[UPDATE]Paarden melden I&R

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16500
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:32

@ juval zou me inderdaad niets verbazen als er kosten komen voor het klimaat.

DuoPenotti

Berichten: 30233
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:34

Ik zie bij 1 de naam van de aanvrager dat zal over de aanvraag chip gaan neem ik aan?

De ander is er 1 uit 1900 zoals vele hier hebben en daar hangt nu het AES stamboek of zo aan.

Bo_San

Berichten: 2723
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:36

Jessix schreef:
Bo_San schreef:
Ik heb alle paarden van ons aangemeld en deze staan nu netjes in mijn stallijst. Alleen ik zie nergens eigenaar staan. Waar vinden jullie dit terug?

Ik alleen bij de twee die ik in maart heb laten registreren door het Tinkerstamboek. Ik zie mijn naam terug in de stallijst. Andere twee heb ik op paspoort nooit op naam laten zetten dus daar komt geen naam mee. Zijn wel geregistreerd.


Als ik doorklik, kan ik zien wie de oorspronkelijke aanvrager van het paspoort is, Die kloppen ook allen. Ik weet dat ik de paarden bij het KWPN ook echt op mijn naam heb staan, dus dat alles goed staat, maar het is wel verwarrend. Geen eigenaar wordt er dus vermeld, wel de oorspronkelijke aanvrager van het paspoort.

Jessix

Berichten: 16500
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:38

Bij een van mijn pony’s is helemaal niets ingevuld. Wel op het paspoort maar niet in de database. Nog niet eens het geslacht. Ik vind dat dan wel weer jammer, dan moet je opnieuw kosten maken omdat iemand de eerste keer zijn werk niet goed doet.

Gelukkig nu een adresje die het kan verwerken zonder dat je het paspoort op moet sturen want dat vind ik helemaal vervelend.

Jessix

Berichten: 16500
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:42

Bo_San schreef:
Jessix schreef:
Ik alleen bij de twee die ik in maart heb laten registreren door het Tinkerstamboek. Ik zie mijn naam terug in de stallijst. Andere twee heb ik op paspoort nooit op naam laten zetten dus daar komt geen naam mee. Zijn wel geregistreerd.


Als ik doorklik, kan ik zien wie de oorspronkelijke aanvrager van het paspoort is, Die kloppen ook allen. Ik weet dat ik de paarden bij het KWPN ook echt op mijn naam heb staan, dus dat alles goed staat, maar het is wel verwarrend. Geen eigenaar wordt er dus vermeld, wel de oorspronkelijke aanvrager van het paspoort.

Ik zie mij naam dus wel. Bellen met Kwpn om te vragen hoe het zit? Zou toch verwachten dat ze dat gewoon kosteloos in orde maken als je daar wel geregistreerd bent. Zij hebben ook het paspoort uitgegeven? Ik heb mijn paarden wel op naam staan bij het stamboom, maar zij zetten het niet op het paspoort die ze zelf hebben uitgegeven. Je krijgt een los papier daarbij. ( Lusitano stamboek in Portugal)

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:47

Jorex schreef:
GDG schreef:
Ik begrijp echt niet waarom mensen het nu niet gaan doen, het is toch gewoon verplicht nu? En de reden 'ik wil eerst weten wat het gaat kosten' vind ik helemaal raar. Ik bedoel, wat ga je doen als je het te duur vindt dan? Dan doe je je paarden weg ipv een UBN aanvragen (wat hooguit een paar tientjes per jaar zal kosten) :? ?

Ik woon niet meer thuis en mijn pony's staan daar nog wel. Ik heb mijn ouders verwittigd dat dit moet, maar mijn pa wil eerst weten wat dit grapje (ubn) hem gaat kosten. Dus tenzij ik achter zijn rug om het ga aanvragen met mijn moeder, kan ik het niet. Vooral als ik ook dingen zoals de slachttax en zo hoor, dan heb ik ze liever niet geregistreerd hoor. Die prijs was nog niet eens de aankoopprijs van mijn pony's gezamenlijk. Ik wil gewoon eerst duidelijkheid. Mijn pony's staan beide wel in het rvo, dus ik heb ze snel geregistreerd staan. Maar ik denk dat er bij mij in de buurt heel veel mensen met een shetlandertje zijn die niet eens weten dat dit moet, want er zijn veel oudere boertjes dat geen weet heeft van internet. En ook gezinnen met ruimte die een shet gekocht hebben voor de kinderen die niet op fora zoals bokt zitten, hoe moeten die het weten?


Je kan ook een UBN op je eigen naam op de locatie van je ouders aanvragen, dan heb jij ook de (eventuele) kosten.

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:49

Brainless schreef:
Ik dacht dat het niet verplicht zou worden een paard op naam te hebben staan.. nu lees ik dat dit wel verplicht wordt (nu is).
https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisc ... rdenhouder
Gewijzigd op: 20-04-2021
Citaat:
De ppi zet de informatie in het paspoort. Het gaat om de volgende gegevens:

of het paard geslacht mag worden voor menselijke consumptie;
een leesbaar chipnummer;
of het paard een stamboekpaard is;
informatie over de eigenaar van het paard.

Citaat:
Aanpassen gegevens
Veranderen de gegevens van uw paard? Als paardenhouder moet u dit binnen 30 dagen melden bij de ppi. Stuur hiervoor het paspoort op naar de ppi. Bent u met het paard al in een ander land? Stuur dan het paspoort naar een vergelijkbaar stamboek in het betreffende land.

Het gaat om veranderingen van de volgende gegevens:

chipnummer
kleur
datum van de aanpassing
registratie van het paard (ingeschreven bij een erkend stamboek of een FEI-paspoort)
registratie slacht voor menselijke consumptie
verandering van eigenaar
land van verblijf
sterfdatum
verlies of slachting

*ppi= paardenpaspoort uitgevende instantie

Dit hoeft nog steeds niet.

Anoniem

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:17

Heeft iemand voor mij even de link waar ik mijn paarden aan kan melden?
En moet ik ze dan dus wel op naam zetten nu?!

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:40

Anouk_H schreef:
Anouk_H schreef:
Voor iedereen die al een ubn nummer aangevraagd hebben:
Hebben jullie hier ook geen enkele mail of post van ontvangen?


Omdat mijn vraag een beetje ondergesneeuwd word gooi ik hem even omhoog :)

Die ga je ook niet krijgen :D

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:40

Robijntjah schreef:
Heeft iemand voor mij even de link waar ik mijn paarden aan kan melden?
En moet ik ze dan dus wel op naam zetten nu?!

mijn.rvo.nl/paarden-melden. Nee, hoeft niet op naam. Alleen op je UBN.

Anoniem

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:42

Ja en hoe zit dat dan voor onze klanten, want die kunnen het dus niet zelf als ik het goed begrijp?

Wat onduidelijk man.

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:43

Robijntjah schreef:
Ja en hoe zit dat dan voor onze klanten, want die kunnen het dus niet zelf als ik het goed begrijp?

Wat onduidelijk man.

Nee, jij bent houder van de locatie, dus jij bent verantwoordelijk voor de registratie op jouw UBN van alle aanwezige paarden.

Hier staat alles duidelijk uitgelegd. https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisc ... rdenhouder

Jorex

Berichten: 10011
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:22

Sodeletuut schreef:
Je kan ook een UBN op je eigen naam op de locatie van je ouders aanvragen, dan heb jij ook de (eventuele) kosten.

Nee toch, want ik woon er niet. Oh nou als ze op paspoort ook op naam moeten staan dan kan ik er maar eentje registreren. De jongste heb ik nooit op naam laten zetten. Heel onhandig dat ze dat soort dingen pas na de invoerdatum laten weten ook.

tamary

Berichten: 29261
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:33

Jorex schreef:
Sodeletuut schreef:
Je kan ook een UBN op je eigen naam op de locatie van je ouders aanvragen, dan heb jij ook de (eventuele) kosten.

Nee toch, want ik woon er niet. Oh nou als ze op paspoort ook op naam moeten staan dan kan ik er maar eentje registreren. De jongste heb ik nooit op naam laten zetten. Heel onhandig dat ze dat soort dingen pas na de invoerdatum laten weten ook.

Ik woon ook niet waar mijn schapen staan en dat perceel heeft ook een huisadres. UBN op die locatie aanvragen kan dus zeker.

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:59

Jorex schreef:
Sodeletuut schreef:
Je kan ook een UBN op je eigen naam op de locatie van je ouders aanvragen, dan heb jij ook de (eventuele) kosten.

Nee toch, want ik woon er niet. Oh nou als ze op paspoort ook op naam moeten staan dan kan ik er maar eentje registreren. De jongste heb ik nooit op naam laten zetten. Heel onhandig dat ze dat soort dingen pas na de invoerdatum laten weten ook.

Ja, kan gewoon. UBN aanvragen en postcode en huisnummer van je ouders invullen. Dan ben jij de houder. Op naam zetten hoeft echt niet.

Marieke1495

Berichten: 5225
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:31

Misschien kan iemand me hier helpen. Ik wilde mijn Spaanse paard met Spaans paspoort melden via de import melding. Ik heb alleen geen nummer gezondheidsdocument dus wilde die leeglaten. Nu een aantal keer geprobeerd maar krijg deze melding. Wat doe ik fout?
Chipnummer enz weggehaald, maar staat natuurlijk wel gewoon ingevuld.

Afbeelding

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:33

Marieke1495 schreef:
Misschien kan iemand me hier helpen. Ik wilde mijn Spaanse paard met Spaans paspoort melden via de import melding. Ik heb alleen geen nummer gezondheidsdocument dus wilde die leeglaten. Nu een aantal keer geprobeerd maar krijg deze melding. Wat doe ik fout?
Chipnummer enz weggehaald, maar staat natuurlijk wel gewoon ingevuld.

[ [url=m/K9erei.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan staat er waarschijnlijk wel iets in het vakje nummer gezondheidscertificaat. Misschien een spatie?

Marieke1495

Berichten: 5225
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:35

Sodeletuut schreef:
Marieke1495 schreef:
Misschien kan iemand me hier helpen. Ik wilde mijn Spaanse paard met Spaans paspoort melden via de import melding. Ik heb alleen geen nummer gezondheidsdocument dus wilde die leeglaten. Nu een aantal keer geprobeerd maar krijg deze melding. Wat doe ik fout?
Chipnummer enz weggehaald, maar staat natuurlijk wel gewoon ingevuld.

[ [url=m/K9erei.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan staat er waarschijnlijk wel iets in het vakje nummer gezondheidscertificaat. Misschien een spatie?

Nee al een aantal keer geprobeerd. Ook al 0 ingevuld, maar hij blijft dit aangeven.

Anoniem

Re: [UPDATE]Paarden melden I&R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:53

Mijn paard staat op een pensionstal, paspoort is daar ook in beheer.
Pensionstal geeft aan dat zij de paarden hebben geregistreerd, moet ik zelf ook nog iets registreren? Alsin paard op mijn naam zetten of iets dergelijks?

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:04

Marieke1495 schreef:
Nee al een aantal keer geprobeerd. Ook al 0 ingevuld, maar hij blijft dit aangeven.

Ik stuur je een PB

Loretta
Berichten: 8834
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:14

juval schreef:
tja, ergens logisch natuurlijk, als waarschijnlijk een volgende stap belasting op paarden heffen is. In het kader van milieu/klimaat niet zo gek natuurlijk.


Ik verwacht ook nog dat hier nog heel veel problemen uit voort gaan komen. Ik verbaas me ook teleks weer over hoe makkelijk mensen alles maar door hun strot laten douwen. Maar straks zitten we met allerlei vergunningen, bleastingen, emissies en alle ellende.

Brainless

Berichten: 29782
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:16

Sodeletuut schreef:
Dit hoeft nog steeds niet.

Maar waarom geeft het RVO aan dat dit (nu) wel moet?
"Vroeger" stond op de site dat het niet hoefde, maar die regel is (blijkbaar) nu veranderd.
Net als je nu je hond moet registreren en op eigen naam moet hebben staan.

Sodeletuut

Berichten: 21310
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 13:36

Brainless schreef:
Sodeletuut schreef:
Dit hoeft nog steeds niet.

Maar waarom geeft het RVO aan dat dit (nu) wel moet?
"Vroeger" stond op de site dat het niet hoefde, maar die regel is (blijkbaar) nu veranderd.
Net als je nu je hond moet registreren en op eigen naam moet hebben staan.

Ja, dit staat al op deze pagina sinds deze pagina er is. Ik heb het namelijk toen uitgezocht, en blijkt wettelijk niet verplicht te zijn.

Kidde
Berichten: 3480
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:12

Zonnebloem92 schreef:
Mijn paard staat op een pensionstal, paspoort is daar ook in beheer.
Pensionstal geeft aan dat zij de paarden hebben geregistreerd, moet ik zelf ook nog iets registreren? Alsin paard op mijn naam zetten of iets dergelijks?

Nee hoor dan is het goed. Alleen als je een keer langer als 24 weggaat moet er een lokale administratie worden bijgehouden. Maar ik zou dan even op stal informeren hoe ze dan willen bij houden

Farouk

Berichten: 67
Geregistreerd: 14-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:22

Miran schreef:
Heeft iemand al een paard aangemeld dat nog op DNA geregistreerd staat?


Geprobeerd, maar het lukt hier niet. Ik kan ze met hun levensnummers niet terugvinden in de database. Ik heb gemaild naar de betreffende stamboeken.