Het doorgeefstokje van november: Benfan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van november: Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 12:09

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding


Weer een typische herfstdag vandaag. Wind, miezerregen, kou en vallende blaadjes. Lekker met de laptop op de bank dus. Deze tijd van het jaar maakt het bos wel prachtig trouwens. Ik kan echt genieten van een heerlijk herfstritje met mijn witte prinsessenpaard door het mooie oranje gele bos. Tot het gaat regenen, dan vind ik het wat minder leuk. Maar ik woon in Nederland, dus ik had toch niet anders verwacht. Ondertussen is het ook al weer 5 november. Een nieuwe maand, dus een nieuwe bokker voor het doorgeefstokje! Dit keer was Benfan de klos onze 10 vragen te beantwoorden. Benieuwd welke rol paarden in haar leven spelen en wat ze de volgende bokker graag wil vragen? Lees dan gauw verder!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik had een verzorgpony in de buurt gevonden, en zag dat hier post over stonden op bokt. Heb mij toen aangemeld omdat ik nieuwsgierig was geworden naar dit forum., niet wetende wat ik mij in hemelsnaam op de hals haalde.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:
Slofteugels vind ik zelf maar enge dingen, je ziet vaak duidelijk welke paarden ermee gereden worden en welke niet, paarden met slof hebben de 'knik' niet op de juiste plaats in hun nek. Als jij er niet mee rijden wilt zal ik dat ook zeker niet doen, probeer inderdaad zoals door meerdere hier aan gegeven om meer overgangen te rijden, meer figuren en probeer de rust erin te krijgen. Zelf heb ik een paard gereden die hetzelve probleem had mijn instructrice rade me aan soms even met de hand door de manen te gaan (ja met teugel in de hand) om zo het paard rustiger te krijgen en er voor te zorgen dat jij niet 'vast' gaat zitten. Werkte erg goed Lachen

Zelf absoluut geen fan van hulpteugels, als je al met dat soort 'troep' aan het werk wilt gaan probeer dan inderdaad een elastiek. Juist hulpteugels die direct loslaten zodra het paard 'nagevelijk' word zijn belangrijk. Slofteugels liggen helemaal na de hand van de ruiter en kunnen dus heel snel schade aanbrengen aan het paard.

In ieder geval succes.

Afbeelding


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Emm.. 1 beschamend en 10 niet? vast rond de 5. Al zou ik ze eerst allemaal moeten nazoeken om je een duidelijker antwoord te kunnen geven.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Emm.. Ik denk niet dat ik erg bekend ben eigenlijk. Maar ik zit veel op de vogeltopic, waar ik de verhalen deel over kleinschalige opvang en de vogels die hier zitten. Of kennen jullie nog het verhaal over de bokker die ontvoerd is geweest naar London door haar vriend? (( https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1494774&hilit=daja

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Zal ik eens een leuk verhaal vertellen? Vanaf peuter af aan heb ik lucide dromen, en 1 daarvan was erg eng. Een schaduw die mij aanvalt zodra ik het licht wou aandoen. Jaren lang gezocht naar wat het was, van huisarts naar paranormaal genezer. Niemand kon mij helpen! En waar vond ik hulp? wie had informatie voor mij!.. juist, bokt.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Oh god ja, tuurlijk had ik die! De Penny periode is zo verschrikkelijk belangrijk voor alle paardenmensen. Als je die niet hebt gehad, dan moet er iets niet helemaal in orde zijn.. toch? :=

7. Welke rol spelen paarden op dit moment nog in jouw leven? En zou je hier iets aan willen veranderen? Ivm met depressie zijn ze erg belangrijk. Ze zorgen ervoor dat ik uit huis kom en sociale contacten aanga. Heb op het moment 2 pony's. Chanel, mijn Tinkermerrie. En Maartje, een Welsh C merrie.

8. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Vjestagirl

9. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?
Zonder op google te gaan kijken. Hebben pinguïns knieën?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Het doorgeefstokje van novemer: Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:18

Denk het wel, alleen waar ze zitten ....................?

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Het doorgeefstokje van novemer: Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 12:38

Volgens mij ook en lopen ze daar zelfs op.

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 16:34

Mis alleen nog een foto van de indoor vogelkooi!
Leuk om te lezen Benfan :)

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 16:47

Ik was te laat met het delen van foto's. Mare, hier een voorbeeld van de indoor vogelkooi.

Afbeelding

Afbeelding

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Het doorgeefstokje van november: Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:38

Leuk om te lezen!

Nog steeds lucide dromen? Heerlijk toch, althans dat vind ik.

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 22:56

Benfan schreef:
Ik was te laat met het delen van foto's. Mare, hier een voorbeeld van de indoor vogelkooi.

[ [url=m/mYayfI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/C3ujtf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb ze toegevoegd inmiddels hoor! :D
Eerder vanochtend even geen tijd voor, toen moest ik aan het werk :+

Ik vind dit wel echt de meest originele vraag die ik langs heb zien komen, en ik heb geen flauw idee of pinguïns knieën hebben :+

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 23:11

tienus63 schreef:
Leuk om te lezen!

Nog steeds lucide dromen? Heerlijk toch, althans dat vind ik.


Ja, nog steeds! Is best leuk hoor. Maar soms is het ook leuk om gewoon het 'verhaal' te zien en verder niks te hoeven doen.

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 00:57

Die versie heb ik meestal, vooral leuk als ik overledenen droom.

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Het doorgeefstokje van november: Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 23:43

Soms roep ik mijn honden die zijn overleden, zodat ik ze lekker kan knuffelen. Word dan wel soms huilend wakker, maar het is het allemaal waard! Altijd leuk om ze allemaal aan te zien komen rennen, helemaal blij mij weer te zien.