoten :+

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:
Hallo!!
Wij hebben op stal een ruin van nimmerdor en een hengstveulen van Sandro Hit.Van deze 2 hengsten hebben we helaas nog niet al teveel info en foto's.
Wie kan ons daaraan helpen?? Ik weet natuurlijk wel dat Nimmerdor Hengst van de Eeuw is dus er zal wel veel info over te krijgen zijn,maar ben helaas niet zo handig met zoeken!! Scheve mond Hetzelfde geldt voor Sandro
Alvast bedankt

Afbeelding
Astra

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Moeilijke vraag. Ik denk een 3? :+

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik denk toch wel van mijn vogels en de volgtopics die daarover lopen!

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Bokt is een heerlijke uitlaatklep, vraagbaak en algemeen tijdverdrijf!

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Op de schaal van Penny tot Groentesoep vond ik mezelf nog niet zo erg denk ik :') Maar mocht iemand een echt pennybericht van mij tegen komen zal ik het niet ontkennen _O-

7. Je bent altijd druk bezig met je prachtige vogels en post hier veel leuks en interessants over op bokt: hoe ben je hier in gerold? Wat heeft jou doen beginnen met het houden en fokken/kweken (wat is het juiste woord? :') ) van vogels? En hou je 1 soort, of heb je verschillende?
Ik ben altijd al gek op vogels geweest. Als jonge meid van 8 jaar hadden we thuis ook 2 grasparkieten. Helaas hadden we thuis ook 6 moordlustige katten en hebben de vogels het niet overleefd.. Maar toen ik jaren later een eigen huisje had moest er natuurlijk wel weer een vogel komen :D Dat was Saffier, een valkparkiet die hier ook veel op Bokt voorbij is gekomen. Inmiddels is de hobby een klein beetje *kuch* :') Uit de hand gelopen en heb ik alweer 24 valkparkieten en een edelpapegaai die in een ketel Red Bull is gevallen en letterlijk door het leven stuitert.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Ik zou graag het stokje willen doorgeven aan Bokker Neej

10. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?
We kennen jou onder andere van je prachtige Engelse Springer Spaniels. Hoe ben je zo bij dit ras gekomen?
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 20-10-20 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stukje toegevoegd

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:13

Aaaaah leuk! Mango!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 21:33

Mangomama.

(Poink, poink, poink.)

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:04

Ohhh <3 als ik niet al zoveel andere dieren had dan zouden vogels zo welkom zijn! Ze zijn prachtig en helemaal die mooie vogels van jou Cayenne! We hebben wel kippen, dat maakt weer een hoop goed toch?

Het is wel erg leuk om jouw verhalen rond je vogels te lezen en Saffier, die verhalen van jouw over Saffier staan mij nog erg goed bij!

Emj_23
Berichten: 1182
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:07

Leuk stukje! Iedere keer als ik Mango op een foto zie hoor ik jouw stem er gewoon bij. Komt vast door alle leuke filmpjes.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:15

Cayenne is het opper NR Lid! Samen in Londen tijdens de OS

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:46

Grappig, ik heb vanmiddag het hele topic over jouw groene terrorist Mango zitten lezen :D
Heel leuk stukje :)

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:52

Mango <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 06:52

Dank jullie wel voor de leuke reacties <3
En wat grappig dat zoveel mensen Mango ondertussen herkennen :D

Lielle schreef:
Cayenne is het opper NR Lid! Samen in Londen tijdens de OS

Jaaaa *\o/* Dat was superleuk en heel gezellig!

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:09

Superleuk stukje! Ik ga die vogels eens even opzoeken, ben het nooit tegen gekomen namelijk en ken je juist uit andere topics. Ben benieuwd! :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:14


horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:48

wat een leuk stukje Cayenne eigenaar van onrijpe groene stuiter banaan mango en de kweekster van mijn 2 valkjes volgend jaar *\o/* kan niet wachten daarop duurt nog zo lang hihi

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:41

Jep, je staat op de lijst! :j
Voor je het weet is het alweer voorjaar en gaat het kweekseizoen weer van start <3

Nico1949
Berichten: 68
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Flevoland

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:37

Hallo Cayenne, het is denk alweer 8 a 9 jaar dat we voor het laatst contact hebben gehad. Ik ben ondertussen alweer 7 jaar met pensioen, waardoor ik ook geen heterdaad zaken mbt paarden kan aanleveren. Ik herinner me een van die zaken was op een zaterdag, dat ik aan het werk was en ik via de mobilofoon hoorde van een ongeval op de grens van Hilversum/Baarn, waarbij een paard kwam te overlijden. Waardoor jij het een en ander op bokt kon plaatsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:18

Hallo Nico, Ja dat herinner ik me nog! Wat een toestand was dat zeg!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 07:21

Ik heb vannacht gedroomd over Mango _O- Ik ging hem naschilderen :D Hij maakt echt indruk. Ik denk dat het kwam door je geweldige mondkapjes.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:01

Fitzroy schreef:
Ik heb vannacht gedroomd over Mango _O- Ik ging hem naschilderen :D Hij maakt echt indruk. Ik denk dat het kwam door je geweldige mondkapjes.


:D
Heb ik ook weleens gehad. Ik ging er alleen in mijn droom een dressuurwedstrijd mee rijden. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:10

Hahaha Fitzroy! Hopelijk was hij geen naaktmodel en zaten zijn veren er nog aan _O-
Suzanne ging idd een dressuurwedstrijd op hem rijden _O-

Gefeliciteerd Suzanne! *\o/*

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:29

Haha, nee hoor. Maar hij zag er wel anders uit. De bovenste helft was rood, de onderste groen en gele pootjes. En ik kan helemaal niet schilderen :D

OT: Suzanne, gefeliciteerd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Het doorgeefstokje van oktober: Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:50

Wat grappig dat jullie over hem dromen _O-
Zolang het geen nachtmerries zijn.... :)) Hij maakt blijkbaar toch wat los! :D