Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wederom mega-scores voor Five Star op CDI Wellington

 
Profiel   

KWPN.nl
Sport

[ img ]
Five Star, hier nog onder Kirsten Brouwers, in 2015. Foto: Aniek1985


De KWPN-hengst Five Star (Amazing Star uit U-Padoeska PB ster v.Jazz, fokkers P.G. en A.S.M. Bijvelds uit Erp) lijkt zich als een vis in het water te voelen op het internationale dressuurniveau. Won hij als zesjarige onder Kirsten Brouwer al de zilveren medaille op het WK Dressuur voor jonge paarden, zo was hij net als tijdens zijn eerste CDI ook tijdens zijn tweede internationale wedstrijd in de lichte tour onverslaanbaar.

Er was weinig deelname tijdens de eerste week van het Global Dressage Festival in Wellington, Florida, maar de scores van de in Amerika ter dekking staande voshengst waren zo hoog, dat hij bij grote deelname ook zeker weten in de top had meegedraaid.

In de Prix St.Georges op donderdag werd de proef van Five Star en Kevin Kohmann beoordeeld met 71.618%. “Five Star was iets onder de indruk van het stadion, waardoor ik er voor het mooie iets te veel aan moest rijden,” vertelde Five Stars Duitse ruiter. Een dag later scoorde de combinatie 73,353%. Net als in de kür op muziek op zaterdag plaatsten de juryleden Five Star en Kohmann unaniem aan kop. De kür werd beoordeeld met een absolute topscore van 76.855%. “Zaterdag was Five Star echt helemaal op z’n gemak en kon ik precies rijden zoals ik wilde,” aldus Kohmann. Het leverde een geweldige proef op waarin de kwaliteiten van de bloedmooie hengst, zoals zijn uitstraling, zijn werkwillige karakter en zijn geweldige galoppade, prachtig tot uiting kwamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 23:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen