Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:55

Nevermind17 schreef:
lol, vroeger als 16 jarige kropen wij op paarden in de wei, deden we een halster aan met touw en gingen we galloperen xD tot we eens betrapt werden door de eigenaars toen we net een halster aan deden hahah. Ze hebben wel met ons gelachen want het waren jonge paarden die nog niet zadelmak waren. We hebben ze dan mee mogen eten geven en nadien nooit meer zoiets gedaan :D


Grappig totdat het fout gaat. :j

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:58

Ja, en vooral omdat de eigenaren nog aansprakelijk zijn ook.
En je paard zal er maar een trauma aan over houden / extra moeite kosten om in te rijden, heel fijn.

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:07

Century schreef:
Ja, en vooral omdat de eigenaren nog aansprakelijk zijn ook.
En je paard zal er maar een trauma aan over houden / extra moeite kosten om in te rijden, heel fijn.


Dat snap ik nu ook, maar toen was ik 15 jaar jonger als nu :) Dan doe je wel eens gekke dingen die je beter niet doet...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:10

Christiene schreef:
Camera toezicht als in live meekijken en of terug kijken. Is al anders dan een die meteen melding geeft bij beweging of continu bekeken word al dan niet in combinatie met een alarm ofzo.

Raar dat die er zolang mee door heeft kunnen gaan. Dat het ook nooit fout ging..


Ja, dat live meekijken en terug kijken is leuk, maar sommige bedrijven doen dat helemaal niet en hebben dus ook geen weet van wat er allemaal op het erf gebeurd helaas.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:29

Ik had net een hele rant geschreven over waarom het toch echt serieus niet grappig is, maar het staat hierboven eigenlijk al samengevat. Het is in feite gewoon joy-riding die, zelfs als je geen fysieke brokken maakt, de eigenaar heel veel geld en verdriet kan kosten als gevolg van een getraumatiseerd paard.
Ik ga dat verder maar niet voorrekenen, want dat kan iedereen voor zichzelf wel, en ik word er alleen maar bozer van.

Ik snap best dat iemand dat als kind niet beseft, maar als je er later als volwassene op terugkijkt, dan begrijp ik echt niet dat iemand daar nog lacherig over kan doen.

Het is ook zo triest dat paarden dus blijkbaar achter slot en grendel gehouden moeten worden vanwege dit soort figuren. Dat is niet bevorderlijk voor het welzijn van paarden in het algemeen. Dat zou al genoeg reden moeten zijn om zoiets niet in je hoofd te halen.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:31

Blijkbaar geen alarminstallatie. ( en de zadelkamer? )
Onze woning laten wij gerust s'nachts een raam of deur open. Maar de alarminstallatie omzeilen dat kan ik mij niet voorstelling. Ook noodstroomaccu eraan. Tevens overal brand en rookmelders. Het alarm is onderverdeeld in secties zodat de slaap en badkamer, bij aanwezigheid, zonder alarm is. Zodra niemand thuis is het alarm in de complete woning ingeschakeld. Als er alarm is dan gaan er 3 sirenes, 1 buiten met zwaailicht en als extra op onze telefoons en tablets een sirene. Met de telefoon en tablets is het systeem in heel europa ook te bedienen zonder extra kosten.
Camera's zijn er ook, echter niet betrouwbaar om een alarm te geven. Een bewegings of indringers of voorwerp of overtreden lijn werken allemaal op 1 principe. Een goede alarmmelder werkt met 2 principes, de 1 controleert de ander. Dus bij een bewegingmelder met infrarood de controle met radar, liever nog controle met ultrasoon.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:18

Toch te zot voor woorden dat alles achter slot en grendel moet met intensieve bewakingscamera’s & alarmsystemen. :n

Men heeft gewoon met z’n fikken van andermans spullen te blijven.

Knikmops57
Berichten: 192
Geregistreerd: 12-05-19

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:02

Jammer dat er geen onbeleerd paard wordt gepakt die hem eens lekker alle hoeken laat zien....Randdebiel!

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:33

LindyH schreef:
Ik had net een hele rant geschreven over waarom het toch echt serieus niet grappig is, maar het staat hierboven eigenlijk al samengevat. Het is in feite gewoon joy-riding die, zelfs als je geen fysieke brokken maakt, de eigenaar heel veel geld en verdriet kan kosten als gevolg van een getraumatiseerd paard.
Ik ga dat verder maar niet voorrekenen, want dat kan iedereen voor zichzelf wel, en ik word er alleen maar bozer van.

Ik snap best dat iemand dat als kind niet beseft, maar als je er later als volwassene op terugkijkt, dan begrijp ik echt niet dat iemand daar nog lacherig over kan doen.

Het is ook zo triest dat paarden dus blijkbaar achter slot en grendel gehouden moeten worden vanwege dit soort figuren. Dat is niet bevorderlijk voor het welzijn van paarden in het algemeen. Dat zou al genoeg reden moeten zijn om zoiets niet in je hoofd te halen.

Vroeger hoorde ik dat best vaak,dat weidepaarden stiekem bereden werden .Een extra reden voor mij om stallingen te kiezen waar veel toezicht is.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:38

Te bizar voor woorden dit. Zou die jongen wel alles op een rijtje hebben?

Anoniem

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:45

Een hele poos geleden, ik zat toen nog op fb, was er een post over een jong meisje dat altijd op hetzelfde paard ging joy riden. Ik weet nog dat toen heel veel mensen dit schattig vonden, van mening waren dat de meid haar gang mocht gaan en dat wij eigenaars onze paarden niet als persoonlijk bezit mochten zien. Er waren toen best wel veel mensen die aangaven dat ook zij vroeger zonder toestemming op een paard kropen. Ik schrik er dan ook niet van dat deze gast dacht dat ie er wel mee weg zou kunnen komen. Heel triest dat mensen niet met hun fikken van andermans dieren kunnen blijven. Het feit dat je het stiekum doet als er geen eigenaar in de buurt is, bewijst dat je echt wel weet dat je iets doet wat niet mag.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2452
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:14

SVRL schreef:
Een hele poos geleden, ik zat toen nog op fb, was er een post over een jong meisje dat altijd op hetzelfde paard ging joy riden. Ik weet nog dat toen heel veel mensen dit schattig vonden, van mening waren dat de meid haar gang mocht gaan en dat wij eigenaars onze paarden niet als persoonlijk bezit mochten zien. Er waren toen best wel veel mensen die aangaven dat ook zij vroeger zonder toestemming op een paard kropen. Ik schrik er dan ook niet van dat deze gast dacht dat ie er wel mee weg zou kunnen komen. Heel triest dat mensen niet met hun fikken van andermans dieren kunnen blijven. Het feit dat je het stiekum doet als er geen eigenaar in de buurt is, bewijst dat je echt wel weet dat je iets doet wat niet mag.

Dit klinkt ook gewoon zo Facebook voor mij, ik heb echt zo vaak reacties gezien op verschillende onderwerpen waarbij het mij echt verbaasde dat mensen dit gewoon publiekelijk durven te plaatsen met naam en alles erbij. Het feit dat ze dat gewoon plaatsen zonder erover na te denken laat al wel zien dat ze ook echt niet begrijpen wat er mis mee is. (Weten dat iets niet mag en weten wat er mis mee is zijn helaas twee verschillende dingen.) Ik zou me dood schamen en het zeker niet openbaar aankondigen. :')

Deze jongen heeft overigens wel echt veel geluk gehad dat dit altijd maar goed is gegaan. Arme dieren.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 11:54

Stiekem hoop ik dat iemand dit met mijn IJs eens zou proberen :=

He/she will be given flying lessons }>