Man krijgt celstraf vanwege slaan politiepaarden Museumplein

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14043
Geregistreerd: 20-04-16

Man krijgt celstraf vanwege slaan politiepaarden Museumplein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 22:02

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Paarden en ruiters van de bereden politie tijdens een demonstratie.
Foto: WendyBZ, wendyfoto.nl/ Bokt Wiki


Een 36-jarige man uit Purmerend is veroordeeld tot een half jaar cel, waarvan drie maanden voorwaardelijk, omdat hij bij rellen op het Museumplein in januari met een soort wapenstok politiepaarden heeft geslagen. De straf is gelijk aan de eis.

De man, Melvin B., sloeg het paard volgens de rechter met een ploertendoder: dat is een soort wapenstok met een loden kop. B. ontkent de paarden te hebben mishandeld, maar zegt wel een politiehond te hebben geschopt. Drie agenten krijgen tevens 750 euro schadevergoeding voor immateriële schade. Volgens persbureau ANP heeft een van de agenten slaapproblemen overgehouden aan de rellen. "Hij kan niet begrijpen dat zijn dier zo'n pijn wordt gedaan", zei de rechter.
B. zat sinds zijn arrestatie ruim zes weken vast, maar kwam vorige maand voorlopig vrij. Hij moet nu per direct terug de cel in.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Man krijgt celstraf vanwege slaan politiepaarden Museumplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:04

Kan ook niet anders zeggen dan “Terecht”

Anoniem

Re: Man krijgt celstraf vanwege slaan politiepaarden Museumplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:14

Mooi zo, wat een eikel.
Als je dieren zo kunt toe takelen, is er fundamenteel iets mis met je.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Man krijgt celstraf vanwege slaan politiepaarden Museumplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:09

Ja, ga maar een poosje nadenken over je gedrag. Wat een laffe eikel.

LadyUrsyJarig

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:00

Super terecht deze straf, zoals al eerder gezegd, er is iets goed mis in je hoofd als je dit doet. Maar dit gezegd hebbende vraag ik me dan ook af wat je had verwacht als politieagent met paard dat er gebeurt als je iemand met veel bombarie benadert die niet goed is in zijn hoofd??? Die reageert als iemand die niet goed is in zijn hoofd.

Veel mensen hebben ook niet met paarden wat wij er mee hebben. Zien het als verlengstuk van de politie, niet als een lief, leuk en intelligent dier. Paarden en honden worden met geweld ingezet, dit geeft meestal een vluchtreactie bij "het publiek", maar soms dus niet.

Ik was nooit zo voor of tegen de inzet van dieren door de politie. Maar tegenwoordig vind ik het geweld aan twee kanten wel erg heftig worden, met de dieren er tussenin.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Man krijgt celstraf vanwege slaan politiepaarden Museumplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:06

Super terecht, maar die schadevergoeding snap ik niet. Het is toch gewoon het werk van de politie, zij weten toch dat dit het ricsico van het vak is. Die lui krijgen gevarengeld en de psycholoog betaald door de baas en das niet voor niks.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Man krijgt celstraf vanwege slaan politiepaarden Museumplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:34

Ik vind vooral de vraag of het nog gerechtvaardigd is om dieren in te zetten met dit soort dingen.
Anno 2021 met zoveel dierenwelzijnspunten op de agenda, zou toch niet meer moeten kunnen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:51

corine1981 schreef:
Ik vind vooral de vraag of het nog gerechtvaardigd is om dieren in te zetten met dit soort dingen.
Anno 2021 met zoveel dierenwelzijnspunten op de agenda, zou toch niet meer moeten kunnen.

Als je je die vragen stelt kan je onze gehele sport wel af schaffen. :)

Terechte straf. Ja, het is hun job, maar het zijn in de 1e plaats wél mensen. :) En wanneer ze binnen hun job aangevallen worden mag daar IMO gewoon een schade vergoeding aan vast hangen. Anders geef je mensen gewoon een vrijbrief om ze maar aan te vallen binnen hun job "omdat dat het risico van het vak" is.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:11

mrie schreef:
Super terecht, maar die schadevergoeding snap ik niet. Het is toch gewoon het werk van de politie, zij weten toch dat dit het ricsico van het vak is. Die lui krijgen gevarengeld en de psycholoog betaald door de baas en das niet voor niks.


Gevarengeld en psycholoog?
Dan zal ik wel een andere baas hebben gok ik :')