Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag het teamlid: Pistasche

 
Profiel   

* Bokt.nl
Bokt community

[ img ]
Pistasche en Ella.


Deze maand mochten de moderator Pistasche aan ons vragenvuur blootstellen. Wil je weten of ze wel eens blundert? of welke gebeurtenis op Bokt haar het meest is bijgebleven? Of wat ze in het dagelijks leven doet? Hieronder lees je het.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Vrij kort, sinds juli pas! Echt een groen 'groentje' nog dus :D

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Bokt is een forum waar heel veel paardenliefhebbers samen komen en ook voor mij ook al heel lang een plek waar je echt je passie kan delen met anderen. En het gaat eigenlijk wel verder dan dat, het forum staat daarnaast ook vol met informatie over niet paardgerelateerde onderwerpen. Maar een forum als Bokt kan niet zomaar bestaan. Daar is veel hulp en mankracht voor nodig. Ik ben dan ook heel blij dat ik op deze manier daar een steentje aan kan bijdragen en hoop dat we samen met elkaar Bokt nog heel lang zo'n fijne ontmoetingsplek kunnen laten zijn!

* Wat is je grootste blunder?
Nog niet gehad, tenminste zover ik weet. Duimen jullie mee dat die er niet gaat komen? :D :D :D (of is dat juist vragen om problemen :+ )

* Kan je omschrijven hoe een dag als moderator eruit ziet?
Ik werk doordeweeks fulltime, ik probeer tijdens werk wat momentjes te pakken dat ik online kan zijn. Eigenlijk open ik dan altijd direct de TeM lijst op te bekijken of ik direct wat kleine dingen weg kan werken. Daaruit kan je meteen opmaken of er TeM's zijn die wat meer aandacht vragen en waarover we in overleg gaan. Dit kunnen we dan bespreken op de teamforums en samen afhandelen. Dat houd je dan meteen in de gaten de volgende keren dat je online komt.

[ img ]
De eerste verzorgpony van Pistasche (links) met haar veulen Jazz,
die haar eerste eigen pony was.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ja, absoluut! De balans is wel heel anders geworden. Vooral nu ik nog veel ervaring op moet doen en veel moet leren over het modden neem je nog genoeg tijd ergens voor te gaan zitten en je goed in te lezen. Maar Bokt komt sowieso nooit meer van mij af als gebruiker, dat zal voor mij altijd tijdverdrijf blijven, 'werk' of geen 'werk'! Ik ben nooit uitgelezen als het om paarden gaat. Het ene moment over trainingsmethodes, dan weer over type stalling, voeding, harnachement... Zo blijf ik úren rondscrollen. En wanneer je alles denkt te hebben gelezen vind je weer nieuwe informatie en dan ga ik zolang uitpluizen tot ik daar weer alles over weet, en dat riedeltje herhaalt zich tot nu toe al heel vaak.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Niet per se een gebeurtenis, maar ik vind het echt heel bijzonder hoe Bokt mensen kan verbinden. Soms lees ik topics waarin ik zelf niet betrokken ben maar waar iedereen zo leuk met elkaar opschiet en omgaat. Daar ontstaan echt vriendschappen! In het verleden zat ik zelf ook meer in huiskamertopics, dan kon ik echt de hele dag uitkijken naar het moment dat ik eindelijk weer online kon zijn en weer bij te praten met iedereen.

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Ik weet niet precies vanaf welke leeftijd ik met paarden in de weer ben, maar ik denk sinds ik een jaar of 10 was. Mijn beste vriendin reed paard op een manege, destijds zat ik -omdat mijn vader zo’n muziekliefhebber is- nog op zangles (waar ik altijd achteraan stond, wat zou daarvan de rede zijn geweest... :7 ). Die vriendin was natuurlijk de manier om ook een kijkje te nemen op de manege! En jawel net als vele bokkers, nooit meer gestopt. Kort daarna kreeg ik een eigen pony, waar ik helaas snel op uit was gegroeid. Maar zij ging natuurlijk nooit meer weg. Ik heb haar altijd gehouden en toen altijd het geluk gehad dat eigenaren hun paard aan mij toe vertrouwden en ik mocht bijrijden! Bijrijden doe ik al zeker 15 jaar voor verschillende eigenaren.

[ img ]
Blue, de thuiswerkcollega van Pistascha.

Inmiddels ook weer een eigen paard, maar die is helaas door een hele gecompliceerde blessure nog lang aan het revalideren. Haar blessure is zo gecompliceerd dat het eigenlijk best lang duurde voordat het echt duidelijk was wat er speelde. Dat was heel jammer en de teleurstelling dat het telkens terugkeerde heel groot. Wat mij daardoor wel heel erg is gaan interesseren is de revalidatie van paarden en het toepassen van grondwerk en dressuur aan de hand om een paard vanaf de grond al te verbeteren. Hier hoop ik dan ook op korte termijn een opleiding voor te kunnen volgen, zodat ik dit hopelijk tijdens haar revalidatie kan inzetten. Daarnaast vind ik het ook gewoon enorm leuk om met die nieuwe kennis ook mijn huidige bijrijdpaarden te kunnen verbeteren op een andere manier dan die ik al ken!

* Wat doe je in het dagelijk leven?
Ik werk als communicatieadviseur op de faculteit Diergeneeskunde, voor de afdeling fondsenwerving. Wij houden ons bezig met projecten van de dierenartsen en onderzoekers die geen gelden vanuit de overheid of subsidies kunnen ontvangen. Dat kan (onder andere) moeilijk zijn omdat ze met het indienen van een onderzoeksvoorstel concurreren met de humane geneeskunde. Dan proberen wij in samenwerking met partners en donateurs dit onderzoek toch mogelijk te maken. Dat is wel heel gaaf, want je maakt het wetenschappelijk onderzoek en de innovatieve projecten waar ze zich mee bezig houden van heel dichtbij mee. Hier staan de paardgerelateerde projecten waar we momenteel mee bezig zijn: https://paardenwelzijn.vriendendiergene ... /projecten

En dit zijn alle projecten, tevens voor gezelschapsdieren en ook wildlife: https://www.vriendendiergeneeskunde.nl/projecten

* Wat wil je nog kwijt aan de Bokkers?
[ img ]

We hebben met elkaar behoorlijk wat te verduren gehad in 2020 en ook dit nieuwe jaar begint weer met een periode van een lockdown die voor iedereen op zijn eigen manier de nodige uitdagingen met zich meebrengt. We zijn meer op onszelf aangewezen omdat we er minder op uit kunnen en elkaar minder zien. Én dus meer tijd om na te denken. Wie ben je, wie wil je zijn, wat zijn dingen waar je echt gelukkig van wordt (naast paarden natuurlijk :))).

Om die gedachten maar meteen om te zetten in goede voornemens hoop ik dat jullie allemaal een jaar tegemoet gaan waarin je veel mag doen waar je echt blij van wordt! En durf de keuzes te maken die daartoe leiden!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 09:44 



 
Profiel   

Wauw wat een gave baan heb je! Heel leuk lijkt me en heel interessant. Maar ik had er nog nooit van gehoord dat dit bestond. Dat je onderzoeksprojecten kan ondersteunen met donaties. Dus in de communicatie kan nog wel verbeterd worden dan. :D

En even een kleine opmerking: Bij het artikel over Keelverlamming staat mond-op-mond en het is mond-tot-mond. :P

Heel interessant. Ik ga eens kijken of ik ook een projectje kan ondersteunen met een kleine bijdrage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 14:20 



 
Profiel   

Wat een boeiend werk heb je! Hoe werkt dat precies die fondsenwerving? Het gaat om best flinke bedragen, zijn jullie afhankelijk van particuliere giften of zijn er ook andere partners die doneren? Doen mensen dat alleen voor een goed gevoel of doneren mensen omdat ze met hun paard hopen baat te hebben aan een onderzoek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 18:06 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk verhaal! Heel veel succes als moderator!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 17:15 



 
Profiel   

@Suzanne F: Scherp, dankjewel voor de oplettendheid :)) Het is een initiatief dat enkele jaren bestaat. Dat geeft inderdaad een mooie uitdaging om steeds meer bekendheid te genereren!

@Emj_23: Bedankt voor de leuke reactie! We ontvangen donaties van alumni en particulieren, maar krijgen ook steun van vermogensfondsen, stichtingen, verenigingen en bedrijven. Die motivaties kunnen heel divers zijn, maar vaak is er inderdaad affiniteit met het project. Denk aan diereneigenaren die een bepaalde ziekte of aandoening hebben meegemaakt bij hun dier en daar graag meer onderzoek en betere behandeling voor mogelijk willen maken. Of een stukje herkenning, projecten die betrekking hebben op het verbeteren van de gezondheid en het welzijn van een bepaalde diersoort die je zelf hebt of waar je groot liefhebber van bent. Dan kan een donateur zich vaak nog meer inleven in hoe hard het onderzoek nodig is, waardoor er nog meer emotie en (een goed) gevoel bij komt kijken!

@DexCense: dankjewel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 11:43 



 
Profiel   

Interesante baan inderdaad, leuk stukje ook verder!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 08:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen