Twee paarden overleden na vergiftiging op stal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Twee paarden overleden na vergiftiging op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 20:22

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Prugelpiet


In Duitsland zijn deze week twee paarden overleden op stal. De politie gaat uit van vergiftiging. De twee paarden stonden in een stal waarin verschillende rood-bruine korrels werden gevonden.

De eigenaar van de paarden vond zijn dieren exact één week geleden dood in zijn stal. Het andere paard was er erg aan toe en moest uiteindelijk door een dierenarts ingeslapen worden. De politie onderzoekt de zaak. Er wordt aangenomen dat iemand de dieren opzettelijk vergiftigd heeft met de korrels.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Twee paarden overleden na vergiftiging op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:30

Vreselijk! Wat lopen er toch achterlijke figuren rond op deze aarde |(

Wij hebben ooit een gek op stal gehad (pensionklant die boos was omdat ze was weg gestuurd) die rattengif over het stro gegooid had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:13

kiki1976 schreef:
Vreselijk! Wat lopen er toch achterlijke figuren rond op deze aarde |(

Wij hebben ooit een gek op stal gehad (pensionklant die boos was omdat ze was weg gestuurd) die rattengif over het stro gegooid had.

Dat soort mensen zijn in de kern al niet goed.

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:16

Oh wat naar dit! Als ze echt opzettelijk vergiftigd zijn, hoop ik dat de politie de dader vinden. Ik wens de eigenaar in ieder geval sterkte.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:33

kiki1976 schreef:
Vreselijk! Wat lopen er toch achterlijke figuren rond op deze aarde |(

Wij hebben ooit een gek op stal gehad (pensionklant die boos was omdat ze was weg gestuurd) die rattengif over het stro gegooid had.

What the fuck!! Dan ben je echt geschift

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Twee paarden overleden na vergiftiging op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:12

Ik heb jaren geleden een keer een baal hennepstro terug gebracht omdat er een behoorlijke hoeveelheid muizen en rattengif in zat.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:17

Mindim schreef:
kiki1976 schreef:
Vreselijk! Wat lopen er toch achterlijke figuren rond op deze aarde |(

Wij hebben ooit een gek op stal gehad (pensionklant die boos was omdat ze was weg gestuurd) die rattengif over het stro gegooid had.

Dat soort mensen zijn in de kern al niet goed.

Nee klopt dat was ze ook niet, daarom was ze ook weg gestuurd.


Heleennn schreef:
kiki1976 schreef:
Vreselijk! Wat lopen er toch achterlijke figuren rond op deze aarde |(

Wij hebben ooit een gek op stal gehad (pensionklant die boos was omdat ze was weg gestuurd) die rattengif over het stro gegooid had.

What the fuck!! Dan ben je echt geschift

Ja was ze ook idd.


eveline_B schreef:
Ik heb jaren geleden een keer een baal hennepstro terug gebracht omdat er een behoorlijke hoeveelheid muizen en rattengif in zat.

Oh wat slecht zeg

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:59

Of stond er elders op het terrein gif?
Ratten kunnen enorme hoeveelheden gif gewoon verplaatsen.
Wij hadden ooit 1 solitaire rat op stal, die had het gif (dat buiten stond) door verschillende kasten in de zadelkamer verspreid. Zat zelfs in laarzen.
Als die rat het gif naar de stallen had verplaatst was het niet goed afgelopen voor de paarden.
Rat is uiteindelijk gevangen.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:36

hoefnageltje schreef:
Of stond er elders op het terrein gif?
Ratten kunnen enorme hoeveelheden gif gewoon verplaatsen.
Wij hadden ooit 1 solitaire rat op stal, die had het gif (dat buiten stond) door verschillende kasten in de zadelkamer verspreid. Zat zelfs in laarzen.
Als die rat het gif naar de stallen had verplaatst was het niet goed afgelopen voor de paarden.
Rat is uiteindelijk gevangen.

Nou lijkt me niet dat de ratten de lokdozen uit 2 verschillende schuren slepen, leeg schudden boven een strobaal en de lege lokdozen erachter gooien. Precies op het moment dat een ( iet wat gestoorde) pensionklant vertrekt nadat ze van de stalhouder moest vertrekken (wat ze eerder flink rekte en weigerde met allerlei smoezen).

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Twee paarden overleden na vergiftiging op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:42

Dat soort mensen zouden ongenadig hard gestraft moeten worden maar helaas is het meestal zeer moeilijk om ze te klissen |(

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:43

kiki1976 schreef:
hoefnageltje schreef:
Of stond er elders op het terrein gif?
Ratten kunnen enorme hoeveelheden gif gewoon verplaatsen.
Wij hadden ooit 1 solitaire rat op stal, die had het gif (dat buiten stond) door verschillende kasten in de zadelkamer verspreid. Zat zelfs in laarzen.
Als die rat het gif naar de stallen had verplaatst was het niet goed afgelopen voor de paarden.
Rat is uiteindelijk gevangen.

Nou lijkt me niet dat de ratten de lokdozen uit 2 verschillende schuren slepen, leeg schudden boven een strobaal en de lege lokdozen erachter gooien. Precies op het moment dat een ( iet wat gestoorde) pensionklant vertrekt nadat ze van de stalhouder moest vertrekken (wat ze eerder flink rekte en weigerde met allerlei smoezen).


@Kiki
Ik doelde op het oorspronkelijke bericht.
Dat jij dit zelf met een gestoorde pensionklant hebt meegemaakt is ronduit verschrikkelijk.
In het bericht van het topic onderwerp wordt niet gesproken over pensionklanten.

Ik wilde slechts aangeven dat ratten enorme hoeveelheden gif gewoon kunnen verplaatsen en dat dit ook een oorzaak kan zijn.
In eerste instantie dachten wij ook op stal dat er iemand moedwillig bezig was geweest met gif in de zadelkamer.
Omdat er ook knaagschade was aan tuig en dekens, kwamen we er achter dat het een rat was die het gif verplaatst had.
En het was er maar eentje. De lokdozen met gif stonden buiten, niet in het stallen complex.

hahahatsjoe

Berichten: 2384
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 07:50

kiki1976 schreef:
Vreselijk! Wat lopen er toch achterlijke figuren rond op deze aarde |(

Wij hebben ooit een gek op stal gehad (pensionklant die boos was omdat ze was weg gestuurd) die rattengif over het stro gegooid had.


Dat is dus echt ziek.

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Twee paarden overleden na vergiftiging op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:14

Gestoord dit :n
Mensen doen rare dingen als ze boos zijn en mijn merrie is daar het levende bewijs van.
Omdat de trainer en eigenaar destijds ruzie hadden meende de trainer dat hij het paard (nu mijn merrie) wel met een eind hout kon bewerken. Eigenaar kreeg een telefoontje van een pensionklant dat hij snel zijn paard moest ophalen want de trainer was haar met een eind hout aan het bewerken

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:02

Noisy schreef:
Gestoord dit :n
Mensen doen rare dingen als ze boos zijn en mijn merrie is daar het levende bewijs van.
Omdat de trainer en eigenaar destijds ruzie hadden meende de trainer dat hij het paard (nu mijn merrie) wel met een eind hout kon bewerken. Eigenaar kreeg een telefoontje van een pensionklant dat hij snel zijn paard moest ophalen want de trainer was haar met een eind hout aan het bewerken

Jeetje dit is ook echt wel behoorlijk ziek zeg |(