Vraag het teamlid: JPitty

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48544
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 13:01

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
JPitty. Foto door Jamy Brunings.


Deze maand hebben we weer een teamlid bereid gevonden onze vragen te beantwoorden: Lid Nieuwsredactie JPitty. Wil je weten of ze wel eens blundert? Of welke gebeurtenis op Bokt haar het meest is bijgebleven? Hieronder lees je antwoord op deze (en nog meer) vragen.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Sinds 22 juli 2020, nog maar kort dus.

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Dat ik nieuwe dingen mag leren, nieuwe mensen mag leren kennen, en ook daadwerkelijk iets kan betekenen voor Bokt!

* Wat is je grootste blunder?
Blunder als NR lid? Oei, die heb ik geloof ik nog niet gehad. Of geldt een topic dubbel posten met een ander NR lid ook als blunder?

* Kan je omschrijven hoe een dag als NR lid eruit ziet?
Hangt er vanaf of ik vrij ben of juist niet. Op vrije dag staat huishouden (afwas, was, stoffen, stofzuigen, boodschappen, koken, etc.) op no 1. Op mijn werkdagen is dat uiteraard mijn werk. 3x per week krijg ik anderhalf uur begeleiding en daar gaat dus ook tijd in zitten. Daarna even wat rondsnuffelen op Bokt en mijn Facebook pagina, Eventuele privemail afwikkelen enz. Per dag probeer ik wel even te snuffelen en nieuwsberichten te posten, maar soms (als ik zie dat de andere NR leden al wat gepost hebben of als ik drukke dag had) sla ik ook wel eens een dagje over.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Zeker ben ik als gewone gebruiker nog wel op Bokt! Heerlijk om ook af en toe even niet als NR-lid te bokken.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Tsja, niet een specifieke geloof ik. Wel maken gevallen van overlijden van medebokkers altijd wel indruk. En ik ben destijds in Ermelo een keer bij Horse Event geweest. Won toen samen met een andere Bokker de Bokt Quiz. De reis per OV leek trouwens wel een klucht... Stond op station Ermelo nergens aangegeven waar de bus zou vertrekken en hoe laat. Iemand van de intussen verzamelde groep HE-bezoekers belde eens met de organisatie, en die gaven aan dat er een bus zou komen. Die kwam ook, maar de chauffeur had geen idee hoe hij bij het KNHS centrum moest komen... :') Moesten dus al op de volgende wachten. Intussen zou deze chauffeur zijn bus vast keren, maar ook dat ging niet soepel, bus wou niet in de achteruit, wat de chauffeur ook probeerde. Toen de volgende bus kwam, ging die chauffeur helpen en was dat zo voor elkaar. Gelukkig wist deze ook de weg naar Horse Event, dus eind goed al goed. Alleen op de terugweg was het weer even zoeken waar de bus ging. Die naar de parking stonden pontificaal vooraan, die naar het station Ermelo helaas nogal weggedrukt in een hoekje... Dat zal ik niet snel weer vergeten, dat busvervoer verdiende wat mij betreft geen schoonheidsprijs... :D

Afbeelding
JPitty, met de Boktbokaal.

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Vanaf mijn 11e tot en met mijn 34e heb ik wekelijks les gehad bij een gewone manege, af en toe meegedaan met manegewedstrijdjes dressuur/springen/caprilli. Gewoon voor de leuk, even kijken waar je staat t.o.v. de rest. Kon wel aardig meekomen, gezien de hoeveelheid bekers/rozetten in huis. Helaas momenteel niet meer met paarden bezig i.v.m. overactieve blaas en de daarbij komende klachten als vaak moeten plassen etc. Mis het wel, gewoon even knuffelen, lekker poetsen, warme en harige paardenneus op je rug, haar op je kleren etc.

* In je profiel staat dat je autisme, of een aanverwante beperking hebt. Wat betekent dit voor jou in je dagelijkse leven?
Dit zit bij mij vooral in het sociaal-emotioneel vlak. Heb moeite met aanvoelen hoe een mens zicht voelt of hoe hij of zij een opmerking bedoelt. Vooral het onderscheid tussen grapje/ geen grapje is wel eens lastig. Emoties en gevoelens zijn sowieso ook lastig. Hoe zie je aan iemand hoe hij/ zij zich voelt, of hoe uit je zelf wat je voelt? Daarin leer ik nog steeds veel bij. En helaas is een autistische beperking in combinatie met overactieve blaas ook niet de makkelijkste. Heb daar in het begin van mijn blaasklachten veel stress door gehad. Nu gaat het gelukkig steeds beter daarin en komt stress eigenlijk niet meer voor. Positief is wel dat ik door mijn autistische beperking ook goed kan focussen op mijn werk.

* Je bent allround medewerker post. Wat is het leukst aan je werk? Maak je wel eens grappige dingen mee?
Er is zoveel leuks: het samenwerken met mijn collega's, zowel degenen die ook helpen post en pakketten sorteren/ frankeren als de fietskoeriers/ autokoeriers die alles binnen komen brengen. En als je eind van de dag ziet hoeveel werk je als team hebt verzet, hoeveel je post en pakketten je met elkaar hebt verwerkt, dat is ook elke keer weer leuk om te zien! Maar het leukste is het werken aan de balie en daar de fietskoeriers te woord staan. Er zitten erg knappe/ redelijk gespierde mannen bij, en als die dan in zo'n strak fietspakje voorbij komen... Ja, ik geef toe, ik kijk daar wel naar. Maar dat mag ook als single lady toch? En ik weet: kijken mag, aankomen niet. Maar eens rondkijken wat er zoal aan mannen is op de wereld, is niet erg toch? En wat betreft grappige dingen, ja er gebeuren wel eens dingen waar je af en toe om moet lachen, men maakt wel eens een grapje of een uitglijder. Ik ben dan iemand die in geval van letterlijke uitglijders eerst vraagt of alles ok is, niks gebroken of zo en dan later er wel om lacht. Maar echt gekke dingen, nee dat gebeurt niet zo snel bij ons. Overigens wel 1 keer gehad dat ik een pakketje pakte om te verwerken en ineens floept de bodem er onderuit... Klant had doos niet goed dicht gemaakt. Op zo'n moment baal je, achteraf lach je erom. Was gelukkig wel iets dat niet kapot ging, en we konden het ook zo weer inpakken en doos goed dicht plakken. Maar op moment zelf rolde er wel even een lelijk woord uit mijn mond.

* Je bent erg actief in het POEF-topic. Wat is hier zo leuk aan? En hoe anders is het nu je een kleurtje hebt?
Leuk daaraan: gewoon even gedachteloos tellen, af en toe gezellig wat kletsen over dagelijkse dingen. Gewoon een gezellig tijdverdrijf. Er zijn er overigens 2 topics van he? Eentje voor de modjes (groentjes) om te tellen, waar de rest mag poefen. Daar is het ook leuk af en toe een plaaggeest te zijn. Even ongestraft een beetje jennen door net op een verkeerd moment te poefen... En eentje waar de rest telt en de groentjes poefen. En dat is soms net op het nippertje, bij het een na laatste getal van de reeks...

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18167
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:56

Wat leuk om een beetje meer over je te weten te komen! Grapjes juist interpreteren lukt mij ook niet altijd hoor ;). Enne... ik lach eerst en vraag dan of er niets aan de hand is := dus wat dat betreft heb je een streepje voor.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:00

Whoeee single lady *\%/*

Leuk stukje JPitty! :D

Anoniem

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:55

Wat een leuk stukje! +:)+

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:36

Wat een mooie foto heb je er bij staan!! Heel leuk stukje!

pien_2010

Berichten: 43589
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:48

Met een grote glimlach dit stuk gelezen. Geweldig JPitty. Ook echt moeten lachen om de mannen in de strakke broekjes→ ja JPitty , kijken mag en als ze single zijn en vinden het o.k dan mag aanraken ook nog _O- .
Citaat:
Positief is wel dat ik door mijn autistische beperking ook goed kan focussen op mijn werk.
Jij bent de eerste die ik ken die ook de positieve kant zie van een autistische beperking +:)+ . Leuk vind ik dat.
Tja→ dus genoten van dit stukje. Leuk opgeschreven Banjer.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26503
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:32

Dank je wel pien2010! Ik weet intussen niet beter dan dat mijn beperking bij mij hoort. Maak er gewoon het beste van. Ik ben ik, ik heb mijn beperking nou eenmaal, so be it!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48544
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 18:36

Dank je Pien! En alle eer is voor JPitty hoor... zij heeft de vragen beantwoord tenslotte :D

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:42

Wat leuk Jpitty dat je heel terecht in het boktteam zit. Veel plezier en volgens mij ben je op NR helemaal thuis:-)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26503
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:47

Daar voel ik mij wel op mijn plek ja Dinopino! :j

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38781
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:41

Wat een leuk stuk is dit geworden! En leuk zo nog meer over je te weten.

Lief dat je dat zegt Dinopino, we zijn ook erg blij met JPitty binnen het team, heel betrokken en naast NR lid ook erg actief in ons gezellige evenemententeam +:)+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26503
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 21:50

Dank je wel voor deze complimenten Ods!

Brimi_Disa

Berichten: 498
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 12:35

Leuk om meer over je te lezen JPitty!
Ik kom je (vaak :D ) tegen bij het tellen-tot-poef-topic, maar met foto heb ik nu een completer beeld.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:14

Wat een leuke tijd was het vroeger op de witte hoeve. Jammer dat je nu niet meer kan paardrijden.
Je weet me te vinden, mocht je het paardrijden weer rustig op wil pakken. We kunnen altijd een stap lesje van maken.
Groetjes José

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:33

Wat is "poefen"?? Het schijnt dat iedereen hier dat weet behalve ik?

Brimi_Disa

Berichten: 498
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:47

Sorry, ik weet niet hoe ik een link naar een topic plaats , maar zoek op: Tellen totdat... poef deel 26 ;)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18167
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 20:33

Brimi_Disa schreef:
Sorry, ik weet niet hoe ik een link naar een topic plaats , maar zoek op: Tellen totdat... poef deel 26 ;)


Nou zou ik dat wel voor je willen doen maar zelf doen is leuker toch?
Als je een link wilt plaatsen naar een topic doe je dat zo:
- ga naar het topic waarnaar je wilt linken
- klik op de adresbalk boven het topic en kies ‘kopieer’
- ga naar de plek waar je de link wilt plaatsen
- klik ‘plakken’

Lukt het niet, stuur maar een PB naar mij dan doe ik het voor je.
Zo kun je iemand ook een link per PB sturen :)

Brimi_Disa

Berichten: 498
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:56


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26503
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:58

myk_en_shant schreef:
Wat een leuke tijd was het vroeger op de witte hoeve. Jammer dat je nu niet meer kan paardrijden.
Je weet me te vinden, mocht je het paardrijden weer rustig op wil pakken. We kunnen altijd een stap lesje van maken.
Groetjes José


Zo, de Witte Hoeve, dat is even lang geleden! Moet echt even graven in mijn geheugen om te bedenken wie jij ook alweer bent...

Dank je wel in ieder geval voor je aanbod, ik hou dat graag even in mijn achterhoofd!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:37

JPitty schreef:
myk_en_shant schreef:
Wat een leuke tijd was het vroeger op de witte hoeve. Jammer dat je nu niet meer kan paardrijden.
Je weet me te vinden, mocht je het paardrijden weer rustig op wil pakken. We kunnen altijd een stap lesje van maken.
Groetjes José


Zo, de Witte Hoeve, dat is even lang geleden! Moet echt even graven in mijn geheugen om te bedenken wie jij ook alweer bent...

Dank je wel in ieder geval voor je aanbod, ik hou dat graag even in mijn achterhoofd!


Ik ben degene die op de haflinger (Marijke) naar de manege kwam.

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 14:57

Leuk stukje om te lezen!
Jammer dat je niet meer rijdt nu, bij de manege waar ik je van ken ging je er vaak met de prijzen vandoor :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26503
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 16:53

Nou ja, vaak... Valt wel mee hoor. Vond proefjes rijden gewoon leuk, eens kijken waar je staat tov de rest. Gewoon voor de fun. En als je dan eens een prijs wint is alleen maar leuk.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:29

Banjer schreef:
Maar het leukste is het werken aan de balie en daar de fietskoeriers te woord staan. Er zitten erg knappe/ redelijk gespierde mannen bij, en als die dan in zo'n strak fietspakje voorbij komen... Ja, ik geef toe, ik kijk daar wel naar. Maar dat mag ook als single lady toch?

Oohh, boefje! :))

Heel leuk stukje zo. En we zijn heel blij met jou als aanvulling in het team! <3

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26503
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 21:35

Ieder heeft toch een beetje een boefje in zich Nissima? Op welk vlak dan ook maar. <<)

En als single lady mag ik toch echt wel rondkijken wat er zoal aan mannelijk schoon rondloopt hier. O:)

FrNo
Berichten: 3674
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Vraag het teamlid: JPitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:40

Leuk stukje om zo te lezen over je JPitty.