Nutella-baas investeert in exclusieve Belgische stoeterij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Nutella-baas investeert in exclusieve Belgische stoeterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 17:25

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Stallencomplex (niet die uit het artikel). Foto: Aniek1985


Wat hebben de smeerpasta Nutella, de snoepjes Tic Tac, Kinder Chocolade, de pralines Ferrero Rocher en Mon Chérie en de koekjesproducent Delacre met elkaar gemeen? Ze zijn allemaal eigendom van Giovanni Ferrero. Met een vermogen van 31 miljard dollar is hij de meteen de Rijkste Italiaan.

Veel minder bekend is dat Ferrero als kind in Brussel werd opgevoed. Niet alleen omdat zijn vader hem op die manier wou vrijwaren van maffia terreur en ontvoeringen in zijn thuisland, maar ook omdat die er van overtuigd was dat Brussel het centrum zou worden van het economisch ééngemaakte Europa. En Giovanni Ferrero bleef verknocht aan Brussel. Die verknochtheid mag ook blijken uit het feit dat hij opnieuw 4 miljoen euro investeert in de manege en paardenrijschool La Chevalerie. Exclusief gelegen aan de rand van het Zoniënwoud, op amper twee kilometer van zijn riante villa in Sint-Genesius-Rode, is het een van de meest prestigieuze van het land.

Het complex biedt zijn leden twee buitenpistes van 100 meter op 50 meter en 40 meter op 20 meter en een grote indoorbaan van 80 meter op 30 meter. Er zijn meer dan 100 paardenboxen uitgerust met drinkbakken met antivriescirculatie en branddetectoren, solarium, douches met warm en koud water en een overdekte ronde looppiste. Dat geheel wordt aangevuld met vergadercapaciteit en horeca. De manege legt zich speciaal toe op rijlessen voor jongeren.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Nutella-baas investeert in exclusieve Belgische stoeterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:28

En indien de klant het wenst, staat het paard gepoetst, opgezadeld en de stalknul met witte handschoenen klaar. :D

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Nutella-baas investeert in exclusieve Belgische stoeterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:45

Net die manege even opgezocht... min. 100 boxen met een stalgeld van 600-700 euro per maand en het enige weitje dat ik op het plan kan vinden is zo’n 50x60 m -O-

Risxx

Berichten: 148
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:54

Poekkie schreef:
Net die manege even opgezocht... min. 100 boxen met een stalgeld van 600-700 euro per maand en het enige weitje dat ik op het plan kan vinden is zo’n 50x60 m -O-


Dat + maar liefst 2x per dag hooi. Ontzettend sneu!

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:09

Risxx schreef:
Poekkie schreef:
Net die manege even opgezocht... min. 100 boxen met een stalgeld van 600-700 euro per maand en het enige weitje dat ik op het plan kan vinden is zo’n 50x60 m -O-


Dat + maar liefst 2x per dag hooi. Ontzettend sneu!

Meer verstand van chocoladepasta dan van paarden natuurlijk.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Nutella-baas investeert in exclusieve Belgische stoeterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:11

Wel elke dag Nutella over de brokken? Lekker spul trouwens....

Diortje_vds

Berichten: 559
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:42

Een fijne locatie om wedstrijden te gaan rijden (ruime piste en goede bodem) , maar zou er mijn paard nooit zetten, geen enkele wei. (buiten een klein postzegeltje waar 2 Falabella's op lopen)
Ja, in België kan dit helaas nog _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:43

Diortje_vds schreef:
Een fijne locatie om wedstrijden te gaan rijden (ruime piste en goede bodem) , maar zou er mijn paard nooit zetten, geen enkele wei. (buiten een klein postzegeltje waar 2 Falabella's op lopen)
Ja, in België kan dit helaas nog _-:(
Geen zorgen, in Nederland ook hoor. :+ Eigenlijk overal wel.

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:46

Waarom promoot Bokt dit soort stallen in het nieuws? Dit is nu al de 2de "luxe voor de mens" stal in een week tijd die in het nieuws verschijnt. Wat mij betreft mogen ze bedrijven zoals dit hoge boetes gaan geven voor het schaden van het imago van de sport en voor het schaden van paardenwelzijn.