Unieke kans voor Nederlandse rensport-deelnemers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Unieke kans voor Nederlandse rensport-deelnemers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 20:53

horses.nl
Sport

Afbeelding
Renpaarden op de baan. Foto: Rachel Hofton/ Bokt Wiki


Nederlandse eigenaren en trainers hebben de unieke kans om mee te doen aan de met 500.000 dollar-gedoteerde Internationale Saudi Cup Handicap die geïnaugureerd wordt op vrijdag 19 februari 2021 op Kingdom Day op de King Abdulaziz renbaan te Riyad, Saudi-Arabië.

Het hele artikel lees je op horses.nl

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Unieke kans voor Nederlandse rensport-deelnemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 00:25

Amerikaanse dollar? Want in Saudi Rial komt het neer op €56,250.00 voor de winnaar. Dat lijkt me een schijntje om daarvoor je paard in een vliegtuig te stoppen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Unieke kans voor Nederlandse rensport-deelnemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:34

Ik heb sowieso twijfels bij wedstrijden in Saudi-Arabië.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9301
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:29

Volgens mij is het wel gewoon Amerikaanse dollars, maar goed ik vind het vooral iets van mooi naar de buitenwereld toe want in de praktijk heb je er niets aan.
Het is een soort van zeggen dat je mee mag doen aan een wedstrijd met voorwaarden die geheel niet haalbaar zijn.
Ik vraag mij zelfs af of we een paard in Nederland hebben met deze handicap, volgens mij namelijk niet.
Dan komt het volgende probleem de gemiddelde handicap in Nederland ligt rond de 60(misschien nog wel iets lager), hiervoor worden dus ook rennen uitgeschreven. Een van de regels is dat ze wel in eigen land gekoerst moeten hebben, tja daar hebben we geheel geen rennen voor.

Dan komt het volgende probleem ALS we al een paard hebben met zo'n handicap is het eentje van onderaan de marge.
Ook al zou dus alles betaald worden, dan nog is het de vraag of je dat alles je paard aan wilt doen om achterin te eindigen..