Het 2e doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:48

Lorette: Zo erg kan je eerste bericht toch niet zijn geweest? }>
En jij zal vast jonger zijn geweest dan ik toen je op Bokt kwam.

Ja met de online wedstrijd waren we onze tijd ver vooruit! Was leuk en ging prima zo. Als je nog eens zoiets hebt dan wil ik het wel weer doen hoor!

Dank allemaal voor de lieve reacties.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Het 2e doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:09

Leuk om te lezen, Susanne. Ik draai ook al heel lang mee op Bokt en we woonden destijds niet zo ver bij elkaar vandaan. Ik heb je altijd een beetje op afstand gevolgd en weet ook nog van jouw moeilijke tijd. Respect voor jou!

Mer1980

Berichten: 18878
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 23:25

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ben even een paar dagen niet online geweest, maar een leuk stuk geworden Suus! Wat ook leuk was is dat we samen nog club kampioen zijn geworden. Jij op Joran (Pietie :D) bij de paarden en ik op Blija bij de pony's wat een lol. En die shetjes inrijden was briljant ik heb de oude foto's nog :D moet ik toch maar eens opgraven ;)

En tsja de stalking := pffffff dat was echt heftig....

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 07:35

Ja dat clubkampioenschap was echt wel superleuk. Ik schaar het niet onder Penny herinneringen maar wel een van de leukste jeugdherinneringen. En crossen door het land van boer Bos waar Meneer Vermeulen zo boos over werd. Nu staat Galecop op de weilanden waar we rond crossten.

En stalking wil ik het niet noemen. Echt gestalkt heeft ze me niet. Ik had het op dat moment niet eens door. Ik heb het ook zelf gefaciliteerd, er was heel veel over me te vinden. Qua informatie en e-mailadres maar ook wat ik dagelijks meemaakte. Het is maar een korte periode geweest, enkele weken. Toen ze had wat ze wilde heeft ze haar account op inactive gezet. De nasleep is wel heel lang geweest, jaren zelfs. Heel naar.
Dus laat het voor allen een goede les zijn. Kijk uit met social media, scherm alles af en plaats niet teveel informatie.

oji

Berichten: 4262
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Het 2e doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 07:45

Wat leuk om eens te lezen wat jij wel allemaal niet gedaan hebt in de paardensport Suzanne. Heel indrukwekkend! Ik ben pas veel later op Bokt gekomen dus dat heb ik allemaal gemist en ken je alleen van je berichten van de laatste jaren, maar daar spreekt altijd veel kennis en ervaring uit. Leuk om nu te weten waar die kennis en ervaring vandaan komt.

Afschuwelijk die identiteitsfraude! Wat bezielt mensen?

Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 07:49

Ik ken je niet, maar wauw. Wat een verhaal en wat een verleden. Ben ik eventjes stil van ;)

Ik hoop dat je ooit het plezier en geluk ( ;) ) in de paarden terug krijgt.

Hier online wel eens hele pittige berichten gekregen om mij en een destijds vriendin uit elkaar te drijven. Dat maakte al indruk. Laat staan wat identiteitsfraude met jou deed.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Het 2e doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:23

Ik schrik ook van die identiteitsfraude. Zelfs als ik het maar kort geweest, jij ondervindt er zelfs na al die jaren nog last mee.

Die foto van Stravinsky blijft me ook altijd bij. Wist alleen niet dat je geen paarden meer had.

Mer1980

Berichten: 18878
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het 2e doorgeefstokje van april: Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:03

Ja we hebben samen hele mooie tijden gehad en helaas ook mindere tijden. Binnenkort als we weer in een restaurant mogen zitten maar weer een hapje doen ;)

misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 16:01

Een mooi en persoonlijk stuk geworden. Je hebt wat te vertellen. Opvallend zijn de overeenkomsten met de ervaringen van Elisa. Dat paardensport en fokkerij niet niet de meest makkelijke hobby's zijn. Fysieke ongemakken bij zowel de ruiters als de paarden, vaak gecombineerd met hoge kosten, dragen daartoe bij. Dat zorgt ervoor dat je of het anders moet doen of ermee moet stoppen. Als het even tegenzit dan vraagt het juist nog meer tijd en doorzettingsvermogen.
Het benadrukt voor de fokkers nóg meer het belang om gezonde paarden te fokken met het juiste karakter.

parnassia
Berichten: 830
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 23:40

Mooi om te lezen, en dappere keuzes gemaakt. Snap je instelling dat je er voor gaat òf dat je er mee stopt.

Uit je bijdragen spreekt echter zoveel kennis, dat ik hoop dat je ooit een mogelijkheid ziet om weer bv als instructrice? deels aan de slag te gaan. Je hoeft niet alle leerlingen aan te nemen dan, kies wie bij je past. De liefde voor het paardenvak is volgens mij echt niet weg en mensen met vakkennis en passie zijn broodnodig!

Elisa2

Berichten: 37349
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:16

misterA schreef:
Een mooi en persoonlijk stuk geworden. Je hebt wat te vertellen. Opvallend zijn de overeenkomsten met de ervaringen van Elisa. Dat paardensport en fokkerij niet niet de meest makkelijke hobby's zijn. Fysieke ongemakken bij zowel de ruiters als de paarden, vaak gecombineerd met hoge kosten, dragen daartoe bij. Dat zorgt ervoor dat je of het anders moet doen of ermee moet stoppen. Als het even tegenzit dan vraagt het juist nog meer tijd en doorzettingsvermogen.
Het benadrukt voor de fokkers nóg meer het belang om gezonde paarden te fokken met het juiste karakter.


Mooie samenvatting :) , ben het er helemaal mee eens.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:01

parnassia schreef:
Mooi om te lezen, en dappere keuzes gemaakt. Snap je instelling dat je er voor gaat òf dat je er mee stopt.

Uit je bijdragen spreekt echter zoveel kennis, dat ik hoop dat je ooit een mogelijkheid ziet om weer bv als instructrice? deels aan de slag te gaan. Je hoeft niet alle leerlingen aan te nemen dan, kies wie bij je past. De liefde voor het paardenvak is volgens mij echt niet weg en mensen met vakkennis en passie zijn broodnodig!


Dank je wel. Ik vind dat je als instructrice wel er meer echt ‘in’ moet staan. Ik wil wat ik verkondig daar in de baan ook in de praktijk kunnen brengen en geloofwaardig kunnen zijn. Dat ik het zo voor kan doen als het nodig moet zijn. En als je al 8 jaar niet meer op een paard hebt gezeten is dat niet het geval. Ook ben ik niet meer zo op de hoogte van alle reglementen en vernieuwingen. Ik wil geen instructrice zijn die is blijven hangen in het verleden. :)
Maar.... ik ga waarschijnlijk wel weer jureren maar dan bij Weallride. Even kijken hoe dat bevalt en of ik daar plezier uithaal. Het zijn in ieder geval ruiters die zich opgeven uit oogpunt van de vraag om feedback en niet uit de jacht op winstpunten omdat die daar niet te krijgen zijn. Dit is een hele andere insteek dan bij de KNHS en ik vermoed daar ook gemotiveerde ruiters aan te treffen met zelfreflectie. Dus ik ben benieuwd.

Dank allen voor de lieve reacties. Bij aanvullende vragen mag je altijd PB-en. :)

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:38

Wat een ontzettend leuk stuk om over jou te lezen Suzanne! Fantastisch wat je allemaal gedaan hebt :)

parnassia
Berichten: 830
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 00:02

Super dat je dat gaat doen!

En nee, andere stukje ben ik het niet met je eens ;-). Rieky verwacht ik ook niet op Haute Couture, Nicole niet op Toto en ga zo maar door. Een scherp oog, kennis, motivatie, didactisch zijn van nature, je persoonlijkheid en het zelf gereden hebben dáár gaat het om. Je kan het gevoel oproepen en overbrengen.

En als instructrice kan je je leerlingen kiezen zolang je er niet van hoeft te leven. Als jurylid niet... maar, desalniettemin ook heel mooi dat je dat oppakt! Succes!!