Vraag het teamlid: Mondy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-20 19:22

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Mondy en Jolly Joker. Foto door BellaJoy Fotografie.


Deze maand mochten we moderator Mondy aan de tand voelen. Wil je weten hoe een dag voor haar eruit ziet, of ze wel eens blundert, of wat er zo leuk is om te helpen bij oefeningen van de politie? Hieronder lees je het.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Ik ben een tijdje geleden al een keer teamlid geweest maar nu sinds 14-01 ( oh de tijd vliegt :D ) weer in het groene jasje terug.

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
De diversiteit. Je bent niet alleen als gebruiker op het forum maar nu ook bezig met wat technische kanten, proberen discussies te helpen in goede banen te laten lopen en je werkt met een leuk team samen.

* Wat is je grootste blunder?
Voor de schermen: Ik kan me zo geen hele grote voor de geest halen, tot nu toe het verwijderen van een verkeerd bericht is het eerste wat in me opkomt. Gelukkig had ik dat weer ongedaan kunnen maken.
Achter de schermen: per ongeluk bij verkeerde team topic zitten met een zelfde soort titel als waar ik wel mee post.

* Kan je omschrijven hoe een dag als moderator eruit ziet?
Dat hangt een beetje af van mijn dag zelf. Maar ik probeer regelmatig tussendoor even op Bokt te kijken om de temlijst door te nemen en de overlegtopics. Daar waar je snel iets weg kan werken of op kan lossen probeer je dat snel te doen zodat je meer tijd over hebt voor de lastigere of grotere taken die lopen. Ook lees ik zo veel mogelijk mee op forumzaken om zo te kunnen lezen en reageren op vragen en opmerkingen.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Nu vooral werk en Secret Santa bijleeswerk :D Maar ik geniet nog steeds van de topics die ik volg en probeer nog regelmatig leuke topics aan te klikken. Het is vooral afhankelijk hoe rustig het voor ons als mod op het tabblad is.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Er zijn de afgelopen jaren echt ontzettend veel gebeurtenissen bijgebleven, de volgtopics en sterfgevallen van lieve Bokkers. De mooie volgtopics van speciale paarden. Maar ook hoe geweldig Bokt kan zijn als iemand per direct hulp of antwoord nodig heeft bij nood of juist met een vleug humor.
Er was een tijdje terug een topic waarbij Bokkers deze vraag hebben ingevuld... daar kwamen veel topics voorbij die bij mij absoluut in dit rijtje thuishoren !

Afbeelding
Mondy in haar marinetijd.

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Van kleins af aan ben ik al op een paardenrug ( of er naast :+ ) te vinden. Een aantal jaren geleden mijn eerste eigen paard Mondy, een Franse draver ruin gekocht waarmee ik de basis van de basis van de basis van western heb geleerd samen.
Ik heb op dit moment een geweldig leuke, ondeugende, once in a lifetime appaloosa Jolly Joker van 20 jaar waar ik hobbymatig reining mee rij, lekker mee de bossen in ga en vooral erg veel lol mee heb.

* Wanneer (en waarom?) ben je overgestapt naar western?
Ik ben met Mondy al iets overgestapt naar de western maar ben vooral toen ik Joker in 2012 kocht echt meer de westernwereld in gegaan. Ik merkte dat de westernwereld mij altijd al veel meer trok en de manier van rijden mij veel meer aanspreekt. Zowel Joker als ik genieten er ontzettend veel van. Omdat ik zowel mezelf als Joker alles heb moeten aanleren (wel met les), hij al wat ouder was en ik alles doe met het oog dat hij het leuk blijft vinden zijn we dus nog niet zo ver dat we er moeiteloos een halve bak door sliden of sneller dan het licht spinnen...maar ik ben sowieso trots op 'm :D <3

* In je profiel staat dat je bij de marine hebt gewerkt. Wat is je mooiste/meest emotionele herinnering aan die tijd? En wat mis je het meest?
Oh jee... ik kan natuurlijk niet heel dit topic vol gaan spammen... wat mis ik het meest. Alles.
Het varen..de manier van leven.. alles. Maar ik weet wel dat wat ik mis nu niet meer hetzelfde is. Dat maakt het gelukkig wel iets makkelijker.
De mooiste herinnering, ik denk dat dat de west-reis is. Maanden met z'n allen op pad, werken, mooie landen zien, fijne collega's bij elkaar. En ook de mooie maar ook minder mooie dingen die je dan ziet en tegenkomt neem je mee.

* Je helpt de ME/politie met hun oefeningen, als actrice. Hoe ben je hierbij gekomen? Wat is er zo leuk aan? Ben je er wel eens bij gewond geraakt?
Bloed kruipt waar het niet gaan kan, bij de marine hielp ik al mee met het opwerken van schepen met een aantal scenario's. Via vrienden toen ik de dienst uit was terecht gekomen bij oefeningen voor de ME in Ossendrecht. Uiteindelijk daar zo vaak bij meegedaan dat ik bij een organisatie ben gerold als acteur/vrijwilliger voor oefeningen met ME/politie maar ook andere eenheden zoals KMAR, brandweer enz. Ik heb daarbij inderdaad wel de nodige plekken/striemen en zelfs een hersenschudding gehad ja.
Maar dat was dan ook (op die laatste na :') ) allemaal mn eigen schuld :D Wat er zo leuk aan is ? Je kan iemand zijn die je normaal niet bent als je een flinke relschopper o.i.d. moet zijn. Of als slachtoffer juist kijken hoe de hulpdiensten reageren op verschillende emoties. De interactie die je hebt met de hulpverleners tijdens de oefening en daarna is super om te zien en mee te maken. Voor mij dan ook niks dan respect voor ze allemaal.

Afbeelding
Mondy's uitzicht tijdens een reis naar St Eustatius en Saba.

* Wat vind je zo leuk aan fotografie? Heb je tips voor (beginnende) fotografen?
Ik kan er mijn fantasie in kwijt, vind het leuk om mensen blij te maken met een mooi beeld maar kan ook zelf genieten van een mooie plaat waarbij precies alles klopt zoals ik wil. Helaas ligt het even op een lager pitje nu, maar moet het eigenlijk weer op gaan pakken met deze mooie herfstkleuren!
De tip: let vooral op de omgeving, de details. Als je door een stapje voor of achteruit iets net wel (oor van paard helemaal) of net niet (lantarenpaal) op je foto kan krijgen kan dat je foto maken. En probeer iets anders! Ga op de grond liggen, fotografeer ergens doorheen enz.

* Wil je nog iets kwijt aan de Bokkers?
<3 In een groot hart passen veel mensen die even willen schuilen <3

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Vraag het teamlid: Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:54

Yes, leuk en interessant stukje :D

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:04

Superleuk stukje om te lezen! :D

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Vraag het teamlid: Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:09

Jaaaa! Mondy! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:13

Wow, wat zie je er anders uit in je marine outfit!
Interessant stuk om te lezen!

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:16

Door mondy gemaakt, fotoshoot met mijn Mercedes en de Audi van mijn vriend.

Afbeelding

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vraag het teamlid: Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:50

Jaaa Mondy! Wat een leuk stuk over een bijzonder iemand! Matroos Mondy ahoy!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Vraag het teamlid: Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:53

Leuk om je wat beter te leren kennen!

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:57

Leuk en interessant. Je lijkt me een boeiende vrouw Mondy!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 08:35

Wat een bijzonder leuk stukje Mondy !
En boeiende jobs ook. Stoer ! 8-)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vraag het teamlid: Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:47

Leuk om te lezen mondy! Ik zie jou altijd graag reageren!

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:46

Wat een leuke en lieve reacties <3

Bellatrix schreef:
Wow, wat zie je er anders uit in je marine outfit!
Interessant stuk om te lezen!


Hier was ik wel nog een stukje jonger hoor :D


speurneusc schreef:
Door mondy gemaakt, fotoshoot met mijn Mercedes en de Audi van mijn vriend.

[ [url=m/GMz6rL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat was echt erg leuk om te doen !


MarcoBorsato schreef:
Jaaa Mondy! Wat een leuk stuk over een bijzonder iemand! Matroos Mondy ahoy!


Wat lief! Op die foto matroos inderdaad. Uiteindelijk als korporaal de dienst uit gegaan.

Voor wie het leuk vind heb ik nog wel foto's van mn diensttijd.

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Vraag het teamlid: Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:50

Stoer wief! Grootste compliment die vrouwen kunnen krijgen in onze familie.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:55

Wat gaaf dat je bij de Marine zat! Dat wilde ik vroeger ook graag, alleen mochten vrouwen toen (nog) niet in actieve dienst, en daar ging het mij juist om. Nu voel ik me wel oud ineens :')

Erg leuk om te lezen ook dat je nog steeds betrokken bent bij trainingen. Hoe werkt dat, kun je je daar als 'burger' ook voor aanmelden?

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:01

pien_2010 schreef:
Stoer wief! Grootste compliment die vrouwen kunnen krijgen in onze familie.


<3 Zo vat ik m ook zeker op !


Maik79 schreef:
Wat gaaf dat je bij de Marine zat! Dat wilde ik vroeger ook graag, alleen mochten vrouwen toen (nog) niet in actieve dienst, en daar ging het mij juist om. Nu voel ik me wel oud ineens :')

Erg leuk om te lezen ook dat je nog steeds betrokken bent bij trainingen. Hoe werkt dat, kun je je daar als 'burger' ook voor aanmelden?



We hebben wel eens mensen als introducé
mee of bijvoorbeeld klassen van scholen (richting beveiliging ed) erbij als figurant. Volgens mij kan je je niet zomaar opgeven.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:04

Korporaal nog wel ! :wow:

Waarom ben je uit dienst gegaan ? Of ben ik nu te nieuwsgierig :o

Machtig mooie foto's ook !

Mondy

Berichten: 11821
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vraag het teamlid: Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:20

Contract werd niet verleng helaas, bezuinigingen. Niks mis met nieuwsgierig zijn toch !
Ik zal eens kijken wat ik nog meer kan vinden. Zelf ook geen straf om weer door de foto's te neuzen :))

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:27

Laat maar komen die foto's dan ! :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Vraag het teamlid: Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:07

Wauw wat een bijzonder verhaal heb jij! Heel leuk om je zo iets beter te leren kennen.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18121
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:56

Dat is zuur ja. Vooral als je zoveel passie voor je werk hebt. Fijn voor bokt want ook binnen het team heb je die passie :).
Erg leuk om te lezen!

Mondy schreef:
Contract werd niet verleng helaas, bezuinigingen. Niks mis met nieuwsgierig zijn toch !
Ik zal eens kijken wat ik nog meer kan vinden. Zelf ook geen straf om weer door de foto's te neuzen :))