Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:50

DuoPenotti schreef:
Dit heeft natuurlijk niets te maken met verfijning van de hulpen.
En dat mensen zoals ik het op een allergie vinden lijken heeft gelukkig te maken met dat in onze verbeeldingswereld niets in ons opkomt hoe je dit met een zweep of sporen voor elkaar kunt krijgen.
Het gaat als ware boven ons verstand uit. Gelukkig maar.....

We reageren op de reactie van Nelleke.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:53

Ik zie meer mensen het hebben over horzelbulten enz.

En ik denk dat de meeste wel begrijpen dat dit hier niet aan de orde is, maar zou ik verdere info missen en de foto voor me krijgen met de vraagstelling;
a. is dit een allergische reactie op steken
B. komt dit door mishandeling met een zweep zou ik ook voor A gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:57

DuoPenotti schreef:
Ik zie meer mensen het hebben over horzelbulten enz.

En ik denk dat de meeste wel begrijpen dat dit hier niet aan de orde is, maar zou ik verdere info missen en de foto voor me krijgen met de vraagstelling;
a. is dit een allergische reactie op steken
B. komt dit door mishandeling met een zweep zou ik ook voor A gaan.

Ja, maar ik reageerde specifiek op Nelleke, die reageert in een topic over een ruiter door twee (!!) rechtbanken schuldig is aan mishandeling. Dan snap ik best dat je je niet voor kunt stellen dat dit door een zweep komt, maar de intonatie van haar bericht kwam bij mij anders over :). En daar reageerde ik op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:59

Nou goed, hoe dan ook bizarre verwondingen en schandalig dat deze door een mens veroorzaakt zijn... Zo iemand zou wat mij betreft nooit meer dieren mogen houden :).

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:01

Daar zijn we het in ieder geval over eens, nooit meer, geen enkel dier.
Maar een dikke vette boete wel.
Dit soort geldbeluste mannen tref je toch nergens anders mee.

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:20

DuoPenotti schreef:
Daar zijn we het in ieder geval over eens, nooit meer, geen enkel dier.
Maar een dikke vette boete wel.
Dit soort geldbeluste mannen tref je toch nergens anders mee.


Als het echt bewezen is, dus het liefste ook filmopnames, dan graag celstraf. Wat een droeftoeter.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:26

DuoPenotti schreef:
Dit heeft natuurlijk niets te maken met verfijning van de hulpen.
En dat mensen zoals ik het op een allergie vinden lijken heeft gelukkig te maken met dat in onze verbeeldingswereld niets in ons opkomt hoe je dit met een zweep of sporen voor elkaar kunt krijgen.
Het gaat als ware boven ons verstand uit. Gelukkig maar.....


Oh jawel, dat ijzeren pinnetjes rond je voeten voor schade kunnen zorgen wanneer bepaalde mensen met bepaalde karakters dat gebruiken, dat kan ik me jammer genoeg heel goed verbeelden.
Die verfijning van de hulpen is natuurlijk gechargeerd van mij, omdat dat de meest gehoorde functie is van sporen, maar tegelijkertijd zijn het blijkbaar wel geliefkoosde voorwerpen om paarden te treiteren. Onder stroom zetten, een paard ermee afranselen,... en dat zijn dan nog de extreme zaken die 1) tot een rechtszaak leiden en 2) zodoende in de pers verschijnen.
Hoeveel paarden maken dit op kleinere schaal mee bij een minder bekende ruiter? Als het zo gemakkelijk, zo snel, zo ernstig misbruikt kan worden, misschien moeten we het hele hulpmiddel dan eens flink op de korrel nemen? Rubber in plaats van ijzer is een eerste ruwe idee dat in me opkomt.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:38

Alles kan naar mijn idee voor schade zorgen bij mensen met een verschrikkelijke mentaliteit.
Maar helaas word daar te weinig tegen opgetreden of inderdaad smoesjes voor verzonnen.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:40

We kijken toch naar de onderkant van de buik? Dat raak je toch niet zelf met een zweep of spoor?

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:44

Ik heb het filmpje ook gezien en vind de wonden verschrikkelijk, arm paard.
Ik kan me niet voorstellen dat dit van zweep en sporen komt,het is toch echt de onderkant van de buik..de dekenvrije plekken zeg maar.
Uiteraard ben ik geen rechter en is de ruiter vast niet voor niets voor de rechter gekomen,maar ik kan over de plaats van de plekken niet uit.
Ik vind het zelf echt op flinke insectenbulten lijken.
Maar goed, dat is beoordeeld vanaf mijn schermpje natuurlijk :o

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 13:57

Het kan ook zijn van prikkeldraad oid wat ze om een hindernisbalk heen slaan. Dat lijkt me eerder logisch. Soms staat er dan nog iemand naast de hindernis die de balk even omhoog gooit zodat het paard denkt dat hij de hindernis heeft geraakt. Zodat ze de volgende keer nog hoger springen.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:07

Kinke:

Nee dat heb ik niet gedaan, komt omdat er zoveel druk en manupilatie op de andere grooms en mij is uitgeoefend dat ik dat niet durfde en niet eens over na dacht om diegene aan te geven.
Wij werden nog net niet lichaamlijk mishandeld daar..
Ik zag het toen ik een ander paard naar de rijbak bracht, ik keek die man geschokt aan, hij ging verder waar hij mee bezig was samen met die andere ruiter (een vriend van hem). Het deed hem niets toen ik het zag.
De andere groom schrok zich ook rot toen ik het andere paard meenam naar stal, helaas geen fotos en videos..

Arme paarden daar..

Achteraf had ik gehoopt dat ik videos en fotos gemaakt had om hem alsnog aan te geven. (Ik ben zelf vrij snel weggegaan, mede ook omdat ik verschrikkelijk bang was voor hem..)

Ik hoop echt van harte dat er strenger op toe wordt gekeken op stallen, of het nu hobby of profeccioneel is.
Zo met je dieren omgaan kan en mag echt niet..

En ja ik kon het mij ook niet voorstellen hoe zulke wonden kunnen ontstaan, totdat ik het zelf zag.

Inderdaad earth, dat gebeurd idd ook. Of met bierdopjes op balken getimmerd, die scherpe randjes dan wel boven.

Sanet

Berichten: 7950
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:06

Maar als ze iets aan een balk vast gemaakt hebben, dan verwacht je toch strepen en niet zulke plaatselijke bulten op verschillende plekken?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:41

EllyC schreef:
Ik probeer er een voorstelling bij te maken hoe je een paard aan de onderkant van buikt zo hard kunt raken met een zweep dat je deze verwondingen krijgt............
Dan moet er onderhands geslagen zijn maar dan kom je toch niet tot zo'n kracht met dit tot gevolg?


Of ze hebben geslagen toen het dier op zijn rug lag.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:09

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Dit heeft natuurlijk niets te maken met verfijning van de hulpen.
En dat mensen zoals ik het op een allergie vinden lijken heeft gelukkig te maken met dat in onze verbeeldingswereld niets in ons opkomt hoe je dit met een zweep of sporen voor elkaar kunt krijgen.
Het gaat als ware boven ons verstand uit. Gelukkig maar.....

We reageren op de reactie van Nelleke.


Ja laten we gezellig met z'n allen op mij bashen omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat iemand zoiets met z'n paard doet. _-:(

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:21

@ Arashah, wat ontzettend erg wat jij beschrijft. En wat jammer, dat je toen niet in staat was om filmmateriaal te maken. Dit moet echt aangepakt worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:41

_Nelleke_ schreef:
_San87_ schreef:

We reageren op de reactie van Nelleke.


Ja laten we gezellig met z'n allen op mij bashen omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat iemand zoiets met z'n paard doet. _-:(

Jeetje, als dit al bashen is...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:47

Helaas Nelleke dit soort figuren bestaan.

Mensen kunnen echt verschrikkelijk zijn, naar elkaar en naar dieren.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:57

Allemachtig zeg....
Als dit met een zweep gedaan is dan is dat wel een hele een lange, flexibele zweep.
Van een Zweep krijg je normaal striemen.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:14

Die verwondingen komen niet aanwaaien... jeetje zeg!

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:40

_Nelleke_ schreef:
Ja laten we gezellig met z'n allen op mij bashen omdat ik me gewoon niet kan voorstellen dat iemand zoiets met z'n paard doet. _-:(


Ik reageer op het feit dat deze man twee keer veroordeeld is en dat het naar mijns insziens dus niet zozeer nodig is om andere mogelijke oorzaken aan te halen en zodoende het probleem toch tot op bepaalde hoogte te minimaliseren.
Ik begrijp niet zo heel goed waarom je dergelijke conversatie als bashen interpreteert, maar bij deze dus de uitklaring dat dit niet de uiteindelijke bedoeling van mijn reactie is.

Horsa

Berichten: 379
Geregistreerd: 06-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:24

Het prettige van dit bericht is, .. dat die perverteur van ruiterschap voor de rechter staat, ..en als we zie hier in Nederland hebben, dan is daar dus ook een oplossing voor.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:34

Gini schreef:
Ik reageer op het feit dat deze man twee keer veroordeeld is en dat het naar mijns insziens dus niet zozeer nodig is om andere mogelijke oorzaken aan te halen en zodoende het probleem toch tot op bepaalde hoogte te minimaliseren.

Precies, ik snap niet dat meerdere mensen in dit topic blijkbaar niet willen begrijpen dat deze man veroordeeld is, zelfs in hoger beroep, omdat hij bewezen schuldig is aan dierenmishandeling. Hij heeft het gewoon gedaan, andere verklaringen zijn vast door hem en zijn advocaat wel geprobeerd tijdens de rechtszaak, maar dat hield blijkbaar geen stand.

Het is oprecht vreselijk en iets om heel erg kwaad over te zijn, maar niet iets om te ontkennen als dierenliefhebber lijkt me zo.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:58

Je hebt ook van die soepele geknoopte zwepen met een kort handvat. Ik kan me goed voorstellen dat je met zo'n zweep overal kunt meppen waar je maar wil. Vreselijk zulke lui.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Estermann in hoger beroep schuldig aan dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:38

Waar ik me vooral over verbaast zijn mensen die het hebben gezien en er 0,0 actie op hebben ondernomen... je heb dan toch meerdere getuige, ik had zeker daarna nog politie/dierenbescherming ingeschakeld. Dan heb je iig iets gedaan voor die weerloze dieren ;s

Deze man (kan je dit nog n man noemen ...) krijgt hopelijk zijn straf maar ligt iig nu zwaar onder een vergrootglas glas.
De rest niet als ik het zo lees