Het doorgeefstokje van december: Mkango

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van december: Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 20:15

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Mkango's allerliefste Young Bernie, met haar signature quartermarks.


Uuuuh... Wat ga ik hier eens vertellen deze keer...
Ohja, kerst. Volgende week al. Voor mijn gevoel was het net 2 maanden geleden nieuwjaar, maar we hebben 2020 er echt al weer bijna op zitten. Wat een jaar hè. Meer hoef ik er denk ik niet eens over te zeggen. Volgende week is het al kerst, de kerstbomen staan, overal zijn lichtjes in de tuinen en er worden volop kerstcadeau's besteld. Ik heb het altijd wel een beetje te doen met postbedrijven in deze periodes. Wát veel werk. Maar goed. Het komt allemaal wel weer goed zeggen we dan. Dit is alweer het laatste doorgeefstokje van 2020. 24 bokkers zijn er aan het woord geweest, en wat komen er altijd leuke reacties. Voor het laatste doorgeefstokje vroegen we Mkango, en hoe ze in de rensportwereld terecht kwam. Benieuwd? Lees dan gauw verder, en ik zie jullie weer in 2021!



1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik las al heel lang mee en wilde soms wel ergens op reageren, maar was te lui om een account aan te maken. Uiteindelijk heb ik mezelf toch maar een schop onder m’n kont gegeven en heb ik me aangemeld.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Meteen een mooie opsomming van wie ik ben als mens: professioneel muggenzifter die houdt van snelle paarden. :')
Mkango schreef:
[VN] Nederlandse jockey heeft al 2200 zeges
'Royal Scot' moet 'Royal Ascot' zijn.


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Aangezien ik al midden 20 was toen ik me aanmeldde op Bokt, een 1.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Blijkbaar vooral van mijn stint van twee jaar in racing. En ik klaag graag en veel in het ergernissentopic (topic naar m’n hart :') ).


Afbeelding
Hier was Mkango met een tweejarige hengst aan het wachten op
Sheikh Hamdan bin Rashid Al Maktoum van Dubai die zijn paarden kwam
bekijken. Duurde lang, dus is ze maar een boek gaan lezen.


5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Bokt is voor mij een plek waar ik met mijn nogal uiteenlopende interesses en hobby’s altijd wel iemand kan vinden die een of meerdere van die interesses deelt. Natuurlijk zijn er de paarden — hoewel die bij mij momenteel op een wat lager pitje staan —, maar ook Uit de Kunst is iets waar ik regelmatig actief ben, zo nu en dan post ik mee in het wandeltopic, kijk een beetje rond in de reistopics etc. Doordat er zoveel mensen actief zijn, ben je niet afhankelijk van de mensen in je directe omgeving om toch nog aansluiting te vinden voor je niche bezigheden.

Daarnaast is er natuurlijk ook een educatief aspect. Momenteel doe ik even weinig met paarden, maar in de toekomst wil ik daar wel verandering in brengen. Natural Horsemanship bijvoorbeeld heeft altijd mijn interesse gehad, en zelfs toen ik nog in racing werkte, heb ik veel gehad aan de dingen die ik hier en daar, al dan niet via Bokt, heb opgepikt.

Overigens wil ik ook even een shout-out doen naar de mensen in het ergernissentopic. Sommigen vinden ons een stel pessimistische negatievelingen bij elkaar, maar er wordt ook gelachen om kleine, first world ergernissen, en er is ook veel warmte en steun als mensen echt even in de rats zitten. :j Voor sommigen is het ook een fijne plek om even hun problemen van zich af te schrijven als een topic openen voor hen toch nog een stap te ver is. Dan is er soms niet eens sprake van een ergernis in die zin, maar iemand die gewoon even zijn of haar hart wil luchten. Voor mij is dat dus ook een plek waar ik soms even m'n ei kwijt kan als ik dat niet direct bij mensen in mijn omgeving wil doen, wat ik bijzonder prettig vind.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Die heb ik nog steeds. :+ Hoewel ik niet per se de zwarte-Arabische-hengst-met-roze-linten-in-zijn-manen pennygedachten had, maar ik droomde altijd wel van een eigen paard waarmee ik de wereld zou gaan ontdekken. Nog steeds zou ik ooit wel een keer een flinke wandeltocht willen maken door Midden-Europa. Met een tentje. En een fjord.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan was ik geen historicus geworden, maar ontwerper voor een luxe automerk (dank u, crisis van 2008). Stiekem heb ik die droom nog steeds, dus wie weet rijdt er ooit nog een Bentley van mijn hand rond. :)) Verder wil ik graag een huis dat ik zelf kan renoveren en verbouwen met wat grond erbij waar ik wat paarden op kwijt kan, een grote garage dat ik in kan richten als atelier, studio en werkplaats, want ik ben gek op dingen maken, maar ben vaak erg beperkt door de ruimte die ik tot mijn beschikking heb.

8. Vraag van MarlindeRooz: Hoe ben jij in de rensportwereld terecht gekomen? En wil je daar later meer mee doen?
Ik was in 2008 bijna klaar met mijn studie in Londen (dat ben ik nog steeds :’) ), maar wilde (nog) geen kantoorbaan en renpaarden leren rijden was altijd een stiekeme droom geweest. Een oproepje in een groep op Facebook voor banen in racing resulteerde in mijn eerste baan bij een trainer in Lambourn en zo is het balletje verder gaan rollen tot ik bij Andrew Balding in Kingsclere terechtkwam voordat ik ermee stopte.

Ik wil er in de toekomst niets meer mee doen, behalve wellicht uitgekoerste paarden omscholen voor de verkoop omdat ik vind dat deze dieren een fijn tweede leven verdienen na hun harde leven in racing. Tijdens en na mijn tijd in racing zijn mijn ethische bezwaren tegen professionele (top)sport met paarden echter dusdanig groot geworden dat ik er niet meer van kan genieten zoals ik dat vroeger deed. Ik vind het leuk om Roi du Soleil van kyrkelover te volgen, evenals wat paarden die ik gereden heb en waar ik voor gezorgd heb, maar daar blijft het ook bij.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
pien_2010 - ik ken haar niet persoonlijk, maar van haar berichten word ik altijd blij!

10. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?
Je komt op mij altijd over als een ontzettend liefdevol, positief en tevreden mens, maar toch vraag ik me af: welke dromen heb je nog?

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:25

Dag Mkango, ik voel me vereerd dank je wel alleen ben ik al een keer geweest. :o


Je woorden vind ik erg lief.

Ik heb genoten van je doorgeefstokje antwoorden en vind jou ook een boeiend mens. En kom maar op met die Bentley.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 20-12-20 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Het doorgeefstokje van december: Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:30

Wat leuk om te lezen.
Ik moet altijd wel lachen om het ergenis topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:33

pien_2010 schreef:
Dag Mkango, ik voel me vereerd dank je wel alleen ben ik al een keer geweest. :o


Je woorden vind ik erg lief.

Ik heb genoten van je doorgeefstokje antwoorden en vind jou ook een boeiend mens. En kom maar op met die Bentley.
Aaaah, zut! |( |( Had ik toch beter moeten zoeken. Gelukkig is het alternatief ook een ontzettend leuke Bokker! :D

Dank je voor je lieve woorden. <3

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:28

Mkango schreef:
pien_2010 schreef:
Dag Mkango, ik voel me vereerd dank je wel alleen ben ik al een keer geweest. :o


Je woorden vind ik erg lief.

Ik heb genoten van je doorgeefstokje antwoorden en vind jou ook een boeiend mens. En kom maar op met die Bentley.
Aaaah, zut! |( |( Had ik toch beter moeten zoeken. Gelukkig is het alternatief ook een ontzettend leuke Bokker! :D

Dank je voor je lieve woorden. <3



Niets nieuwsgierig hoor, maar wie is het alternatief geworden? :+

Anoniem

Re: Het doorgeefstokje van december: Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:12

O ja, dat staat er nu natuurlijk niet bij. :)) Maar ik heb Kallipooh aangedragen! :D

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:41

Mkango schreef:
O ja, dat staat er nu natuurlijk niet bij. :)) Maar ik heb Kallipooh aangedragen! :D



:D

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Het doorgeefstokje van december: Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 18:55

Ik kan je al wel verklappen dat ze graag meedoet :j :))

Anoniem

Re: Het doorgeefstokje van december: Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:16

Leuk! *\o/*

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Het doorgeefstokje van december: Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:48

Leuk!
Je was me nooit opgevallen (klinkt dat lullig? := ) maar sinds ik Nobli heb zie ik je overal. Grappig om zo meer over je te lezen. Ik vind je altijd terug in de renpaarden topics. :j

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Het doorgeefstokje van december: Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:51

Heel leuk stukje!! Hopelijk kunnen we ooit een topic van je volgen over een trektocht met een fjord :D En kun je in de toekomst veel uitgekoerste paarden helpen naar een beter tweede leven. :)

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Het doorgeefstokje van december: Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:23

Wat een leuk stukje!! Je bent 1 van mijn favoriete bokkers om te lezen :D Ondanks dat het vaak in het ergernissentopic is _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:19

AlwaysH schreef:
Leuk!
Je was me nooit opgevallen (klinkt dat banketstaaf? := ) maar sinds ik Nobli heb zie ik je overal. Grappig om zo meer over je te lezen. Ik vind je altijd terug in de renpaarden topics. :j
Komt omdat ik geen reet te doen heb, behalve sollicitatiebrieven schrijven en afstuderen. :')

Leo schreef:
Heel leuk stukje!! Hopelijk kunnen we ooit een topic van je volgen over een trektocht met een fjord :D En kun je in de toekomst veel uitgekoerste paarden helpen naar een beter tweede leven. :)
Ik ga in elk geval m'n best doen! :D

Niobe schreef:
Wat een leuk stukje!! Je bent 1 van mijn favoriete bokkers om te lezen :D Ondanks dat het vaak in het ergernissentopic is _O-
Awwwwh, wat lief, dank je! <3


Voor de nieuwsgierigen, dit zijn mijn "signature quartermarks" van dichtbij:
Afbeelding