Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:14

LiselotZorro schreef:
anjali schreef:

Mee eens. Dit was inderdaad niet te voorzien.

Dit wordt letterlijk al sinds april vorig jaar voorspelt door psychologen en sociologen.

Maar inderdaad, het was niet te voorzien.


Psychologen en Sociologen kaarten al heel lang aan dat het menselijke aspect in al deze maatregelen niet wordt meegenomen, maar ik denk ook niet dat die al een jaar staan te schreeuwen dat als we niet oppassen er rellen zouden uitbreken. Wat nu gewoon zonde is, want dit helpt de hele situatie niets meer vooruit, en nu plaats je gewoon voor je medeburgers nog meer op de rek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:15

DuoPenotti schreef:
Echt wat zou het mij uit maken wie ze inzetten, als het maar gebeurt.
En niet om te verspreiden van het plein-straat maar om op te pakken en niet de helft de dag erop al weer vrij. Zoals nu alweer het geval is.

Ik wil die relschoppers ook wel eens zien tegenover klerenkasten met machinegeweren :)).


secricible schreef:
_San87_ schreef:

Van wat ik begrepen heb is het in NL niet zomaar toegestaan het leger tegen eigen volk in te zetten.

Van mij zouden ze mogen, trouwens.

Edit: Ik lees over inzetten van de kmar, dan wordt t leger dus ingezet? De marechaussee is immers een tak van defensie?


Volgens mij wordt er nog onderscheid gemaakt tussen kmar en het daadwerkelijke leger.
Net als dat er bij de boerenprotesten ook legervoertuigen aanwezig waren maar er geen sprake was van daadwerkelijke legerinzet

Ja, zou goed kunnen hoor. Ik weet dat t een tak van defensie is, net als de marine en de luchtmacht. Maar hoe het verder allemaal in elkaar steekt, geen idee.

pillow
Berichten: 7795
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:35

Als defensie ingezet wordt zal het ws de mariniers zijn.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:40

De KMAr wordt ingezet als bijstand bij de politie :) Verdere inzet van defensie wordt niet verwacht op dit moment

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:41


PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:43

pillow schreef:
Als defensie ingezet wordt zal het ws de mariniers zijn.
kijk en dat hoop ik dus dat dat niet gebeurt ik heb famillie daar en bespaar hem liever dat hij tegen eigen volk moet knokken.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:45

Grapperhaus... |o

En verder geloof ik er ook geen bal van. Iets met een kale kip.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:46

Ook kale kippen kun je plukken, loon of uitkering beslag.
Maar dat gaan ze gewoon niet doen.
De helft is ook alweer vrij, waarom dan? Om vanavond daar weer te staan?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:14

Mindim schreef:
Volgens mij kun je nooit een paard trainen om in zo een situatie te blijven staan. Hij is daar omdat de ruiter dat vraagt, daar ontleent hij steun aan, valt die ruiter weg, dan vertrekt paard ook.
Om te verwachten dat paard daar dood leuk blijft staan is niet realistisch.


Nogmaals, dat heb ik dus niet gezegd. Dan moet men echt beter leren lezen.

Een paard leert omgaan met situaties bij d epolitie trainingen.

Een paard dat de keus maakt om er vandoor te gaan, is dus in paniek. Dat zegt iets. Heb ik duidelijk zat omschreven.

Maar als mensen die bij de politie zitten hier gaan discussieren in een dergelijk topic, lijkt het me sowieso al niet erg verstandig. Vraag me ook serieus af of ze daar blij mee zijn.
Sowieso de manier waarop mensen bij de politie dan communiceren in een discussie. Ja, net mensen, maar je hebt wel een bepaalde functie in de maatschappij. Of mensen moeten gewoon niet vertellen waar ze werken.

Dat het paard terug rende naar de trailer en dit veilig was, is pure mazzel.

En ik heb inmiddels zoveel weerstand en acties gelezen, dat dit niet meer zonder slag of stoot voorbij zal gaan.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:16

superpony schreef:
Mindim schreef:
Volgens mij kun je nooit een paard trainen om in zo een situatie te blijven staan. Hij is daar omdat de ruiter dat vraagt, daar ontleent hij steun aan, valt die ruiter weg, dan vertrekt paard ook.
Om te verwachten dat paard daar dood leuk blijft staan is niet realistisch.


Nogmaals, dat heb ik dus niet gezegd. Dan moet men echt beter leren lezen.

Een paard leert omgaan met situaties bij d epolitie trainingen.

Een paard dat de keus maakt om er vandoor te gaan, is dus in paniek. Dat zegt iets. Heb ik duidelijk zat omschreven.

Maar als mensen die bij de politie zitten hier gaan discussieren in een dergelijk topic, lijkt het me sowieso al niet erg verstandig. Vraag me ook serieus af of ze daar blij mee zijn.

Sowieso de manier waarop mensen bij de politie dan communiceren in een discussie. Ja, net mensen, maar je hebt wel een bepaalde functie in de maatschappij. Of mensen moeten gewoon niet vertellen waar ze werken.

Dat het paard terug rende naar de trailer en dit veilig was, is pure mazzel.

En ik heb inmiddels zoveel weerstand en acties gelezen, dat dit niet meer zonder slag of stoot voorbij zal gaan.


Je zegt het al, Het zijn net mensen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:36

Waarom zou een (in dit geval redelijk anonieme) agent niet mogen meepraten? Die heeft er toch meer verstand van wbt trainingen etc dan een random leek van bokt? Er wordt een hoop aan de voeten gelegd, dan mag er best iemand met kennis daarvan reageren, kom op nou.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:39

Anoniem? Ze heeft nog net niet haar personeelsnummer in haar profiel staan.

Tja een keer tegengas krijgen en dan over azijn beginnen is natuurlijk wel tekenend. Precies de houding die bij hele bevolkingsgroepen geweld en vernieling oproept.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:44

LiselotZorro schreef:
Anoniem? Ze heeft nog net niet haar personeelsnummer in haar profiel staan.

Tja een keer tegengas krijgen en dan over azijn beginnen is natuurlijk wel tekenend. Precies de houding die bij hele bevolkingsgroepen geweld en vernieling oproept.


Anoniem ja. Tuurlijk kan je moeite doen, maar nav haar posts hier kan ik nu niet bepaald gaan achterhalen wat ze als werk doet, waar ze werkt en wie ze precies is. Door haar profiel kom je niet echt verder. Dan moet je al echt gaan snoopen om daarachter te komen.

Ik las de azijn-reactie bovendien ook meer als grapje, zeker gezien de overall toon van de rest van dat bericht. Die fluwelen handschoentjes zijn zeker niet altijd nodig.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:49

LiselotZorro schreef:
Anoniem? Ze heeft nog net niet haar personeelsnummer in haar profiel staan.

Tja een keer tegengas krijgen en dan over azijn beginnen is natuurlijk wel tekenend. Precies de houding die bij hele bevolkingsgroepen geweld en vernieling oproept.

Ik snap niet dat je je niet aanmeld als steun en toeverlaat voor Rutte of bij het OMT. Mensen die weten hoe het wél moet, kunnen ze daar nu keihard gebruiken!

Jij had immers al in april gelezen dat dit zou gebeuren en weet ook precies hoe de ME wel had moeten reageren.

En nu ook weer kun je precies de vinger op de zere plek leggen. Iemand die op Bokt reageert met "azijn" én bij de politie zit, ja dan vraag je ook om rellen en vernieling. Ik las dat en ben meteen naar buiten gegaan om de ramen van de buren in te slaan!

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:53

IMANDRA schreef:
LiselotZorro schreef:
Anoniem? Ze heeft nog net niet haar personeelsnummer in haar profiel staan.

Tja een keer tegengas krijgen en dan over azijn beginnen is natuurlijk wel tekenend. Precies de houding die bij hele bevolkingsgroepen geweld en vernieling oproept.


Anoniem ja. Tuurlijk kan je moeite doen, maar nav haar posts hier kan ik nu niet bepaald gaan achterhalen wat ze als werk doet, waar ze werkt en wie ze precies is. Door haar profiel kom je niet echt verder. Dan moet je al echt gaan snoopen om daarachter te komen.

Ik las de azijn-reactie bovendien ook meer als grapje, zeker gezien de overall toon van de rest van dat bericht. Die fluwelen handschoentjes zijn zeker niet altijd nodig.

Het is gewoon erg onhandig om je zo uit te laten op internet. Zeker nu mensen kennelijk al reden genoeg zien om te rellen. Je kan het je echt niet veroorloven om nog meer olie op het vuur te gooien. Nou zal dit op een paarden forum nog wel meevallen natuurlijk, maar toch.

Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk zijn die agenten ook gewoon mensen en zijn ze ondanks hun uitrusting en opleiding enorm kwetsbaar. Ze zijn niet bedoeld om politiek falen mee op te lossen.
Laatst bijgewerkt door LiselotZorro op 25-01-21 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:54

IMANDRA schreef:
Waarom zou een (in dit geval redelijk anonieme) agent niet mogen meepraten? Die heeft er toch meer verstand van wbt trainingen etc dan een random leek van bokt? Er wordt een hoop aan de voeten gelegd, dan mag er best iemand met kennis daarvan reageren, kom op nou.


Bedankt <3 klopt helemaal wat je zegt. Volgens mij zeg ik idd niets raars of gemeens etc. Ik reageer gewoon op wat vragen die gesteld zijn.

Daarnaast is mijn beroep helemaal geen geheim en zelfs mijn personeelsnummer mag bekend zijn hoor. Niks bijzonders aan :D

@Liselot: Klopt ook wat je zegt. Ik let erop wat ik zeg en waar. :j

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:57

@amber: team blauw hier ;) Vond jij de paarden hier op hun plaats of was dit too much?

Ik vond het vooral heel georganiseerd, indrukwekkend en dapper hoe de ME daar zijn werk deed. Ik weet niet wie nog meer de overname vh Capitool twee weken terug hebben gevolgd, maar de Amerikanen kunnen in mijn ogen van jullie leren.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:04

LiselotZorro schreef:
IMANDRA schreef:
Anoniem ja. Tuurlijk kan je moeite doen, maar nav haar posts hier kan ik nu niet bepaald gaan achterhalen wat ze als werk doet, waar ze werkt en wie ze precies is. Door haar profiel kom je niet echt verder. Dan moet je al echt gaan snoopen om daarachter te komen.

Ik las de azijn-reactie bovendien ook meer als grapje, zeker gezien de overall toon van de rest van dat bericht. Die fluwelen handschoentjes zijn zeker niet altijd nodig.

Het is gewoon erg onhandig om je zo uit te laten op internet. Zeker nu mensen kennelijk al reden genoeg zien om te rellen. Je kan het je echt niet veroorloven om nog meer olie op het vuur te gooien. Nou zal dit op een paarden forum nog wel meevallen natuurlijk, maar toch.

Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk zijn die agenten ook gewoon mensen en zijn ze ondanks hun uitrusting en opleiding enorm kwetsbaar. Ze zijn niet bedoeld om politiek falen mee op te lossen.


Hoezo olie op het vuur gooien?
Iemand loopt zich ontzettend kritisch uit te laten (en, imo, ook 'zuur'), en iemand met verstand van zaken reageert erop. Hoe is dat olie op het vuur gooien? Ze zegt toch niet dat alle mensen die kritisch zijn op de maatregelen zich aanstellen, of dat politie er lekker op mag gaan rammen? Bovendien, mag een agente zich niet verbaal verdedigen als er dingen worden geïnsinueerd die niet kloppen? Waarom moet al die kritiek met fluwelen handschoentjes worden behandeld? Als jij je zo kritisch wil uitlaten moet je ook niet bang zijn voor iemand met verstand die er tegenin gaat.

Als mensen gaan rellen omdat een agente zich online gekscherend over iemand uitlaat (met een hele duidelijke knipoog, imo), dan ligt dat meer aan die mensen dan aan de agente hoor.

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:28

Amber_ schreef:
IMANDRA schreef:
Waarom zou een (in dit geval redelijk anonieme) agent niet mogen meepraten? Die heeft er toch meer verstand van wbt trainingen etc dan een random leek van bokt? Er wordt een hoop aan de voeten gelegd, dan mag er best iemand met kennis daarvan reageren, kom op nou.


Bedankt <3 klopt helemaal wat je zegt. Volgens mij zeg ik idd niets raars of gemeens etc. Ik reageer gewoon op wat vragen die gesteld zijn.

Daarnaast is mijn beroep helemaal geen geheim en zelfs mijn personeelsnummer mag bekend zijn hoor. Niks bijzonders aan :D

@Liselot: Klopt ook wat je zegt. Ik let erop wat ik zeg en waar. :j

Je geeft geen info over personen en laat je ook niet uit over de plannen van de politie. Je geeft iets aan over de training van een politiepaard. Denk dat het wel oké is... :D

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:29

superpony schreef:
Mindim schreef:
Volgens mij kun je nooit een paard trainen om in zo een situatie te blijven staan. Hij is daar omdat de ruiter dat vraagt, daar ontleent hij steun aan, valt die ruiter weg, dan vertrekt paard ook.
Om te verwachten dat paard daar dood leuk blijft staan is niet realistisch.


Nogmaals, dat heb ik dus niet gezegd. Dan moet men echt beter leren lezen.

Een paard leert omgaan met situaties bij d epolitie trainingen.

Een paard dat de keus maakt om er vandoor te gaan, is dus in paniek. Dat zegt iets. Heb ik duidelijk zat omschreven.

Maar als mensen die bij de politie zitten hier gaan discussieren in een dergelijk topic, lijkt het me sowieso al niet erg verstandig. Vraag me ook serieus af of ze daar blij mee zijn.
Sowieso de manier waarop mensen bij de politie dan communiceren in een discussie. Ja, net mensen, maar je hebt wel een bepaalde functie in de maatschappij. Of mensen moeten gewoon niet vertellen waar ze werken.

Dat het paard terug rende naar de trailer en dit veilig was, is pure mazzel.

En ik heb inmiddels zoveel weerstand en acties gelezen, dat dit niet meer zonder slag of stoot voorbij zal gaan.



Ik waardeer juist de bijdrage van een insider, in tegenstelling tot de allesweters die maar kritiek spuwen.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:34

LiselotZorro schreef:
Anoniem? Ze heeft nog net niet haar personeelsnummer in haar profiel staan.

Tja een keer tegengas krijgen en dan over azijn beginnen is natuurlijk wel tekenend. Precies de houding die bij hele bevolkingsgroepen geweld en vernieling oproept.



Overdrijf jij altijd alles ?
Die excuses van jou voor de rellen en geweld zijn om te kotsen.

Ga eens wat nuttigs doen: help de stad opruimen na de rellen bijv.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:37

_San87_ schreef:
Dit sterkt alleen maar mijn mening dat paarden daar gewoon niks te zoeken hebben.


Onder deze extreme omstandigheden ben ik dat helemaal met je eens.

Het heeft geen enkele zin. Het nut en het voordeel van paarden inzetten valt volledig weg als je tegenover dit soort mensen zonder enig respect voor mens en dier komt te staan.

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:06

LiselotZorro schreef:
Anoniem? Ze heeft nog net niet haar personeelsnummer in haar profiel staan.

Tja een keer tegengas krijgen en dan over azijn beginnen is natuurlijk wel tekenend. Precies de houding die bij hele bevolkingsgroepen geweld en vernieling oproept.

Ja écht. Ben pas aangesproken door de buurman dat m'n kliko 2 dagen langer buiten stond. Nou, gelijk met m'n hockeystick losgegaan op z'n auto. Wat dènkt ie wel niet!

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:09

Amber_ schreef:
Bedankt <3 klopt helemaal wat je zegt. Volgens mij zeg ik idd niets raars of gemeens etc. Ik reageer gewoon op wat vragen die gesteld zijn.

Daarnaast is mijn beroep helemaal geen geheim en zelfs mijn personeelsnummer mag bekend zijn hoor. Niks bijzonders aan :D

Ik zie niks verkeerds in je reactie en zie juist de kennis van een insider als meerwaarde.

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:13

Zo wat een berichten weer :)
Allereerst lijkt het me in eerste instantie geen vereiste om wel of geen bepaald beroep te hebben om hier te mogen reageren.
Ik zie het daarnaast inderdaad als een meerwaarde.

Ik heb begrepen dat het paard op zijn vlucht een oudere vrouw omver heeft gelopen, die in het ziekenhuis is beland.
Voor de duidelijkheid: dit verwijt ik het paard niet, en ook de politie niet.
Het is wel naar voor deze onschuldige mevrouw. Het is echter een indirect gevolg van het wangedrag van de relschoppers. Van mij mag dit worden meegenomen in de rechtspraak: het risico op- en het daadwerkelijke leed dat zij met hun gedrag veroorzaken.