Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gelderse merrie overleden aan verwondingen dierenbeul

 
Profiel   

equnews.nl
Algemeen

[ img ]
Gelders paard. Foto: AnkeFoto/ Bokt Wiki


Vorige maand werd een 26-jarige merrie het slachtoffer van een dierenbeul. De merrie uit Leusden werd in haar geslachtsdeel diep verwond. De Stentor meldt nu dat de merrie, Neelianne, overleden is aan haar verwonden.

Klaas Bakker, eigenaar van de stalhouderij in Amersfoort, is er kapot van. Tegen de Stentor zegt hij “Het is echt verschrikkelijk. We hebben zeventien paarden en pony’s en ik heb met ze allemaal een band, maar de band met Neelianne was extra speciaal. Twee dagen voordat mijn vader overleed, gaf hij mij Neelianne cadeau.”

Bakker vertelt dat ze niet zomaar een paard was, “Ze was heel eenkennig. Mijn vrouw en ik konden met haar rijden, maar anderen moesten dat niet proberen. Ze vertrouwde ons volledig. Als we met haar door vuur zouden moeten rijden, zou ze het voor ons doen.” Ook vertelt hij dat het een erg getalenteerd paard was: ,,Ze kon alles. Ze deed mee met Sinterklaasintochten, we konden haar voor een grasmaaier zetten en we konden met haar rijden op trouwerijen of begrafenissen.”

De dierenbeul is nog niet gevonden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:23 



 
Profiel   

Hoe weten ze zo zeker dat het een paardenbeul was? Hoevaak roepen mensen maar wat terwijl er eigenlijk iets anders is voorgevallen? Zeker als het zo,n eenkennig paard is.

Wel heel rot om je paard zo te verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:29 



 
Profiel   

Ben het wel met fohadie eens.
Tegenwoordig wordt er al snel geroepen dat het om een dierenbeul gaat.
Mijn merrie heeft een keer haar vulva geheel stuk gehad ook inwendig.
Het is dat we gezien hebben wat er gebeurde, namelijk een klap van een ander paard vol op de vulva, anders was er waarschijnlijk ook gedacht aan een dierenbeul want zo zag het er wel uit.
Neemt uiteraard niet weg dat het heel erg sneu is dat het dier is overleden Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 19:21 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
Ben het wel met fohadie eens.
Tegenwoordig wordt er al snel geroepen dat het om een dierenbeul gaat.
Mijn merrie heeft een keer haar vulva geheel stuk gehad ook inwendig.
Het is dat we gezien hebben wat er gebeurde, namelijk een klap van een ander paard vol op de vulva, anders was er waarschijnlijk ook gedacht aan een dierenbeul want zo zag het er wel uit.
Neemt uiteraard niet weg dat het heel erg sneu is dat het dier is overleden Y;(


Door heel Europa gebeuren er nare zaken met paarden. Zo ook hier en zelfs op heterdaad betrapt en ook eigenaar aangevallen.
De gendarmerie neemt het heel hoog op en controlt extra en is alle paarden eigenaren afgegaan. Ze stonden ook hier op het erf.
Dus zal best wel eens eigen verwonding zijn, maar zeker niet altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 21:16 



 
Profiel   

Zeker niet altijd, maar in zo,n 90% van de gevallen helaas wel. En dan is het niet gek dat er nooit een dader gevonden wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 21:40 



 
Profiel   

In de omgeving gebeuren anders wel veel verdachte dingen. Aantal jaren terug ook en daarvan weet ik bij een aantal van dat het door politie en dierenarts is bevestigd. Ik weet niet of jullie tegen hun oordeel in wil gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 22:08 



 
Profiel   

Er staat diepe verwonding. Ik zou niet weten hoe dat paard zoiets zelf voor elkaar moet krijgen, zeker niet als ze er ook nog aan dood gaat. Een paard op die leeftijd zal zich niet snel inwendig op zo'n manier verwonden. Dus er is vast wat anders aan de hand geweest. Diep triest dat dit gebeurt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 22:49 



 
Profiel   

Jeetje wat naar. Ik vind het om de een of andere reden extra schrijnend vanwege de leeftijd van de merrie. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 06:38 



 
Profiel   

Vreselijk om je paard op deze manier te moeten verliezen , heel veel sterkte voor de eigenaar Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 07:32 



 
Profiel   

Dit artikel is completer; https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2106531/

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 10:51 



 
Profiel   

Het is ook al een maand geleden. Dat dat nu pas in het nieuws komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 13:41 



 
Profiel   

Ze zullen het wel kunnen zien aan de verwondingen, ik vind het diep triest om zo je oude merrie te moeten verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 14:41 



 
Profiel   

pillow schreef
Het is ook al een maand geleden. Dat dat nu pas in het nieuws komt.


Waarschijnlijk is dat, omdat ze nu alsnog aan die verwondingen is overleden. Het kan ook zo zijn dat ze eerst voor een "stil" onderzoek gegaan zijn en nu toch om een dader te vinden de publiciteit hebben gezocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 15:08 



 
Profiel   

Er is ook een tinker merrie met mes gestoken in de vulva, 7 steekwonden.Is pas gebeurd,las het op FB, is in Tilburg.
Dit is echt wel weer dezelfde beul,hij gaat hetzelfde te werk als altijd.
Poosje stil geweest, maar hij is weer los hoor. Zal vast niet bij deze 2 merrie's blijven ben ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 14:07 



 
Profiel   

Dat zo'n figuur nou nooit eens betrapt of getrapt wordt, dat snap je toch niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 19:24 



 
Profiel   

pillow schreef
Dat zo'n figuur nou nooit eens betrapt of getrapt wordt, dat snap je toch niet.


Dat vraag ik mj ook af. De meeste mensen zijn nog niet in staat om de oren van hun paard te knippen..hoe kan het dat een eenkennige merrie zo te beschadigen valt??

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 19:52 



 
Profiel   

Misschien worden ze gedrogeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 19:55 



 
Profiel   

imaudy schreef
pillow schreef
Dat zo'n figuur nou nooit eens betrapt of getrapt wordt, dat snap je toch niet.


Dat vraag ik mj ook af. De meeste mensen zijn nog niet in staat om de oren van hun paard te knippen..hoe kan het dat een eenkennige merrie zo te beschadigen valt??

Nou ben ik niet van plan om de oren van mijn paard te knippen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 20:46 



 
Profiel   

En nog eentje die mishandeld lijkt te zijn: https://www.ed.nl/kempen/merrie-mishand ... ~ae32c516/ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 21:13 



 
Profiel   

pillow schreef
Dat zo'n figuur nou nooit eens betrapt of getrapt wordt, dat snap je toch niet.


Dat vraag ik mj ook af. De meeste mensen zijn nog niet in staat om de oren van hun paard te knippen..hoe kan het dat een eenkennige merrie zo te beschadigen valt??
Nou ben ik niet van plan om de oren van mijn paard te knippen. :D


:D

Ernstige zaak dat er nog een mishandeld lijkt te zijn.. :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 08:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen