Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nico Avezaath overleden

 
Profiel   

Bokt.nl/ Horses.nl/ Equnews.nl/ Hoefnet.nl
Algemeen

[ img ]
Foto: Prugelpiet


Op donderdag 1 april is Nico Avezaath overleden als gevolg van een herseninfarct. Hij was nog volop actief in het mennen met vierspan en het beleren van paarden. Ook gaf hij cursussen voor het menbewijs, hij was recent met een nieuwe groep cursisten gestart.

Met zijn opvallende grijze krullenbol en cowboyhoed was hij een opvallende verschijning op wedstrijden. Ooit begon hij met een tweespan, later stapte hij over naar de vierspannen. Ook was een liefhebber van het rijden in tandem oftewel rijden met een tweespan waarvan de paarden niet naast elkaar, maar voor elkaar lopen. Met zijn tandem heeft hij meer dan eens een KNHS-kampioenstitel gewonnen.

Hij had spierdystrofie en als gevolg daarvan de nodige lichamelijke ongemakken. Maar hij liet zich hierdoor niet uit het veld slaan, en was onvermoeibaar als het om de mensport ging. Voor hem was een leven zonder paarden ondenkbaar, een liefhebber in hart en nieren dus. Omdat hij nooit bang was kwamen er vaak moeilijke paarden bij hem terecht om te worden ingespannen. Over het mennen had hij zijn eigen meningen en gedachten. Hij vond dat je paarden niet moet straffen, daar worden ze alleen maar bang van. Daarom wilde hij de zweep niet in de hand hebben.

De liefde voor de mensport heeft hij wel doorgegeven: zijn zoon, dochter en schoonzoon zijn ook al jaren actief. Ook zijn kleinkinderen stimuleerde hij om de leidsels op te pakken. Volgens zijn vrouw Adry deden zijn heel veel samen en was het ook echt zijn doel om haar goed te leren mennen. Zijn grootste wens was om zijn kleindochter Jennifer, zij is nu 10, in zijn voetsporen te zien treden. Met zijn overlijden zal deze wens helaas niet meer in vervulling gaan.

Nico Avezaath is 71 jaar geworden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 18:52 



 
Profiel   

Ik zag het al voorbij komen in mijn timeline op facebook. Ik schrok er even van.
Ooit lang geleden, cursus en examen dubbelspan bij hem mogen doen. Heb ik erg goede herinneringen aan.

Sterkte voor alle naasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 21:11 



 
Profiel   

Veel sterkte voor zijn vrouw en nabestaanden. Jaren geleden kwam ik daar vaak als tiener met mijn moeder in het winkeltje paardenspullen kopen. Altijd fijn geholpen daar, zeer hartelijke vriendelijke mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 23:04 



 
Profiel   

heel veel sterkte!! : )

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 15:07 



 
Profiel   

Oh is dat de Nico van het paardenwinkeltje in Maurik?
Gecondoleerd en heel veel sterkte voor de nabestaanden! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 15:14 



 
Profiel   

cissy schreef
Oh is dat de Nico van het paardenwinkeltje in Maurik?
Gecondoleerd en heel veel sterkte voor de nabestaanden! Y;(


Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 15:14 



 
Profiel   

Ach wat verdrietig! Een markant paardenman is heengegaan.
Sterkte voor iedereen die hem liefhad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 15:56 



 
Profiel   

groot verlies. Hij heeft mijn pony beleerd en we komen regelmatig in de winkel. Veel sterkte voor de familie en vrienden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 18:24 



 
Profiel   

Heel heftig nieuws. Een paardenman in hart en nieren. Ik kwam graag in de winkel voor spulletjes. Heel veel sterkte voor de familie en vrienden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 19:28 



 
Profiel   

Och jeetje wat een droevig nieuws. Gecondoleerd voor de nabestaanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 07:55 



 
Profiel   

Triest. Wij hebben er ook ons koetsiersbewijs gehaald én ons geweldige paard Janssen uit zijn vierspan gekocht.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 14:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen