Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:56

Iedereen heeft het nu over die schimmel die viel, maar ik werd nog veel misselijker van de schuiver die die vos maakte. Die klapte echt VOL met beide achterknieen op de straat.
Heb ook mijn verzorgpaard met een zelfde glij aktie 8 mnd heftig geblesseerd gehad. Arm arm dier! Daar hoor je niks over.

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:16

ikkedus schreef:
Iedereen heeft het nu over die schimmel die viel, maar ik werd nog veel misselijker van de schuiver die die vos maakte. Die klapte echt VOL met beide achterknieen op de straat.
Heb ook mijn verzorgpaard met een zelfde glij aktie 8 mnd heftig geblesseerd gehad. Arm arm dier! Daar hoor je niks over.


Gaat het gelukkig ook goed mee _/-\o_

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:58

Fijn om te horen Amber_!

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:58

Amber_ schreef:
ikkedus schreef:
Iedereen heeft het nu over die schimmel die viel, maar ik werd nog veel misselijker van de schuiver die die vos maakte. Die klapte echt VOL met beide achterknieen op de straat.
Heb ook mijn verzorgpaard met een zelfde glij aktie 8 mnd heftig geblesseerd gehad. Arm arm dier! Daar hoor je niks over.


Gaat het gelukkig ook goed mee _/-\o_



Thx voor die mededeling! Blij mee.

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:59

@amber: niet jouw paard hoop ik? ( hoop sowieso dat je hier niet tussen zit eigenlijk :n )

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:06

akishino schreef:
Als ik op een buitenrit vroeger weleens van mijn paard kletterde ging hij ook linearecta terug naar stal ipv bij mij of de groep te blijven. Dus ik vind de reactie van het politiepaard niet raar.

Dit heb ik ook gehad 2 keer verschillende oaarden beide renden na huis ondanks de andere paarden

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:25

Amber_ schreef:
Heb je azijn gegeten vanmorgen?
Volgens mij ben jij meer op je teentjes getrapt .... :Y)

Ik zie het voorlopig niet gebeuren dat paarden afgeschaft worden. Het is van zoveel meerdwaarde voor de collega s die daar te voet staan met gevaar voor eigen leven.


En dit vind ik nou zo’n slap argument. Je ziet dat de dieren aan teveel geweld worden bloot gesteld. Maar men wil niet eens nadenken over andere mogelijkheden. Puur egoïsme en eigen belang. En dat zijn geen charmante eigenschappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:33

Jennyj01 schreef:
Amber_ schreef:
Heb je azijn gegeten vanmorgen?
Volgens mij ben jij meer op je teentjes getrapt .... :Y)

Ik zie het voorlopig niet gebeuren dat paarden afgeschaft worden. Het is van zoveel meerdwaarde voor de collega s die daar te voet staan met gevaar voor eigen leven.


En dit vind ik nou zo’n slap argument. Je ziet dat de dieren aan teveel geweld worden bloot gesteld. Maar men wil niet eens nadenken over andere mogelijkheden. Puur egoïsme en eigen belang. En dat zijn geen charmante eigenschappen.


Misschien moet je dan even vertellen hoe het volgens jou wel moet?

Kookaburra

Berichten: 5399
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 23:00

Omdat ik hoor dat niet iedereen het weet, bij deze. Een meldpunt voor oproepen tot rellen, en tevens een meldpunt voor beeldmateriaal.

https://www.politie.nl/algemeen/melding ... ad5202c6f2
Citaat:
Her en der in het land waren demonstraties en rellen rond de coronamaatregelen. Hebt u filmbeelden of foto’s daarvan, dan wil de politie die graag hebben. Gebruik hiervoor het bijgaande formulier. U kunt hier ook beelden uploaden van demonstraties die worden voorbereid, bijvoorbeeld op sociale media.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 08:58

Jennyj01 schreef:
Amber_ schreef:
Heb je azijn gegeten vanmorgen?
Volgens mij ben jij meer op je teentjes getrapt .... :Y)

Ik zie het voorlopig niet gebeuren dat paarden afgeschaft worden. Het is van zoveel meerdwaarde voor de collega s die daar te voet staan met gevaar voor eigen leven.

En dit vind ik nou zo’n slap argument. Je ziet dat de dieren aan teveel geweld worden bloot gesteld. Maar men wil niet eens nadenken over andere mogelijkheden. Puur egoïsme en eigen belang. En dat zijn geen charmante eigenschappen.

Zo is het!

Peter R de Vries bij Jinek gezien? Precies wat hij zegt dus. Maar goed in de spiegel kijken doet zeer hè, dat hebben we bij de toeslagen affaire ook gezien.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:02

Wat een nare toon in je berichten. Maarja, beste stuurlui staan aan wal (om even in jouw manier van praten te blijven).

Hoe wil je nu een goed onderbouwde conversatie met iemand starten, als je iemand zo aanspreekt? Tenzij dat natuurlijk niet je intentie is, wat jammer zou zijn.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:05

Misschien moet je eens naar je eigen advies kijken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:05

Afbeelding
Afbeelding

Ik zie wel iets in een aantal van dit soort voertuigen. Ipv de paarden bijvoorbeeld.

Ik vind de inzet van politie paarden niet altijd slecht. Denk dat er veel dingen zijn waarvoor je ze prima in kan zetten. Maar dergelijke gewelddadige rellen zie ik ze liever niet, zeker niet in combi met waterkanonnen.

Maar een aantal van dit soort voertuigen inzetten en ze gewoon klem drijven ergens lijkt mij een prima oplossen.
Daarna identificeren en onder het genog van toezicht enof enkelband oid zijn eigen ellende weer oplossen incl financiele vergoedingen voor zijn/haar bijdragen aan de schade. Als dat voldaan is mag de enkelband er weer af.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:06

LiselotZorro schreef:
Misschien moet je eens naar je eigen advies kijken.


Dan heb je m'n bericht duidelijk niet begrepen, maar prima +:)+

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6672
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:14

Moderatoropmerking:
We begrijpen dat dit onderwerp verschillende visies en meningen met zich mee kan brengen, maar het is niet nodig om anderen daarop aan te vallen. We willen jullie dan ook vragen om respectvol met elkaar in discussie te gaan, zonder persoonlijke aanvallen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 09:32

Jennyj01 schreef:
Amber_ schreef:
Heb je azijn gegeten vanmorgen?
Volgens mij ben jij meer op je teentjes getrapt .... :Y)

Ik zie het voorlopig niet gebeuren dat paarden afgeschaft worden. Het is van zoveel meerdwaarde voor de collega s die daar te voet staan met gevaar voor eigen leven.


En dit vind ik nou zo’n slap argument. Je ziet dat de dieren aan teveel geweld worden bloot gesteld. Maar men wil niet eens nadenken over andere mogelijkheden. Puur egoïsme en eigen belang. En dat zijn geen charmante eigenschappen.


Ik ben zeer geïnteresseerd in bij welke interne overleggen van de politie jij bent geweest? Kun je daar meer over vertellen?
Over dat het niet lukte om de inzet van paarden ter sprake te brengen?
Of bedoel je met "men" niet de politie? (wie dan wel?) en over wiens "eigen belang" heb je het nou precies?
Interessant bericht hoor, maar het verdient nog wel enige toelichting...

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:27

Judass schreef:
Wat een nare toon in je berichten. Maarja, beste stuurlui staan aan wal (om even in jouw manier van praten te blijven).

Hoe wil je nu een goed onderbouwde conversatie met iemand starten, als je iemand zo aanspreekt? Tenzij dat natuurlijk niet je intentie is, wat jammer zou zijn.


Blij dat jij de toon in de berichten van Liselot ook naar vind, zit waarschijnlijk behoorlijk hoog in haar emotie. Op die manier ga ik ook het "gesprek" niet eens aan, totaal geen nut. Heel jammer :j

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:39

Amber_ Ik weet dat het jullie werk is. Maar bedankt dat jullie daar staan met jullie viervoetige collega's!
Bedankt dat jij en je collega's in de vuurlinie staan! Jullie zijn ontzettend dapper en stoer!
Zorg goed voor jezelf en je collegas en geef die droeftoeters er maar van langs met ons allemaal in je gedachten!

DuoPenotti

Berichten: 29684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:44

Keet schreef:
Amber_ Ik weet dat het jullie werk is. Maar bedankt dat jullie daar staan met jullie viervoetige collega's!
Bedankt dat jij en je collega's in de vuurlinie staan! Jullie zijn ontzettend dapper en stoer!
Zorg goed voor jezelf en je collegas en geef die droeftoeters er maar van langs met ons allemaal in je gedachten!

Sluit ik me bij aan!
Bedankt.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:18

DuoPenotti schreef:
Keet schreef:
Amber_ Ik weet dat het jullie werk is. Maar bedankt dat jullie daar staan met jullie viervoetige collega's!
Bedankt dat jij en je collega's in de vuurlinie staan! Jullie zijn ontzettend dapper en stoer!
Zorg goed voor jezelf en je collegas en geef die droeftoeters er maar van langs met ons allemaal in je gedachten!

Sluit ik me bij aan!
Bedankt.


Ik ook! _/-\o_

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:03

LiselotZorro schreef:
Zo is het!

Peter R de Vries bij Jinek gezien? Precies wat hij zegt dus. Maar goed in de spiegel kijken doet zeer hè, dat hebben we bij de toeslagen affaire ook gezien.


Ik vraag me altijd af waar die haat tegen de politie weg komt.
Hebben ze jou ooit iets misdaan?

Doe toch normaal, de politie doet ook maar hun werk.
En ik ben dankbaar dat ze er voor ons zijn.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:24

Afschuwelijk dit. Voor altijd opsluiten die lui die dit doen.

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:25

Haat tegen de politie? Dat duidt op een slecht geweten lijkt me.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:37

En ik begrijp ook niet wat de bereden politie met de toeslagenaffaire te maken heeft.
Zo kun je ze ook de hongersnood in Afrika nog wel in de schoenen schuiven.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:49

Jennyj01 schreef:
Amber_ schreef:
Heb je azijn gegeten vanmorgen?
Volgens mij ben jij meer op je teentjes getrapt .... :Y)

Ik zie het voorlopig niet gebeuren dat paarden afgeschaft worden. Het is van zoveel meerdwaarde voor de collega s die daar te voet staan met gevaar voor eigen leven.


En dit vind ik nou zo’n slap argument. Je ziet dat de dieren aan teveel geweld worden bloot gesteld. Maar men wil niet eens nadenken over andere mogelijkheden. Puur egoïsme en eigen belang. En dat zijn geen charmante eigenschappen.


Volgens de wet is een dier maar een ding.
Vindt het niet echt verantwoord wanneer je een dier bij zulke dingen gaat inzetten.
Meerwaarde heeft het dan echt niet.