Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

 
Profiel   

Er is toch actie ondernomen? Hij is toch niet uit zichzelf naar de rechtbank gegaan.
Voor degenen die het niet geloven, dier is onderzocht door veearts en die heeft verklaard dat het door overmatig zweepgebruik is. Dat staat in het artikel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 02:30 



 
Profiel   

En dan durven mensen, waaronder Anky, nog te beweren dat je paarden niet kunt dwingen. Nou zijn paarden hebben anders best prima gepresteerd!

Vreselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 08:29 



 
Profiel   

Er is toch ook een dierenarts/ dierenartsen betrokken bij deze kwestie.
Het lijkt me dat zij enigszins een oorzaak kunnen onderbouwen in de kwestie zweep en sporen/ allergie en horzelbeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 12:02 



 
Profiel   

Mensen zeggen toch niet dat het niet waar is? Maar dat ze er zich geen voorstelling bij kunnen maken hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen.
Gelukkig maar dat we het ons niet voor kunnen stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 12:36 



 
Profiel   

miesnaom schreef
Waar ik me vooral over verbaast zijn mensen die het hebben gezien en er 0,0 actie op hebben ondernomen... je heb dan toch meerdere getuige, ik had zeker daarna nog politie/dierenbescherming ingeschakeld. Dan heb je iig iets gedaan voor die weerloze dieren ;s

Deze man (kan je dit nog n man noemen ...) krijgt hopelijk zijn straf maar ligt iig nu zwaar onder een vergrootglas glas.
De rest niet als ik het zo lees


En dit is dus heel lastig. Ik heb ook op een stal gewerkt waar ik dingen heb gezien die echt niet door de beugel kunnen. Maar ik was toen nog jong en net nieuw, en wat bleu, dan ga je niet direct met je telefoon erbij staan om te filmen en de instanties te bellen. Iedereen die er werkt reageert er niet op, het is een soort bystander effect. Zij doen niks, dus jij ook niet. Zo is de sfeer er ook wel, je bent maar een stalmedewerker en je hebt niet zoveel in te brengen. Daarnaast werd ik daar soms ook nog wat gekleineerd door medewerkers, dus dan voel je je helemaal niet in de positie om er iets aan te doen.
En ik kan me voorstellen dat het op veel stallen zo gaat. Ik heb meer mensen gesproken die grote ruiters dingen hebben zien doen die niet door de beugel kunnen, maar het is een gesloten wereld waarin dit soort gedrag naar paarden genormaliseerd is. En het bystander effect is heel groot omdat je niet veilig bent om er iets van te zeggen of bijv te filmen. Ik weet zeker dat als ik dat had gedaan, dat ik daar niet heelhuids vanaf was gekomen. Zelfs als ik er niet meer had gewerkt. Daarvoor staat er teveel op het spel voor zulke stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 13:16 



 
Profiel   

Ik begin toch wel heel anders naar de paardensport te kijken. Zeker in de topsport, en m.n. de springsport lijkt er heel wat mis te gaan. Vroeger had ik niet kunnen vermoeden dat dergelijke misstanden voorkwamen.

Voor mij draaide het contact met paarden, het rijden met paarden juist om samenwerking, harmonie. De liefde voor je paard, de blijdschap dat je samen bezig bent, . Ik snap niet dat er mensen zijn die het zien als middel voor winst (zowel financieel, als status), en die zo ontzettend te ver gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 20:58 



 
Profiel   

Als je wat scherps aan het eind van de zweep maakt, kan dit volgens mij wel. Misschien is een afgeknipt spijkertje wel genoeg.
Ik zou willen dat hij dezelfde portie kreeg.. Ik ben niet gewelddadig, maar ik vind dit echt buiten alle proporties.. Arm beest, verschrikkelijke man!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:18 



 
Profiel   

sterregoud schreef
Ik begin toch wel heel anders naar de paardensport te kijken. Zeker in de topsport, en m.n. de springsport lijkt er heel wat mis te gaan. Vroeger had ik niet kunnen vermoeden dat dergelijke misstanden voorkwamen.

Voor mij draaide het contact met paarden, het rijden met paarden juist om samenwerking, harmonie. De liefde voor je paard, de blijdschap dat je samen bezig bent, . Ik snap niet dat er mensen zijn die het zien als middel voor winst (zowel financieel, als status), en die zo ontzettend te ver gaan.


Ja, dat snap ik. Zo stapte ik ook vol bewondering het wereldje in. Laat ik zeggen dat ik aardig hard op mn bek ben gegaan en na twee maanden niet meer wist wat ik van de sport moest vinden. Ik hoorde en zag teveel wat het daglicht niet kan verdragen. En ik vind daardoor de springsport echt niet meer leuk om naar te kijken. De dressuursport al evenmin. Omdat ik weet wat er bij dit soort paarden gebeurt kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:48 



 
Profiel   

Billy schreef
Als je wat scherps aan het eind van de zweep maakt, kan dit volgens mij wel. Misschien is een afgeknipt spijkertje wel genoeg.
Ik zou willen dat hij dezelfde portie kreeg.. Ik ben niet gewelddadig, maar ik vind dit echt buiten alle proporties.. Arm beest, verschrikkelijke man!!

Het kan simpeler hoor, moertje aan het touwtje knopen, dat word echt gedaan in paardenland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 22:18 



 
Profiel   

Earth schreef
sterregoud schreef
Ik begin toch wel heel anders naar de paardensport te kijken. Zeker in de topsport, en m.n. de springsport lijkt er heel wat mis te gaan. Vroeger had ik niet kunnen vermoeden dat dergelijke misstanden voorkwamen.

Voor mij draaide het contact met paarden, het rijden met paarden juist om samenwerking, harmonie. De liefde voor je paard, de blijdschap dat je samen bezig bent, . Ik snap niet dat er mensen zijn die het zien als middel voor winst (zowel financieel, als status), en die zo ontzettend te ver gaan.


Ja, dat snap ik. Zo stapte ik ook vol bewondering het wereldje in. Laat ik zeggen dat ik aardig hard op mn bek ben gegaan en na twee maanden niet meer wist wat ik van de sport moest vinden. Ik hoorde en zag teveel wat het daglicht niet kan verdragen. En ik vind daardoor de springsport echt niet meer leuk om naar te kijken. De dressuursport al evenmin. Omdat ik weet wat er bij dit soort paarden gebeurt kan zijn.

Door dit nooit ergens te melden en er voor weg te kijken hou je het natuurlijk net zo goed in stand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 22:57 



 
Profiel   

miesnaom schreef
Waar ik me vooral over verbaast zijn mensen die het hebben gezien en er 0,0 actie op hebben ondernomen... je heb dan toch meerdere getuige, ik had zeker daarna nog politie/dierenbescherming ingeschakeld. Dan heb je iig iets gedaan voor die weerloze dieren ;s

Deze man (kan je dit nog n man noemen ...) krijgt hopelijk zijn straf maar ligt iig nu zwaar onder een vergrootglas glas.
De rest niet als ik het zo lees


Eens, maar lees ook hier en in andere topics vreselijke voorbeelden waar niemand heeft ingegrepen {:)-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 23:14 



 

LiselotZorro schreef
Earth schreef
Ja, dat snap ik. Zo stapte ik ook vol bewondering het wereldje in. Laat ik zeggen dat ik aardig hard op mn bek ben gegaan en na twee maanden niet meer wist wat ik van de sport moest vinden. Ik hoorde en zag teveel wat het daglicht niet kan verdragen. En ik vind daardoor de springsport echt niet meer leuk om naar te kijken. De dressuursport al evenmin. Omdat ik weet wat er bij dit soort paarden gebeurt kan zijn.

Door dit nooit ergens te melden en er voor weg te kijken hou je het natuurlijk net zo goed in stand.
Waar wil je het melden dan? De bond gaat er niks aan doen, en hoewel veel dingen in onze ogen niet door de beugel kunnen, is het ook niet altijd direct mishandeling in de ogen van de wet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 00:50 



 
Profiel   

Earth schreef
En het bystander effect is heel groot omdat je niet veilig bent om er iets van te zeggen of bijv te filmen. Ik weet zeker dat als ik dat had gedaan, dat ik daar niet heelhuids vanaf was gekomen. Zelfs als ik er niet meer had gewerkt. Daarvoor staat er teveel op het spel voor zulke stallen.


Dan anoniem melden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 06:33 



 
Profiel   

Ik vind dat sommige zich het er wel makkelijk afmaken. Ik snap dat je de eerste keer misschien denkt what just happend?! Maar daarna lijkt me dat je toch zo slecht heb geslapen dat je iets daar mee doet.
Juist door steeds te zwijgen kan dit gebeuren. Pletter t maar lekker op internet met #grote stal naam erbij.
Kijken hoe snel er dan wat gebeurt. Denk behoorlijk snel aangezien de media een groot druk middel is. En hoe bedoel je er zelf niet heel huids van afkomen? Zouden ze je net als dat paard mishandelen? Lijkt me niet ;)
Edit : zo kon ook hitler groot worden en al die gruwelijkheden plaats vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 12:26 



 
Profiel   

Mkango schreef
LiselotZorro schreef
Door dit nooit ergens te melden en er voor weg te kijken hou je het natuurlijk net zo goed in stand.
Waar wil je het melden dan? De bond gaat er niks aan doen, en hoewel veel dingen in onze ogen niet door de beugel kunnen, is het ook niet altijd direct mishandeling in de ogen van de wet.

Bij de KNHS, bij de politie, bij de dierenbescherming, desnoods bij dier & recht of een of andere andere doorgeslagen organisatie. Pleur het op internet, schrijf journalisten aan etc.

Er zijn zo veel verschillende opties. Toch kijkt men liever weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 13:43 



 
Profiel   

Misschien is het wat om er eens een topic over te maken. Wat je kan doen. En wat vooral niet. En ervaringen van anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 14:38 



 
Profiel   

Horsa schreef
Earth schreef
En het bystander effect is heel groot omdat je niet veilig bent om er iets van te zeggen of bijv te filmen. Ik weet zeker dat als ik dat had gedaan, dat ik daar niet heelhuids vanaf was gekomen. Zelfs als ik er niet meer had gewerkt. Daarvoor staat er teveel op het spel voor zulke stallen.


Dan anoniem melden.


Dat heb ik gedaan. Bij het KNHS. En daar is niks mee gedaan, omdat ik geen bewijs heb. Ik heb overlegd of ik het zou melden bij dierenpolitie oid, maar dat is me afgeraden bij gebrek aan bewijs.
Ik heb ook iemand anders gesproken die het gemeld heeft, maar die had heel erg het gevoel dat ze er expres niks aan doen omdat het ergens ook de topsport in stand houdt. En dat klinkt ergens wel logisch, want ik kreeg dat idee ook. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat men het niet weet daar in Ermelo. Het zijn veelal ook mensen die in de paardensport hebben gezeten...

Ik ben er ook nog met de media mee bezig geweest, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Het is heel tricky want ik heb geen fysiek bewijs. En als ze een controle uitoefenen, dan zijn ze natuurlijk poeslief voor de paarden. Dan moet je al echt met verborgen camera's gaan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 14:47 



 
Profiel   

Dan heb je dat goed gedaan. Jammer dat het niks opleverde. Als meer mensen dit gaan doen kunnen ze er op een gegeven moment niet meer omheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 15:37 



 
Profiel   

Earth schreef
Het kan ook zijn van prikkeldraad oid wat ze om een hindernisbalk heen slaan. Dat lijkt me eerder logisch. Soms staat er dan nog iemand naast de hindernis die de balk even omhoog gooit zodat het paard denkt dat hij de hindernis heeft geraakt. Zodat ze de volgende keer nog hoger springen.


Oh ja, prikkeldraad of kroonkurken op hindernissen, daar heb ik ook wel eens foto's van gezien, tientallen jaren geleden... Blijkbaar blijven er altijd weer opnieuw figuren opduiken die tot zoiets misselijks in staat zijn.

Hopelijk krijgt het arme dier een betere eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 16:54 



 
Profiel   

LiselotZorro schreef
Dan heb je dat goed gedaan. Jammer dat het niks opleverde. Als meer mensen dit gaan doen kunnen ze er op een gegeven moment niet meer omheen.


Inderdaad. Er zal daar nog steeds personeel zijn, dan moet er in al die jaren toch iemand zijn die een kans heeft om te filmen oid

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:22 



 
Profiel   

Kinke schreef
LiselotZorro schreef
Dan heb je dat goed gedaan. Jammer dat het niks opleverde. Als meer mensen dit gaan doen kunnen ze er op een gegeven moment niet meer omheen.


Inderdaad. Er zal daar nog steeds personeel zijn, dan moet er in al die jaren toch iemand zijn die een kans heeft om te filmen oid


Ja maar dat is de grap, dat doen ze niet want ze zitten er te diep in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:29 



 
Profiel   

maar die blijven daar allemaal werken, met als uitzondering jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 18:37 



 
Profiel   

Hoeveel foto's bestaan er niet van paarden die op wedstrijd (ergo in het openbaar) abominabel gereden worden? Dat paard moet dan nog oppassen dat die foto niet weggezet wordt als een "momentopname". En als er dan toch verbouwereerd op gereageerd wordt, is dat ook exact het enige wat er gebeurt. Verbouwereerd gemompel langs het wedstrijdterrein gevolgd door verbouwereerd beklag op het internet. Maar niemand, echt niemand, die op dat moment zelf actie onderneemt.

En dat is waarom grooms zwijgen. De kans dat de welbekende en sympathieke ruiter het verhaal namelijk zo draait dat de groom de slechterik in het verhaal wordt, is zeer groot. De kans dat jouw verhaal niet serieus genomen wordt, is zeer groot. Hoeveel verhalen van grooms zijn er misschien wel niet verteld geweest, maar zijn meteen gedoofd, hebben De Hoefslag of Equnews niet gehaald. Want wij weten ook: als het verhaal niet wansmakelijk genoeg is, springt de media en de sportbond er niet bovenop. Als er niet minstens bloed gevloeid is, zal het allemaal wel meevallen. En waar sta je dan als groom? Te roepen in het ijle?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 19:14 



 
Profiel   

Gini schreef
Hoeveel foto's bestaan er niet van paarden die op wedstrijd (ergo in het openbaar) abominabel gereden worden? Dat paard moet dan nog oppassen dat die foto niet weggezet wordt als een "momentopname". En als er dan toch verbouwereerd op gereageerd wordt, is dat ook exact het enige wat er gebeurt. Verbouwereerd gemompel langs het wedstrijdterrein gevolgd door verbouwereerd beklag op het internet. Maar niemand, echt niemand, die op dat moment zelf actie onderneemt.

En dat is waarom grooms zwijgen. De kans dat de welbekende en sympathieke ruiter het verhaal namelijk zo draait dat de groom de slechterik in het verhaal wordt, is zeer groot. De kans dat jouw verhaal niet serieus genomen wordt, is zeer groot. Hoeveel verhalen van grooms zijn er misschien wel niet verteld geweest, maar zijn meteen gedoofd, hebben De Hoefslag of Equnews niet gehaald. Want wij weten ook: als het verhaal niet wansmakelijk genoeg is, springt de media en de sportbond er niet bovenop. Als er niet minstens bloed gevloeid is, zal het allemaal wel meevallen. En waar sta je dan als groom? Te roepen in het ijle?

Nou ja dat ook. En ook al is er wel bloed gevloeid, dan nog geloven ze je niet. Want die paarden lopen toch op hoog niveau hun rondje? En worden toch goed verzorgd? Anders zouden ze niet op dat niveau lopen hoor.
#sarcasmoff.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 19:40 



 
Profiel   

Als een paard zo wordt mishandelt wordt je gewoon bang van
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 19:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 75 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen