Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

WK enkelspannen: Nederlands team aan kop na dressuur

 
Profiel   

KNHS
Sport

[ img ]
Foto: Aniek1985


Donderdagochtend 22 oktober reden de laatste aanspanningen hun dressuurproef op het WK enkelspannen in Pau. Saskia Siebers liet met Axel als laatste voor het team een erg mooie harmonieuze proef zien en bracht daarmee de Nederlandse equipe aan de leiding.

Het jurycorps leek daarbij iets milder gestemd dan gisteren. Marion Vignaud startte als één na laatste en is de thuisrijdende topfavoriet. Ze had mooie onderdelen in haar proef maar ook mindere punten, ze kwam ze aan een score van 43,36 strafpunten en is daarmee winnaar van het eerste wedstrijdonderdeel.

Saskia Siebers staat fraai tweede. Ze reed een mooie proef zonder fouten. Axel liet vloeiende overgangen zien en de verruimingen waren mooi. “Ik vond het spannend,” zegt Saskia over haar optreden. “Axel was een beetje aan het kijken en daardoor was ik zelf een beetje anders en niet helemaal scherp. Dat hij toch zo’n fijne proef liep, komt door de goede basis waaraan we jarenlang hebben gewerkt en zijn ervaring.”

Titelverdediger Kwiatek had veel kleine foutjes en zijn hengst Sonet was ook een moment flink afgeleid. Dat gold ook voor Galen V van de Belgische Laure Philippot. Hij was erg kijkerig en wisselde dat af met enkele briljante onderdelen. De Belgische heeft zich op een vierde plek in het klassement genesteld, net voor Rudolf Pestman.

De onderlinge verschillen in de top 3 van het individuele klassement (Vignaud, Siebers, Houtappels) zijn gering. In het landenklassement heeft Frankrijk zich nu op de tweede plaats genesteld met een verschil van ruim zes punten achter Nederland. Luxemburg staat derde. De marathon die morgen/ vrijdag wordt verreden is zwaar en selectief. Saskia Siebers: “Het zijn mooie hindernissen, technisch maar niet te eng. Het is een zware marathon, maar dat vind ik niet erg. In het klassement staat het allemaal dicht bij elkaar dus het wordt een mooie strijd.”



Laatst bijgewerkt door JPitty op 23-10-20 16:07, in het totaal 3 keer bewerkt

Typfout uit titel gehaald, datum in artikel aangepast.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 18:22 



 
Profiel   

De tijd vliegt, ook voor de auteur van dit artikel lees ik.. :') Het is nog oktober ipv november :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 05:20 



 
Profiel   

Heel scherp gezien SophievdV. Ik heb het al even aangepast.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 16:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen