Ovation (24) van Christa Larmoyeur ingeslapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Ovation (24) van Christa Larmoyeur ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 17:33

Facebook.com
Ingezonden door Ketaki
Algemeen

Afbeelding
Foto: Facebookpagina Christa Larmoyeur.


Ovation, het paard waarmee Christa Larmoyeur haar grootste successen boekte, is niet meer. Gisteren moest zij de moeilijke beslissing nemen hem in te laten slapen. Op haar Facebookpagina schrijft ze:

"Een paar uur geleden hebben wij het moeilijke besluit moeten nemen om Ovation in te laten slapen.

Ovation waar ik in mijn ruitersport carrière verreweg het meeste aan te danken heb.

Een paard met een karakter van goud die van elke dag training een feestje maakte.

Het paard dat mij in het A kader heeft geholpen, die samen met mij de halve wereld over is gereisd, oa 2 x naar Florida waar we aan de wereldbeker mochten deelnemen en het paard dankzij wie ik op een 29 ste plaats op de FEI lijst kwam te staan.

Hij wist meerdere wereldbeker wedstrijden op zijn naam te zetten en we haalden zelfs het Olympisch kader van London.

Maar Ovation was zo veel meer dan een wedstrijd paard.
Hij was mijn vriend die elke morgen op mij stond te wachten en die erg beledigd was wanneer ik een dag toevallig niet met hem kon beginnen. Dan sloeg hij de stal kort en klein. Die band creëer je wanneer je een paard vanaf zijn tweede op stal hebt staan en er dag na dag, jaar na jaar mee optrekt.

Tot de laatste dag hielden we die band. Als ik riep Vation wil je een klontje? dan kwam hij naar mij toe en sleurde elke stagiaire of werknemer met zich mee.

Linda heeft mij gelukkig vanmiddag geholpen. Want wat is dit zwaar.
We hebben samen flink staan janken en wat herinneringen staan ophalen terwijl hij vredig insliep.

Je hebt zo veel gewonnen voor mij maar dit viel niet meer te winnen.
Het is goed zo vriend❤️"


Ovation is 24 jaar geworden.