Het doorgeefstokje van januari: Jis_

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Het doorgeefstokje van januari: Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 22:15

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding


Een dag te laat, maar hij is er! Het 2e doorgeefstokje van 2021. En zowaar kregen we deze maand sneeuw! De skipakken en slee werden van zolder getrokken en veel Nederlanders genoten van de sneeuwpret in deze rare tijden. Voor het 2e doorgeefstokje van januari mochten we bokker Jis_ aan de tand voelen. Had zij penny gedachtes? En wat zou ze willen als alles zou kunnen? Dat lees je in dit doorgeefstokje!

1. Waarom heb je je bijna 13 jaar geleden geregistreerd op Bokt?

Er zat een droom aan te komen, en dat was een eigen paard. En hij is er nog steeds. <3

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?

Wat grappig om dat terug te lezen!
Citaat:
na jaaaaren lang wachten op een eigen paardje, hebben we dan eindelijk onze nieuwe vriend Ambros. (alias Bont Black)
een nieuwsgierige lieve ruin van 6 jaar.
vooral mijn oudste zoon Tobias en Ambros zijn nu al de dikste maatjes, mij vind hij ook wel leuk geloof ik Bloos maar Ambros was gelijk helemaal weg van To.
ik rij zelf ongeveer 9 jaar en Tobias 3 jaar. ik ga nu eerst alleen met hem rijden en lessen en Tobias neemt eerst voorlopig nog privè les op manege paarden.
hier wat foto's van onze kanjer.

To is veel leuker dan dat rare blauwe ding.
Afbeelding

lekker kroelen.
Afbeelding

Ambros hoort wat achter de bosjes.
Afbeelding

dat gaan ze even onderzoeken Cool
Afbeelding

aha tis een shetje met 2 kindjes.
Afbeelding

en weer verder met kroelen. Haha!
Afbeelding

kriebel kriebel, dat smoeltje Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

krijg een kriebel terug.
Afbeelding

I'm in love!
Afbeelding


3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?

Daar maak ik een 6,5 van. Waarom begonnen mijn zinnen in mijn eerste bericht niet met hoofdletters? Een tijdje terug was ik wat aan het opzoeken en las een vrij oude reactie, kijk ik naar de schrijver bleek ik dat zelf te zijn. Raar was dat. :=
Gekke typefouten maak ik, terwijl ik het wel weet, heel regelmatig. Maar ik merk ook dat het gevoel van schaamte met de jaren wat afzwakt dus door de jaren heen daalt het cijfer vast nog wat. Ik kijk er naar uit.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?

Ik zit vooral in de uit de kunst hoek, niet lang geleden ook in de fotomeeting hoek waar ik verschillende fotomeetings organiseerde. Was erg leuk om te doen en daarmee veel leuke Bokkers ontmoet, maar het was ook vrij intensief. En heb me nu weer alleen op het schilderen gestort.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?

Passie, veelzijdig, behulpzaam en leerzaam. Er is voor ieder wat wils met een rode draad, de liefde voor het paard. Dat vind ik erg leuk.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?

Oh ja hoor, heb ik nog steeds. Ik lees het blad alleen niet meer.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?

Poeh ja meer energie door een betere gezondheid toch wel, maar wil niet klagen want zo slecht heb ik het niet. Verder zou ik eigenlijk niet weten. Natuurlijk zijn er een paar wensen, mijn werk exposeren, een paar paarden aan huis maar als dat niet gebeurd blijf ik een gelukkig mens. Heb een heel leuke partner al 26 jaar en lieve, inmiddels jong volwassen, kinderen die goed in het leven staan. Leuke dieren die bij het gezin horen. Dat is al heel ruim voldoende voor mij om enorm te genieten in het leven.

8. Vraag van kallipooh:
Hoe ben je in de kunstwereld beland en wat is je ultieme creatieve doel?


Leuke vraag kallipooh! Dat vind ik leuk om te vertellen. :D Ik tekende als kind al veel maar na de middelbare (opleiding dierverzorging) stopte dat, stappen en vriendje en zo. Bij een reünie van de middelbare vertelde mijn tekenleraar dat hij werk van mij gebruikte als voorbeeld in zijn lessen. Dat verhaal kwam niet veel later weer bij me omhoog en ben ik materiaal gaan halen en begonnen met schilderen.
Mijn creatieve doel is vrij werk maken waar ik zelf trots genoeg op ben om het te durven exposeren.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?

Solleke_Noah, Wat zij doet voor een stuk natuur om haar huis en in haar werk vind ik geweldig, ze vertelt hier heel leuk over in haar topic. [HTT] Onze uitdaging: een plek voor paarden én natuur Daarnaast is ze een lief mens die ook heel creatief is en gaat ze soms daarin stoer aan de slag met een kettingzaag.

10. Welke vraag zou je graag aan deze Bokker willen stellen?

Was je als kind al veel bezig met de natuur en waar uitte zich dat dan in?

ScorpioHorse
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-01-21

Re: Het doorgeefstokje van januari: Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:24

Leuk om te lezen!

Selina

Berichten: 14292
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Het doorgeefstokje van januari: Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:24

Wat een leuk stuk!

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:28

Selina schreef:
Wat een leuk stuk!

Precies mijn gedachte, leest lekker weg en is gewoon leuk!

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Het doorgeefstokje van januari: Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:20

Wat een leuk stukje. Ben benieuwd naar het stukje van Solleke_Noah.

kallipooh

Berichten: 1639
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Re: Het doorgeefstokje van januari: Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:37

Wat leuk, Jis! Fijn om wat meer over je te weten te komen. :D En dat creatieve doel komt er zeker, dat kan niet anders!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 07:31

Leuk stukje, Jis :D. Ik zie meteen je Napoleon werk voor me door de foto van je paard, haha.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:11

He leuk! ik lees het nu pas :D vooral tof om te lezen hoe jouw oude tekenleraar jouw werk als voorbeeld gebruikte Jis, mag je (terecht) trots op zijn :)

Jis_

Berichten: 11592
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:11

Sorry voor mijn late reactie, vind ik stom
van mezelf, zegt ook wel wat over hoe vaak ik in dit stukje bokt kom.

Dank jullie wel voor de leuke reacties!

Haha leuk San!

Ik hoop het Lore, moet het gewoon gaan durven. :D

Was ook erg leuk om te horen Solleke. Daarna dacht ik wel eens waarom heb ik nooit gedacht aan de kunstacademie. Maar dieren waren toch net wat te belangrijk om daar toen bij stil te staan. En dat heeft mij ook mooie tijden gegeven in die opleiding.