Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:29

Popstra schreef:
Ik zeg nergens dat het hier wel 100% veilig is, ik zeg enkel het hier wel wat beter is dan elders.

Rij de route Antwerpen..Gent ..Parijs maar eens (zowiezo al vreselijk met die spoorvorming in de rechterbaan!) Of een halfgare tolweg in Italie met je grote paardentruck als vergelijkings materiaal

Dit heeft toch allemaal niks met de staat van de weg te maken. Die chauffeur heeft gewoon stront in de ogen gehad.

Vriendelijk
Berichten: 58
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:30

Of de chauffeur is oververmoeid geweest dat lees je wel eens.
Het filmpje vind ik echt erg, dat moet een enorme klap geweest zijn.
Dit wil gewoon niemand meemaken , sterkte aan de betrokkenen.

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:42

Als ziet hoe groot die klap heeft moeten zijn, heeft de chauffeur niet of alleen op het allerlaatste moment nog een keer de rem ingetrapt. Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat je vanuit een vrachtwagen (dan zit je relatief erg hoog) een andere vrachtwagen níét ziet. Dan ben je met veel bezig, maar niet rijden :n

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:58

Ah nee wat vreselijk... Het zal je maar gebeuren. |(

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:39

Verschrikkelijk zeg! Een enorm naar ongeluk.

VillaNeusjes schreef:
Ik vloek inwendig als ik de zoveelste persoon bij de auto op de vluchtstrook zie staan ipv achter de vangrail. En nee ook niet bij je paard in de truck gaan staan, die overleeft 't heus dat jij daar niet gezellig z'n neus staat te kriebelen. En ook bij regen en kou ga je achter die vangrail.

Een aantal jaren geleden zijn wij in Engeland aan de kant gezet op de snelweg door de Engelse politie , we kregen een boete voor inhalen over de meest rechtse baan (de snelste baan daar dus voor de oplettende lezer) met een aanhanger. Mag daar niet namelijk op een 3 of meerbaans weg. De agent zette ons stil op de vluchtstrook waar ik al niet heel erg enthousiast van werd, maar stond erop dat we IN de auto bleven zitten op de smalle vluchtstrook waar de grote lorries rakelings langs kwamen op volle snelheid... Ik heb het geweigerd. Heeft me een extra boete op geleverd, en bijna een ritje in een Engelse politiewagen zelfs :+
Laatst bijgewerkt door Supertje op 03-05-21 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:52

Supertje schreef:
Verschrikkelijk zeg! Een enorm naar ongeluk.

VillaNeusjes schreef:
Ik vloek inwendig als ik de zoveelste persoon bij de auto op de vluchtstrook zie staan ipv achter de vangrail. En nee ook niet bij je paard in de truck gaan staan, die overleeft 't heus dat jij daar niet gezellig z'n neus staat te kriebelen. En ook bij regen en kou ga je achter die vangrail.

Een aantal jaren geleden zijn wij in Engeland aan de kant gezet op de snelweg door de Engelse politie , we kregen een boete voor inhalen over de meest linkse baan (de snelste baan daar dus voor de oplettende lezer) met een aanhanger. Mag daar niet namelijk op een 3 of meerbaans weg. De agent zette ons stil op de vluchtstrook waar ik al niet heel erg enthousiast van werd, maar stond erop dat we IN de auto bleven zitten op de smalle vluchtstrook waar de grote lorries rakelings langs kwamen op volle snelheid... Ik heb het geweigerd. Heeft me een extra boete op geleverd, en bijna een ritje in een Engelse politiewagen zelfs :+
De linkerbaan is de langzaamste baan. :+
Bovendien ook een andere situatie: je werd staande gehouden door de politie; je stond niet op de wegenwacht te wachten met pech, dan word je namelijk ook gewoon geacht om achter de geleiderail te gaan staan.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:14

mvdende schreef:
Popstra schreef:
Je weet pas hoe goed de wegen hier zijn als je regelmatig in het buitenland rijd en dan is vooral Italië en Frankrijk slecht. Belgie is ook niet best trouwens.

Als je in NL met pech staat gaan de matrix borden aan en mag het overige verkeer maar 70 of 50
Dat heb je in die landen dus niet plus de vluchtstroken daar echt heel smal zijn. Kun je bijna geen vluchtstrook noemen. Rij regelmatig op wegen waarvan we denken ,hier moet je echt niet met pech komen te staan!

Veel chauffeurs zitten regelmatig op hun mobiel en letten totaal niet op


Dit is denk ik het allergrootste probleem!

Chauffeurs (En personenwagens bestuurders) die met van alles en nog wat bezig zijn behalve rijden.

Van mij part: chauffeur met mobiel bezig = rijbewijs kwijt voor 6 maanden.

Laat ze maar op de blaren zitten voor hun levensgevaarlijke gedrag! Dan maar geen inkomsten.... leren ze het misschien ééns af, dat gekloot achter het stuur!

Bumperkleven van een vrachtwagen zou óók zwaar bestraft moeten worden!

In een kleine personenauto ben je gewoon dood als zn bumperklevende chauffeur op je inrijdt. -:(-

Ik neem altijd extra veel afstand tussen mij en mijn voorganger als er een vrachtwagen zit te bumperkleven, dan is er tenminste nog iets van ruimte ipv dat mijn Panda direct gesandwitched is tussen 2 vrachtwagens.


Helemaal mee eens. Als je ziet hoeveel vrachtwagens hele stukken met een halve vrachtwagen aan breedte over de vluchtstrook rijden terwijl ze vlak achter een andere vrachtwagen zitten dan denk ik... Wat als er een auto staat. Ook heb ik geleerd dat als er iemand op de vluchtstrook staat je een baan opschuift als dat kan. Stond ik laatst met pech langs de snelweg. Echt niet dat iemand een baan opschoof als dat kon -:(- denk niet dat een iets bredere vluchtstrook in het verhaal van de topic iets had uitgemaakt

pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:22