Voltigeurs tonen progressie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Voltigeurs tonen progressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 07:30

KNHS
Sport

Afbeelding
Voltige. Foto: SSDesign


Bondscoach Claire de Ridder kijkt tevreden terug op het vorig weekend georganiseerde observatiemoment voor de Nederlandse voltigeurs.

Dit observatiemoment werd georganiseerd in Ermelo en stond open voor de senioren, junioren en verschillende teams. Middels een Zoom verbinding werden de verrichtingen ook beoordeeld door een buitenlands jurylid, waarmee het een zeer nuttige observatie werd voor de internationale kampioenschappen die komen dit jaar.

Bondscoach Claire de Ridder (Leidschendam) was over het algemeen tevreden met de getoonde sport. “Het was een observatiemoment in wedstrijdformat om te kijken waar iedereen staat op dit moment. Ik was heel blij met mijn groepje perspectieven, dat zijn voltigeurs die nog niet in een kader zitten, maar die wel veel potentie laten zien. Renate, Anouk en Sam hebben het echt super gedaan. Het is ook leuk dat er weer een junioren duo is met duidelijke potentie.
Er waren twee teams die beide een nette verrichting lieten zien. Roy Rogers was nu het beste team, maar ik weet zeker dat beide teams nog veel kunnen groeien. Ik ben benieuwd hoe het over zes weken is als we weer een observatiemoment hebben.
Bij de senioren was het super om te zien dat Renske van Schaik (Schalkwijk) een goede overgang van de junioren naar de senioren heeft gemaakt. Je ziet duidelijk dat ze hard heeft getraind en mooie stappen gemaakt. Annebeth Kubbe (Jelling Den.) kwam voor het eerst in de ring met een nieuw paard en ook dat ziet er veel belovend uit. Genoeg positieve dingen dus, ik ben er blij mee”, vertelt Claire.