Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:51

DuoPenotti schreef:
Die dieren kunnen ze wel gebruiken, het is meer dat die relschoppers toch weten dat ze overal mee weg komen. Wisten ze dat als ze zon dier aan zouden vallen er flinke straffen zuden staan zouden ze het eerder laten.
En als ze nu dan wel gepakt worden met een foei mag niet weer thuis staan.
Die kerel van die ploertendoder moeten ze vastzetten en de eerste 10 jaar niet meer los laten.
En daar gaat het imo mis.

In dat waterkanon hadden ze ook verf moeten doen, die een maand blijft zitten.
Hadden ze daarna nog mensen op kunnen pakken.
Gooi die gesloten gevangenissen maar weer open en hup er in met die lui.
Al dat zacht gebakken gedoe hier.

Denk je dat echt? Ik niet namelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:52

Je zou die kneusjes die zo graag willen vechten haast met z'n allen samen in t Colosseum zetten. Ga maar lekker vechten, jongens :)).

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:54

Ja dat denk ik echt.
Als je weet dat er een poging tot doodslag staat op een dier aanvallen.
En daar ook naar gestraft word, ja.
Maar voor wat er nu voor staat is alleen maar lachen voor die lui.

En die het dan niet laat, mooi minstens 10 jaar van de straat af, zijn we daar ook weer even van af.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:58

Sunnda schreef:
moonsparkle schreef:
Eigenlijk ben ik het wel eens met dat je paarden niet aan dit soort geweld moet blootstellen. Ze zijn toch een vrij makkelijk target omdat je ze niet goed kunt inpakken met bescherming. Ik vraag me weleens af of er inmiddels geen betere manieren te verzinnen zijn. Je zag wel dat de paarden goed hielpen dus zinvol is de inzet zeker toen er vuurwerk was trok de linie ook weer even samen terug. Gelukkig zijn de paarden heel goed getraind en relaxed, maar voor mijn gevoel gaat het zo tegen het principe van een paard in. Met een vluchtdier dit soort situaties ingaan. Ja dat gebeurde vroeger ook, maar het voelt voor mij persoonlijk niet echt oké.

Vrij makkelijk target??
Haha meld je eens aan voor een trainingsdag en kijk dan of je er nog zo over denkt.
Die dieren doen fantastisch werk, zij kunnen met zo'n 8 paarden wat normaal je 50 mensen kost en veel meer tijd/gewonden aan beide kanten.



Mijn reactie heeft toch niks te maken met hoe fantastisch het werk is wat ze leveren? Ik heb het zelfs over hoe goed de paarden in deze situatie hielpen. Ik bedoel met makkelijk target dat paarden bij het gooien van vuurwerk of stenen weinig bescherming hebben/kunnen hebben.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 19-01-21 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:59

DuoPenotti schreef:
Ja dat denk ik echt.
Als je weet dat er een poging tot doodslag staat op een dier aanvallen.
En daar ook naar gestraft word, ja.
Maar voor wat er nu voor staat is alleen maar lachen voor die lui.

En die het dan niet laat, mooi minstens 10 jaar van de straat af, zijn we daar ook weer even van af.

Dat is niet realistisch, dat snap je zelf ook wel. (Zware) mishandeling, misschien.

Maar nee, dat schrikt die mensen echt niet af. Op het aanvallen van agenten staan ook straffen, toch gebeurt dat gewoon. Het is een mentaliteitsdingetje, daar moet wat in veranderd worden. En toch betwijfel ik of dat echt kan, moorden is ook van alle tijd, ondanks de mogelijkheid tot levenslang. Zware straffen schrikken niet af, dat is al bewezen.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:01

Nico12 schreef:
Ik begrijp niet dat er paarden ingezet worden tegen relschoppers. Ook het risico dat politiemensen gewond zouden kunnen raken is niet acceptabel. Bij relschoppers begin je als politie met traangas en waterkanonnen en als dat niet genoeg: geef mij de leiding.

Na het waterkanon iets met stroom erop? :D ;)

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:22

Jessix schreef:
Nico12 schreef:
Ik begrijp niet dat er paarden ingezet worden tegen relschoppers. Ook het risico dat politiemensen gewond zouden kunnen raken is niet acceptabel. Bij relschoppers begin je als politie met traangas en waterkanonnen en als dat niet genoeg: geef mij de leiding.

Na het waterkanon iets met stroom erop? :D ;)



:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:26

DuoPenotti schreef:
Die dieren kunnen ze wel gebruiken, het is meer dat die relschoppers toch weten dat ze overal mee weg komen. Wisten ze dat als ze zon dier aan zouden vallen er flinke straffen zuden staan zouden ze het eerder laten.
En als ze nu dan wel gepakt worden met een foei mag niet weer thuis staan.
Die kerel van die ploertendoder moeten ze vastzetten en de eerste 10 jaar niet meer los laten.
En daar gaat het imo mis.

In dat waterkanon hadden ze ook verf moeten doen, die een maand blijft zitten.
Hadden ze daarna nog mensen op kunnen pakken.
Gooi die gesloten gevangenissen maar weer open en hup er in met die lui.
Al dat zacht gebakken gedoe hier.


Fantastisch idee, hup aan de publieke schandpaal die handel :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:47

Ze kunnen ook binnen blijven een maand en afkoelen. Wordt de maatschappij niet perse slechter van.

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:46

Ik denk als je een groep politie te paard op je af ziet galopperen je wel weg rent......
Ik vind dat juist imposant, politie te paard. Beter dan die op een moutainbikje in de stad.

En het zijn idd relschoppers die op aangekondigde demonstraties af komen. Vechtersbazen die zo hun ei kwijt raken. Die moeten die kick hebben, dan zijn ze weer ,,de man,,
Ik heb liever dat ze die op een veld zetten en elkaar de hersens laten inrammen zonder in te grijpen.

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:27

Popstra schreef:
Ik denk als je een groep politie te paard op je af ziet galopperen je wel weg rent......
Ik vind dat juist imposant, politie te paard. Beter dan die op een moutainbikje in de stad.

En het zijn idd relschoppers die op aangekondigde demonstraties af komen. Vechtersbazen die zo hun ei kwijt raken. Die moeten die kick hebben, dan zijn ze weer ,,de man,,
Ik heb liever dat ze die op een veld zetten en elkaar de hersens laten inrammen zonder in te grijpen.

Ik kan me van vrienden van vroeger herinneren dat zij ook enorm respect hadden voor de politie te paard die dan aanwezig waren bij voetbalwedstrijden/rellen. Dat kreeg ik dan altijd te horen, want ja.. het gaat over een paard. :D Maar voor hun was dat echt wel indrukwekkend en iets waar ze zich zeker voor uit de voeten maakte.

speurneusc

Berichten: 5388
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:01

ben benieuwd, ze willen van weekend naar Eindhoven komen, komt die andere brulaap er ook weer bij, Pegida wil ook ff rellen

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:05

Jessix schreef:
Popstra schreef:
Ik denk als je een groep politie te paard op je af ziet galopperen je wel weg rent......
Ik vind dat juist imposant, politie te paard. Beter dan die op een moutainbikje in de stad.

En het zijn idd relschoppers die op aangekondigde demonstraties af komen. Vechtersbazen die zo hun ei kwijt raken. Die moeten die kick hebben, dan zijn ze weer ,,de man,,
Ik heb liever dat ze die op een veld zetten en elkaar de hersens laten inrammen zonder in te grijpen.

Ik kan me van vrienden van vroeger herinneren dat zij ook enorm respect hadden voor de politie te paard die dan aanwezig waren bij voetbalwedstrijden/rellen. Dat kreeg ik dan altijd te horen, want ja.. het gaat over een paard. :D Maar voor hun was dat echt wel indrukwekkend en iets waar ze zich zeker voor uit de voeten maakte.

Misschien moeten ze de politiepaarden eens de spaanse pas en de capriole aanleren. Voor wie te dicht in de buurt komt, bam!

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:15

DuoPenotti schreef:
Misschien moeten ze de politiepaarden eens de spaanse pas en de capriole aanleren. Voor wie te dicht in de buurt komt, bam!

Ja dat houden ze zeker wel afstand. :D

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:17

Jessix schreef:
DuoPenotti schreef:
Misschien moeten ze de politiepaarden eens de spaanse pas en de capriole aanleren. Voor wie te dicht in de buurt komt, bam!

Ja dat houden ze zeker wel afstand. :D

Precies, duidelijk :+


ja sorry zo'n topic brengt het slechtste in me naar boven.
Relschoppers om te rellen en dan ook nog eens aan een dier zitten...

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:22

speurneusc schreef:
ben benieuwd, ze willen van weekend naar Eindhoven komen, komt die andere brulaap er ook weer bij, Pegida wil ook ff rellen

Ik had al getweet of ze niet volgende keer bij ons in Zeeland wouden komen. Water zat hier, pomp erin, slangen eraan en fire!
(en eventueel help ik wel mee verzuipen maar dat heb ik niet gepost, dat was een stille wens)

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:23

:))

Misschien kunnen ze het in Eindhoven bij de Karpendonkse plas houden :P

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:31

Magrathea schreef:
Kunnen we stoppen met deze idioten demonstranten te noemen :o

Het zijn relschoppers, meer niet

Ik had het al aangehaald, de groep waar de ME op losgelaten werd waren voetbal hooligans die op de wedstrijd Ajax - Feyenoord afgekomen waren.

LaPluche

Berichten: 1982
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:41

Ik keur dit absoluut niet goed!
Geweld is nooit een oplossing!
Maar een oude man tegen de grond slaan vind ik ook not done of met je paard over een mens rijden....

Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding


Mensen zijn echt het pad kwijt en het lijkt of iedereen uit angst handeld....
Ik wil de “oude” wereld terug |(

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:45

LaPluche schreef:
Ik keur dit absoluut niet goed!
Geweld is nooit een oplossing!
Maar een oude man tegen de grond slaan vind ik ook not done of met je paard over een mens rijden....

Spoiler:
[ [url=m/ALBDeo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spoiler:
[ [url=m/uP1kmb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spoiler:
[ [url=m/xoHdPZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mensen zijn echt het pad kwijt en het lijkt of iedereen uit angst handeld....
Ik wil de “oude” wereld terug |(

Die foto's zijn wel spannend natuurlijk, maar het zijn echt momentopnames. Wat is daaraan vooraf gegaan? Wat heeft die oude man eerst gedaan, geroepen, heeft hij een baksteen naar de paarden gegooid of vuurwerk? Heeft hij geprobeerd een agent van zijn paard te trekken? Heeft hij geroepen 'ik schiet je kapot'? Je weet dat niet zonder context. Die vent kreeg vast niet voor niks een knuppel op zijn harses. Hij schijnt héél vaak bij demonstraties gezien te worden.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:46

Blue_Eyes schreef:
LaPluche schreef:
Ik keur dit absoluut niet goed!
Geweld is nooit een oplossing!
Maar een oude man tegen de grond slaan vind ik ook not done of met je paard over een mens rijden....

Spoiler:
[ [url=m/ALBDeo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spoiler:
[ [url=m/uP1kmb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spoiler:
[ [url=m/xoHdPZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mensen zijn echt het pad kwijt en het lijkt of iedereen uit angst handeld....
Ik wil de “oude” wereld terug |(

Die foto's zijn wel spannend natuurlijk, maar het zijn echt momentopnames. Wat is daaraan vooraf gegaan? Wat heeft die oude man eerst gedaan, geroepen, heeft hij een baksteen naar de paarden gegooid of vuurwerk? Heeft hij geprobeerd een agent van zijn paard te trekken? Heeft hij geroepen 'ik schiet je kapot'? Je weet dat niet zonder context. Die vent kreeg vast niet voor niks een knuppel op zijn harses. Hij schijnt héél vaak bij demonstraties gezien te worden.


Dit.
Uiteindelijk kies je er zelf voor om daar te gaan staan, terwijl je weet dat het niet mag.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:47

Precies dat


En die onder het paard lijkt me niet dezelfde.
Heel simpel, sta niet vol in de menigte en je krijgt echt geen knuppel op je hoofd.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:48

Die onder het paard is indd een andere man, maar ziet er ook niet uit alsof er bewust over hem heen gereden wordt, meer alsof hij tussen de paarden is gevallen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:49

Over momentopnames oordelen is wel erg lastig. Het paard op de laatste foto lijkt mij namelijk achteruit te lopen en op die manier tegen de man komen, bijvoorbeeld.

Dot gedoe is van alle tijden.

Kairos
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:52

_San87_ schreef:
Over momentopnames oordelen is wel erg lastig. Het paard op de laatste foto lijkt mij namelijk achteruit te lopen en op die manier tegen de man komen, bijvoorbeeld.

Dot gedoe is van alle tijden.

En die bonte lijkt ook bewust wel te stoppen. Ik heb altijd het idee dat paarden namelijk absoluut geen mensen bewust pijn willen doen, met name omdat een eigenwijze Haflinger, die zich normaal al ontzettend sterk maakt op mijn manege, toen iemand voor zijn neus eraf viel, zelf er al omheen ging.

Maar ik vind dat ze zo'n debiel met een ploertendoder strenger moeten straffen, maar ja, helaas zijn paarden voor de wet nog steeds dingen... Meer dan zaakbeschadiging zal het niet worden ;(