Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Olympisch paard Brentina ingeslapen op 31-jarige leeftijd

 
Profiel   

Equnews.nl
Algemeen

[ img ]
Foto: FEI/ Flickr


Het Olympische paard Brentina (Brentano x Lungau), ook wel bekend als "America's sweetheart", is ingeslapen. De merrie werd 31 jaar.

Brentina werd gereden door Debbie McDonald, die haar ook tweemaal uitbracht op de Olympische Spelen en twee keer op het wereldkampioenschap dressuur. Het paard werd Amerika's eerste wereldbeker kampioen. "Dit paard betekende alles voor mij, door de ondersteuning van Thomas zijn familie en de training van Klaus a Balkenhol werd Brentina mijn partner en maakte mijn carrière in de dressuursport, we hebben fantastische avonturen meegemaakt!", aldus McDonald.

Het paard stond op pensioen in California. Mcdonald benadrukt dat niemand wou dat Brentina ooit zou lijden, daarom hebben ze de beslissing gemaakt om het paard te laten inslapen. "Ze hoeft zich nu geen zorgen meer te maken over haar dieet, nu kan ze zoveel bananen eten als ze wil". Debbie wil iedereen bedanken die een rol gespeeld heeft in het leven van Brentina.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 20:29 



 
Profiel   

Wat een mooie leeftijd en top dat ze haar hebben laten gaan voordat het lijden werd.
Heb haar gegoogeld, maar wat een tank van een paard. Geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 07:38 



 
Profiel   

Wat een mooie leeftijd en wat fijn dat ze het niet tot lijden hebben laten komen.
En inderdaad, wat een unit, prachtig! :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 07:46 



 
Profiel   

Ik kan me hun nog goed herinneren, prachtig dier was het. Mooie leeftijd behaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 09:12 



 
Profiel   

Mooie leeftijd zeg, en wat eerlijk dat ze haar nu al hebben laten gaan.
Maar ook sterkte naar de eigenaren, kan ondanks vrijwillige keuze niet makkelijk zijn Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 13:40 



 
Profiel   

Knap paard! En prachtige beslissing...

Het is een stevige leeftijd, maar makkelijk is het nooit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 13:52 



 
Profiel   

Wat een waanzinnig mooi dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 14:04 



 
Profiel   

Van deze kür kreeg ik toen een hele grote glimlach op mijn gezicht. Dat publiek ging ook helemaal uit zijn dak. Geweldig.
https://youtu.be/fL4xy-eeMH4

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 14:56 



 
Profiel   

vur schreef
Van deze kür kreeg ik toen een hele grote glimlach op mijn gezicht. Dat publiek ging ook helemaal uit zijn dak. Geweldig.
https://youtu.be/fL4xy-eeMH4


Mooi! En ook de wissels op een volte.
Ben ik nu gek of zie je dat zelden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 17:12 



 
Profiel   

geweldig paard, brentina.. en ook mooie leeftijd behaald...... en ik heb zelf ook hannoveraanse brentano II merrie gehad, topkarakters, en je ziet wel dat t brentano II kinderen zijn, kwa type.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-21 15:35 



 
Profiel   

Komm er net achter dat haar vader de opa is van mijn paard (Vader Balletmeister)
Vind ik toch wel gaaf
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 19:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen