Jeanine Nieuwenhuis zet TC Athene op pensioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14029
Geregistreerd: 20-04-16

Jeanine Nieuwenhuis zet TC Athene op pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 22:08

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Jeanine Nieuwenhuis en TC Athene tijdens het NK dressuur U25 in 2019.
Foto: Marjo


Jeanine Nieuwenhuis heeft op haar sociale media laten weten dat ze haar toppaard TC Athene (v. United) op pensioen zet. "Hij wordt dit jaar zestien en we hebben in overleg besloten om hem niet meer in te zetten voor de wedstrijdsport", klinkt het.

Na een routinecheck door de dierenarts, bleek dat hij een bemerking aan het hart heeft. Het was niet levensbedreigend maar op het hoogste niveau presteren blijkt te riskant.

"Ik zal hem wel thuis nog rijden"; laat Nieuwenhuis weten. "Het is een moeilijke beslissing maar het welzijn van Athene zal voor mij altijd op de eerste plaats staan".

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Jeanine Nieuwenhuis zet TC Athene op pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:36

Fijn dat het dier wel zn pensioen krijgt

kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Re: Jeanine Nieuwenhuis zet TC Athene op pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:48

Nou ik vraag me dan altijd af.... is pensioen helemaal niks meer doen?
Hij blijft wel gereden worden maar ik denk dat zo’n paard ook niet gelukkig wordt van een paar rondjes draf en galop anders was hij niet zo hoog gekomen.

Hoe gaat dit dan eigenlijk?

Janneke2

Berichten: 22746
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:24

kobuss1 schreef:
Nou ik vraag me dan altijd af.... is pensioen helemaal niks meer doen?
Hij blijft wel gereden worden maar ik denk dat zo’n paard ook niet gelukkig wordt van een paar rondjes draf en galop anders was hij niet zo hoog gekomen.

Hoe gaat dit dan eigenlijk?



Tja, sommige paarden vinden 'aandacht / publiek' wel leuk, maar een dier kan prima gelukkig zijn zonder de spotlights.

Lekker rijden, losmaken van spieren, stretchen, wat krachttraining, lekker balanceren - al dan niet gelardeerd met balkjes, buitenritten, heuvels etc etc. - daar kun je een dier echt plezier mee doen.