Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:47

Even los van dit verhaal verder ( ik weet het fijne van paard zoekt baas verder ook niet ) maar even alleen op de verzekering opmerkingen gericht:

Verzekering keert inderdaad alleen maar de dagwaarde uit en daarnaast zijn de meeste spullen na een paar jaar al afgeschreven ( kortom voor de verzekering niks meer waard) dus je krijgt nooit de waarde van je spullen terug van de verzekering tenzij je het toevallig net nieuw had gekocht..
Dus mocht er iets gestolen worden of de hens gaat ergens in ben je meestal alsnog een hoop geld kwijt om spullen te vervangen :\

We hebben zelf twee keer te maken gehad met diefstal en vrienden van ons hebben net brand gehad in hun stal.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:48

Wat ik me afvraag is waarom die zadels perse zo noodzakelijk zijn? Paarden opvangen en herplaatsen en eventueel trainen kan ook vanaf de grond lijkt mij?

Ik ben benieuwd of ze ook bekend maken wat ze ophalen of niet.

Rot is het wel zo'n inbraak. Gelukkig niks geks met de paarden gebeurt.

Horsie84
Berichten: 552
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 06:22

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat deze niet aan de regels die op Bokt gelden voldoet
Laatst bijgewerkt door Dani op 26-10-20 14:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Zie modopmerking

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 07:05

Rotbericht. Hopelijk kunnen ze een deel weer vervangen.

En ja verzekeringen keren echt niet veel uit. -O- Helaas is bij mijn verhuizing kort geleden al mijn tuingereedschap gejat, echt alles tot het met het plantschepje. Enige dat nog over was was de opvangbak van mijn grasmaaier en de bladblazer. (Vermoedelijk gestoord). Zelfs mijn weer station unit van buiten hadden ze met paal en al meegenomen. Helaas van alles had ik geen bon meer en daardoor werd het dagwaarde. Al heeft dat nog heel wat gebel gekost omdat in eerste instantie doodleuk werd gezegd we vergoeden niks. Pas na twee weken heen en weer bellen is er een minimale dagwaarde vergoeding uitgekeerd, bij lange na niet genoeg om alles te vervangen. :n

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 07:32

Art_Ificious schreef:
meisje_ schreef:
Super vervelend voor ze. Hopen dat ze goed verzekerd zijn.

Naar wat ik eens begreep uit een van de berichten word de stichting geleid of is opgezet door nog een vrij jonge meid, 20 ofzo? Dus hoop heel erg dat ze slles goed gedekt heeft.

Waar haal je dat vandaan?
Toen ik problemen had met een paard dat ik bij hen geadopteerd heb ben ik gewoon met een volwassen man in contact gekomen. Hij leidt de boel daar. Hij komt op enkele YouTube filmpjes ook voor trouwens.



Omdat zij ergens ooit een bericht heeft geplaatst in de trant van: ik ben trots ..... ondanks ik ben pas .. jaar.

Is n hele tijd geleden hoor!

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 07:38

Klopt wat je zegt meisje_, Henk is vooral achter de schermen te vinden. Calijn is verantwoordelijk voor het bedrijf en runt de hele boel.

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:07

Je mag toch zelf nooit met camera's rommelen als er is ingebroken? Of zie ik dat verkeerd?

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:13

Bij ons is alles keurig betaald door de verzekering. Zadels tot 5 jaar oud kreeg je de nieuw waarde uitgekeerd. Van 1 zadel had ik geen bon, maar aan de hand van foto's de leeftijd aangetoond toch de nieuwwaarde gekregen.

Nu stond bij ons de hele diefstal op camerabeeld en was het dus heel duidelijk wat er allemaal weg was.

De tractor bijvoorbeeld was een foutje van onze verzekeringsagent, die was niet verzekerd en die krijg je dan natuurlijk ook niet vergoed. Maar voor de 25 jaar oude roldeur die ze gesloopt hadden, kregen we gewoon een nieuwe, terwijl ik daar dagwaarde had verwacht.

Ik vind het dan ook een raar verhaal van de stichting. Wij wisten ook al heel snel wat er uitgekeerd zou worden en wat niet, dus ze zouden daar ook even op kunnen wachten met hun inzameling. (al levert het nu natuurlijk meer op)

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:47

Zelfs al ben je goed verzekerd, dan krijg je meestal de dagwaarde van de gestolen spullen. En daar kun je echt niet alles van vervangen. Daarnaast duurt dat geruime tijd voordat de centjes daadwerkelijk op de rekening staan. Ik vind het dus niet gek dat er om een donatie gevraagd wordt. Wil je dat niet geven, geef dan niks. Ook prima toch?

Anoniem

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:55

Vaag dat de camera’s het niet deden of wat er ook was gebeurd daarmee, tja voor de opvang paarden snap ik de zadels wel maar je eigen..

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:56

Ik ben niet bekend met deze stal, maar vanwaar al de achterdocht hier op bokt?

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:58

Jessie2020 schreef:
Zelfs al ben je goed verzekerd, dan krijg je meestal de dagwaarde van de gestolen spullen.


En dan duurt het nog vaak nog een hele tijd eer er wordt uitgekeerd. Dus ik snap de doneeracties wel.

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:02

Wat een gekat hier . Het is gewoon heel vervelend als er wordt ingebroken en je spullen gestolen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:26

Babootje schreef:
Jessie2020 schreef:
Zelfs al ben je goed verzekerd, dan krijg je meestal de dagwaarde van de gestolen spullen.


En dan duurt het nog vaak nog een hele tijd eer er wordt uitgekeerd. Dus ik snap de doneeracties wel.


Een verzekering gaat normaal snel hoor
14 dagen ongeveer
Expert komt vlug kijken en dan binnen week expertise raport en uitbetalen paar dagen .
Dat was mijn ervaring

Alja

Berichten: 25651
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:27

Jessie2020 schreef:
Ik ben niet bekend met deze stal, maar vanwaar al de achterdocht hier op bokt?

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 08-11-20 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:29

Maar hoezo dan?

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:32

Paardenliefhebbers hebben geen vijanden van de paardensport nodig want ze doen onderling al vals genoeg .I.p.v. onderling elkaar te steunen of tenminste medeleven te tonen als op een stal van een ander iets naars gebeurt.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:35

Jessie, heb je even een PB gestuurd om niet hier teveel te vervuilen over wat men vind van deze Stichting ipv het over de inbraak te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:36

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de regels van Bokt.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 08-11-20 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:39

Pareltjes schreef:
Wat een aparte stichting... Alleen gezonde paarden worden opgevangen? Deze moet je gratis afstaan mét gezondheidsverklaring, ontwormt en geënt en vervolgens weer verkopen ( adopteren ) aan een toch aardig commerciele prijs?

Heeft weinig met een “opvang “ te maken. Maar gewone paardenhandel met een slimme inkoopformule. Dit mag gewoon zomaar onder de noemer “ opvang” ? En dan ook nog geld inzamelen vanwege de inbraak? Verzekering keert toch uit als alles netjes geregeld is?


Nee, volgens mij vangen ze niet alleen gezonde paarden op.
Ik zie ook geregeld weidemaatjes en paarden met gebreken voorbij komen.
Of de vraagprijs die ze hanteren dan nog terecht is, is een ander verhaal.
Maar idd is het imo vooral handel. Het is blijkbaar een nonprofit stichting, maar hoe kun je anders rondkomen?

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:46

anjali schreef:
Paardenliefhebbers hebben geen vijanden van de paardensport nodig want ze doen onderling al vals genoeg .I.p.v. onderling elkaar te steunen of tenminste medeleven te tonen als op een stal van een ander iets naars gebeurt.


Nou idd zeg.

Er word hier nog net niet gesuggereert dat ze het zelf in scene hebben gezet om geld te krijgen.

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:16

Ik geloof oprecht dat ze het niet in scene hebben gezet, tegelijkertijd komt het op mij ook wel over alsof ze er maximaal gebruik van maken.. Ik weet op dit moment ook niet wat me meer verbaasd; het lef dat ze hebben om geld terug te vragen wat ze grotendeels ook van de verzekering terug gaan krijgen of het feit dat mensen hier met open ogen in blijven trappen.

Ze vragen 20k voor 10 zadels, een kettingzaag en bladblazers, dat is echt absurd, zelfs als je het nieuw moet kopen. Als iemand daar dan kritische vragen over stelt geven ze aan dat er ook 'een aantal camera's, lenzen, opladers, gereedschap en muziekboxen' zijn gestolen. Vervelend, maar dat laatste gaan ze toch niet aanschaffen van de donaties hoop ik.

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:41

Om even duidelijk te zijn,ik ken Paard zoekt baas verder niet. Maar op Facebook stikt het van de verzoeken om donaties.Dat staat kennelijk iedereen vrij om te doen,en ook kan iedereen zelf bepalen om ergens wel of niet aan te doneren.Dus ik snap die hetze tegen Pzb niet.

Pareltjes
Berichten: 2219
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:42

Cowgirl schreef:
anjali schreef:
Paardenliefhebbers hebben geen vijanden van de paardensport nodig want ze doen onderling al vals genoeg .I.p.v. onderling elkaar te steunen of tenminste medeleven te tonen als op een stal van een ander iets naars gebeurt.


Nou idd zeg.

Er word hier nog net niet gesuggereert dat ze het zelf in scene hebben gezet om geld te krijgen.


Het kan toch geen kwaad kritisch te kijken naar non profit organisaties? Alsof in de wereld alles is wat er wordt gecommuniceerd? Zeker in geval van stichtingen die over het welzijn van dier ( en of mens ) gaan moeten er geen losse eindjes zijn of zelfs maar de schijn dat het een verkapte commerciele instelling is.

Mensen doneren geld én dieren, daar moet transparantie tegen over staan. Ik ken deze stichting niet maar hun site heeft toch een aantal contradicties. Dat maakt me wantrouwend. Heeft niets te maken met “ vals “ maar alles met gezond kritisch. Ik zal niets doneren omdat het me teveel naar commercie riekt...

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:53

anjali schreef:
Om even duidelijk te zijn,ik ken Paard zoekt baas verder niet. Maar op Facebook stikt het van de verzoeken om donaties.Dat staat kennelijk iedereen vrij om te doen,en ook kan iedereen zelf bepalen om ergens wel of niet aan te doneren.Dus ik snap die hetze tegen Pzb niet.

Het publiek van pzb is gemiddeld erg jong, ik denk rond een jaar of 12, deze kinderen geven dus hun geld weg omdat ze denken de zielige paardjes te helpen. Daar heb ik iets op tegen.