Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefbevangenheid wordt dressuur hengst Sean Connery fataal

 
Profiel   

Als ik eerlijk mag zijn dan zie ik juist de paardnatuurlijk strekking extreem vasthouden aan een bepaalde visie :o
Maar idd zijn er ook zeker traditionele eigenaars Die hun blik eveneens wel eens zouden mogen verruimen.

Ik heb zelf enkele ex-hb gevallen in mijn omgeving en geen van hen zijn ooit helemaal hersteld helaas. Wel terug goed nu en zeker kwaliteit van leven, maar ook niet meer belastbaar. Ik kan me daarom dan ook voorstellen dat voor een duur sportpaard een transformatie naar grasmaaier niet wordt gedaan. Enerzijds voor de kosten, anderzijds mss omwille van het hoge bloedgehalte van deze paarden. Ik kan me indenken dat die dieren echt niet makkelijk op een wei te houden zijn als al het werk wegvalt. Ook heb ik vroeger een topic zien voorbij komen van een sportpony (Lars?) waarbij de eigenaars alles op alles hadden gezet en het toch niet goed afliep.

Het blijft altijd jammer natuurlijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 13:57 



 
Profiel   

Ik ben het met je eens dat niet ieder paard gelukkig wordt van de rest van zn leven op de wei. Zeker niet als er HB in het spel is is dat niet altijd een optie. Maar los van de discussie of het paardwaardig is of niet, is het de vraag: "Is het erg dat zo'n dier dan wordt ingeslapen?"
Ik ben van mening van niet. Sterker nog, ik ben er voor dat zo'n eigenaar deze beslissing neemt Het paard heeft er geen weet van en het kan dan in de toekomst verder ook niet meer "verkeerd" gaan met zo'n dier.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 18:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen