België verbiedt amateurwedstrijden voor volwassenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

België verbiedt amateurwedstrijden voor volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 19:17

*Horses.nl
Sport

Afbeelding
Foto: Declan/ Bokt Wiki


Het Belgische Overlegcomité heeft vanmorgen in een persconferentie de nieuwe corona-maatregelen bekend gemaakt die voor de komende vier weken gelden. De professionele sport kan (weliswaar zonder publiek) doorgaan, maar amateurwedstrijden voor volwassenen worden verboden.

Lees alles over dit besluit op Horses.nl

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: België verbiedt amateurwedstrijden voor volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:08

Titel is een beetje kort door de bocht :+. Het lijkt nu een beetje alsof ze nooit meer terug zullen komen.
Maar ik denk dat het een besluit is waar ze niet omheen kunnen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:23

Zou mooi zijn als paardensport vlaanderen ipv straal te negeren, zijn leden ook eens te woord zou staan betreffende de betaalde licenties en het voor de helft afgelaste seizoen voor diezelfde amateurs. Ze konden wel communiceren over "verboden wedstrijden". Dát wel.

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:24

Loeky01 schreef:
Titel is een beetje kort door de bocht :+. Het lijkt nu een beetje alsof ze nooit meer terug zullen komen.
Maar ik denk dat het een besluit is waar ze niet omheen kunnen.


Dit inderdaad. :-) Ik dacht huh, wat een raar verbod! Maar i.v.m. Corona is het logisch.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:52

Ayasha schreef:
Zou mooi zijn als paardensport vlaanderen ipv straal te negeren, zijn leden ook eens te woord zou staan betreffende de betaalde licenties en het voor de helft afgelaste seizoen voor diezelfde amateurs. Ze konden wel communiceren over "verboden wedstrijden". Dát wel.


Ik heb als springruiter in Nederland ook bijna niks gehad aan mijn betaalde startpas, de situatie is momenteel gewoon niet anders...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:53

Dat is zeer jammer. Maar indien men in eerste instantie zegt dat men gaat bekijken wat ze kunnen doen voor de ruiters en er vervolgens niet meer over gepraat wordt dan zoek je het zelf als organisatie. Dan nu ook communiceren. En niet elke vraag negeren. Als ze de A kader leden nog kunnen sponsoren zal het geld alleszins nog niet op zijn.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: België verbiedt amateurwedstrijden voor volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 16:59

in Wallonie vanaf 13 jaar , zelfs.

Ook lessen, er mogen geen groepslessen zijn en andere activiteiten.