Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 18 [ 449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

 
Profiel   

Gini schreef
Nu, ik vind ook wel dat Paard zoekt Baas op Bokt zoals een rode lap is. Je weet zo al hoe topics over deze stichting gaan verlopen en ik vind het moeilijk om nog waarheid van speculatie te onderscheiden. Deze mensen kunnen gewoon niets meer goed doen. Hebben ze die reputatie verdient? Misschien wel, misschien niet. Misschien lopen er heel veel dingen goed, en lopen er ook een paar mis. Maar het wordt hier op dit forum telkens zo een hetze. We moeten bijna zelf opletten dat we niet in een karikatuur belanden: PZB versus bokt.nl. Ik heb de blog bv. pas gelezen na de reacties hier en ik werd wel heel nieuwsgierig naar de blog, moest bijna wel een monster van een tekst zijn. En ja, je ziet dat het is geschreven door iemand die in emotie zit en dat de persoon zijn brood niet verdient met het schrijven van teksten. Maar als je dit de slechtst geschreven blog op het internet vindt, nou, dan heb ik nog wel een paar linkies voor je hoor. :D

En dat bedoel ik met een karikatuur. Op den duur "haten" we PZB zo erg dat zelfs als ze een tekst schrijven we massaal over die tekst gaan vallen. Niet alleen inhoudelijk, maar ook vormelijk, alles is gewoon slecht, bam. Het plaatselijke dierenasiel in mijn stad post ook wel eens gekke Facebookposts die ik twee keer moet lezen voordat ik ze snap. Who cares.


Mooi geschreven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 19:24 



 
Profiel   

Jeetje wat een blog... beetje normale zinnen en interpunctie gebruiken is erg moeilijk zo te zien.
Ik kan ook maar niet aan deze stichting wennen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 19:32 



 
Profiel   

Change3x schreef
fenijro_tani schreef
Ik heb verder het topic gelezen maar niet gereageerd.
Calijn is weer druk in de weer met nieuwe zadels kopen voor haar wedstrijd paarden volgens haar Instragram.
[ [url=m/7u8hAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Daar heeft ze ook recht toch op? Als zij geld van de verzekering terug krijgt kan zij ook zadels voor haar paarden kopen.

Van donaties was iets anders geweest, maar daar heeft ze het niet over.

Nee maar zo snel na de inbraak heb je echt nog geen bericht van de verzekering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 19:39 



 
Profiel   

Ik denk dat wat je daar zegt deel van mijn ergernis is. De doelgroep op social media is ook duidelijk jonge meiden. Schijnbaar is het booming business (mede gezien het geshop), maar ik heb niet de 'Brooke Hospital' vibe bij deze toko, eerder een handelsstal vibe. Wat natuurlijk prima is, mits je je niet verschuilt achter het woord stichting. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 19:56 



 
Profiel   

Heb het idee dat de dochter onder de naam van de vader getypt heeft.
De jatters? Klinkt als een 5 jarige

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 19:58 



 
Profiel   

Nee, dat denk ik niet.
Hij heeft ooit een boek geschreven over De Beul van Twente en dat komt wel overeen met zijn schrijfwijze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 20:00 



 
Profiel   

Dit hebben ze zojuist geplaatst op Facebook, ik weet niet wat ik er van moet vinden... zoiezo, wou ene paardje daar adopteren omdat het voor mij wel uitkomt mochten de dierenarts te hoog worden het terug kan, maar toen kwam ze met allemaal rare voorwaarden, moest bijv een binnenbak hebben?? Vind dat een beetje luxe dingen?

En zoiezo, ik zit nu zelf met een diefstal zaak, maar dit wordt echt niet zo snel opgepakt, moet eerst van alles gezien worden, en dan duurt het minstens een week tot de uitspraak of het vergoed wordt of niet‍♀️ Beetje vreemd dat ze nu al de zadelmaker kunnen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 20:02 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 20:02 



 
Profiel   

Je hebt schijnbaar niet goed gelezen Faithde want ze schrijven 'door de vele zadels die wij geschonken hebben gekregen heeft bijna elk paard een eigen zadel die goed past....‘

Deze zadels hebben ze dus gekregen van mensen.

Ik denk dat je nu zo apart reageert omdat jouw adoptie niet gelukt is? Vervelend maar dat staat los van een zadelmaker laten komen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 20:11 



 
Profiel   

Change3x schreef
Je hebt schijnbaar niet goed gelezen Faithde want ze schrijven 'door de vele zadels die wij geschonken hebben gekregen heeft bijna elk paard een eigen zadel die goed past....‘

Deze zadels hebben ze dus gekregen van mensen.

Ik denk dat je nu zo apart reageert omdat jouw adoptie niet gelukt is? Vervelend maar dat staat los van een zadelmaker laten komen. :')



Idd niet goed gelezen, stom van me! En reageer niet zo dat mijn adoptie niet is gelukt :o het is natuurlijk wel vervelend, maar zal vast ergens goed voor zijn.
Vind het vooral vreemd hoe ze geld vragen terwijl ze volgens hun nog niks van de verzekering hebben gehoord en dus niet eens weten hoeveel ze nodig gaan hebben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 20:13 



 
Profiel   

"Het klopt we hebben 10 zadels die we gebruiken voor de opvang, maar ze lagen niet alle 10 in het zadelhok. er hingen 9 zadels en er zijn 8 zadels meegenomen…..tja als je de verzekering wilt tillen geeft je er wel 10 op….en geen 8, maar goed, zo gaat het altijd!"

Begrijp ik het verkeerd of hebben ze inderdaad gelogen tegen de verzekering over het aantal gestolen zadels? :+

Edit: verkeerd gelezen.


Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 27-10-20 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 20:21 



 
Profiel   

Change3x schreef
fenijro_tani schreef
Ik heb verder het topic gelezen maar niet gereageerd.
Calijn is weer druk in de weer met nieuwe zadels kopen voor haar wedstrijd paarden volgens haar Instragram.
[ [url=m/7u8hAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Daar heeft ze ook recht toch op? Als zij geld van de verzekering terug krijgt kan zij ook zadels voor haar paarden kopen.

Van donaties was iets anders geweest, maar daar heeft ze het niet over.


Daar heeft ze inderdaad recht op. Echter kan ik garanderen dat de verzekering nog niet heeft uitgekeerd.
Dit weet ik omdat ik op een verzekeringskantoor werk. Bij zulke bedragen zal er eerst een expert langskomen. Deze moet een rapport opstellen en indienen bij de maatschappij. Hier gaat minimaal 1, meestal 2 weken overheen. Dan controleert de verzekeringsmaatschappij dat rapport nog.

Niet om te mierenneuken maar de verzekering kán nog niet dit geld hebben uitgekeerd voor het nieuwe zadel.

Overigens zal ze niet zeggen dat dit van donaties komt. Zo dom is ze nou ook weer niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 20:22 



 
Profiel   

Weet je, je kan er veel van zeggen.
Je kan er ook veel van vinden :j
Maar dit is een concept en wijze die voor hun werkt.
Mensen geloven er dus in, tsja dan zal het ook blijven bestaan.
Prima voor hun en wellicht ergerlijk voor anderen.
Maar goed, mensen blijven geven dus toch werkt het.
Ik zelf zal er nooit een paard adopteren omdat ik het niet met ze eens ben.
Anderen doen dat wel dus die zijn het er blijkbaar wel mee eens.
Ook goed :j
Eerlijk of oneerlijke handelswijze? Laat wel in het midden wat ik vind. Slim zijn ze in ieder geval wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 20:23 



 
Profiel   

Maar even serieus.. ze hameren op zadels. Waar ligt bij hun de prioriteit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 22:34 



 
Profiel   

Perryx schreef
Maar even serieus.. ze hameren op zadels. Waar ligt bij hun de prioriteit.

waarschijnlijk bij de zadels.. :D

Nee zonder gekheid, stichting, bedrijf, opvang.. Het is inderdaad een kleurrijk gezelschap. Je kan ze niet bepaald met een ander vergelijken, noch laten voldoen aan een normaal verwachtingspatroon van elk van die drie.. := Maar een diefstal is hoe dan ook super naar en ik snap dat op dit moment ook bij hen emoties hoog kunnen oplopen. (Maakt het in geen van de gevallen goed he) maar het is wel je trots wat wordt aangetast.. Sommige topics op bokt worden bijna in dezelfde spreektaal geschreven als dat zij in een blogvorm doen. Daar worden welliswaar ook dan wel de gek mee gestoken, maar ze zijn er wel.


Laatst bijgewerkt door Canon op 27-10-20 23:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 22:50 



 
Profiel   

zigranta schreef
Het aparte vind ik, dat wat de vader allemaal veroordeelde bij, wat was het de Amsterdamse paardenopvang(?) nu zo te zien allemaal zelf doet, dat verdient dan geen schoonheidsprijs.



??

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 23:05 



 

Faithde schreef
zoiezo, wou ene paardje daar adopteren omdat het voor mij wel uitkomt mochten de dierenarts te hoog worden het terug kan, maar toen kwam ze met allemaal rare voorwaarden, moest bijv een binnenbak hebben??



Was dat paard van suiker dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 23:16 



 
Profiel   

Faithde schreef
zoiezo, wou ene paardje daar adopteren omdat het voor mij wel uitkomt mochten de dierenarts te hoog worden het terug kan, maar toen kwam ze met allemaal rare voorwaarden, moest bijv een binnenbak hebben??


Geheel off topic, maar na alle commentaren wil ik hier toch op reageren.

Ook ik heb af en toe mijn bedenkingen bij deze stichting. Maar een paard adopteren met in het achterhoofd houdend dat het terug kan als ie stuk gaat? Sorry hoor maar dan zou ik jou ook geen paard laten adopteren. Het is geen product wat terug stuurt!?

Misschien durfde ze gewoon niet eerlijk te zeggen dat ze daarom geen paard mee wilde geven. Heeft ze daarom de vreemde eisen gesteld. Ze is immers nog jong en moet nog een hoop leren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 23:35 



 
Profiel   

N0a schreef
https://www.paardzoektbaas.nl/2020/10/26/de-inbraak/

Zie net dit bericht voorbij komen. Bericht is zakelijk gezien niet echt uhh, neutraal geschreven :+ maar goed dat ze transparant willen zijn over de donaties.

Jaarverslag mogen ze overigens wel eens updaten.


Wat een niveau. Prachtig stukje. Vooral dat over in aanraking komen met een stuk staal. Niet illegaal gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 02:11 



 
Profiel   

Hilarisch die blog. Geweldig hoe hij mensen dom en Penny noemt. En zelf “pAaRdJeS RedT” en niet eens een fatsoenlijk, goedlopend en foutloze tekst kan tikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 03:40 



 
Profiel   

Niet iedereen is een taalkundig genie. Ik ken zo bv een garage die echt de meest bizarre typfouten in z'n brieven heeft, maar die is hartstikke dyslectisch. Betekent niet dat diegene geen proff zaak kan runnen. Ik ken juist geen betere garage.

Als het publiek van deze stichting met name jonge meiden zijn, kan ik het taalgebruik wel begrijpen. Iemand op een slechte blog afrekende qua taal vind ik dan ook wat kinderachtig.

Betreft de andere zaken en keuzes vind ik het ook erg bijzonder klinken allemaal... In scene gezet de diefstal? Nee. Er alles uithalen wat er in zit. Zo lijkt het ja. Ik vind het ook vrij bijzonder zo'n groot bedrag bij elkaar te willen 'bietsen' terwijl de verzekering ook een hoop kan betekenen.
Over de rest van de stichting of het adopteren laat ik mij niet uit.
Feit blijft dat een diefstal echt super naar is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 06:28 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Niet iedereen is een taalkundig genie. Ik ken zo bv een garage die echt de meest bizarre typfouten in z'n brieven heeft, maar die is hartstikke dyslectisch. Betekent niet dat diegene geen proff zaak kan runnen. Ik ken juist geen betere garage.

Als het publiek van deze stichting met name jonge meiden zijn, kan ik het taalgebruik wel begrijpen. Iemand op een slechte blog afrekende qua taal vind ik dan ook wat kinderachtig.

Betreft de andere zaken en keuzes vind ik het ook erg bijzonder klinken allemaal... In scene gezet de diefstal? Nee. Er alles uithalen wat er in zit. Zo lijkt het ja. Ik vind het ook vrij bijzonder zo'n groot bedrag bij elkaar te willen 'bietsen' terwijl de verzekering ook een hoop kan betekenen.
Over de rest van de stichting of het adopteren laat ik mij niet uit.
Feit blijft dat een diefstal echt super naar is...

Daarom wordt iedereen die tegen deze stichting is, ool hersenloos genoemd. Want ook dat is iets wat een volwassene beter had moeten verwoorden.

Je bent gewoon een hersenloos wezen, als je het niet eens bent met de stichting

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 07:34 



 
Profiel   

Nou nou,ik vind het gekat hier echt onnodig.Op mijn stal zijn ook ooit de zadels gestolen en dat is echt heel naar. Je moet eerst de politie erbij halen en dan een hoop gedoe met de verzekering. En het opnieuw vinden van passende (!) zadels is ook moeilijk.Om paarden te kunnen laten adopteren zullen ze ook voorgereden en geprobeerd moeten worden,dus zadels zijn nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 07:58 



 
Profiel   

Inderdaad hilarisch die blog. :=
Sneu hoor, hoe Henk zo mensen af zeikt.
Vind het echt een pennystal daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 07:58 



 
Profiel   

Koekeroekus schreef
Faithde schreef
zoiezo, wou ene paardje daar adopteren omdat het voor mij wel uitkomt mochten de dierenarts te hoog worden het terug kan, maar toen kwam ze met allemaal rare voorwaarden, moest bijv een binnenbak hebben??


Geheel off topic, maar na alle commentaren wil ik hier toch op reageren.

Ook ik heb af en toe mijn bedenkingen bij deze stichting. Maar een paard adopteren met in het achterhoofd houdend dat het terug kan als ie stuk gaat? Sorry hoor maar dan zou ik jou ook geen paard laten adopteren. Het is geen product wat terug stuurt!?

Misschien durfde ze gewoon niet eerlijk te zeggen dat ze daarom geen paard mee wilde geven. Heeft ze daarom de vreemde eisen gesteld. Ze is immers nog jong en moet nog een hoop leren...


Niet al het paard stuk gaat, dit is niet eens tegen hun gezegd, het ging mij en mijn familie erom dat mocht de financiële situatie zo veranderen dat het niet meer op te brengen is, we niet ermee zitten dat het paard een nieuwe baas moet waarvan je niet weet wie dat dan wordt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 18 [ 449 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen