Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 300 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dani Waldman bijt van zich af na social-media storm

 
Profiel   

Equnews
Algemeen

[ img ]
Dani G. Waldman Goldstein. Foto: Marjo


Dani Waldman, de opvallende springamazone met veren in het haar, kwam afgelopen weekend zwaar onder vuur te liggen op Instagram. Eén van haar volgers vroeg of haar toppaarden veel op weide komen waarop Waldman antwoordde dat ze dat niet doet uit angst voor blessures. Dat antwoord was de aanleiding van een heuse social media storm.

"Het begon met één vrouw die bijzonder boos was", aldus Waldman. "Ze zei dat ik me moest schamen. Daarna werd het pas echt gemeen. Mijn persoonlijkheid werd aangevallen, wat helemaal niets te maken heeft met het onderwerp in kwestie. Het voornaamste doel leek op dat moment het verspreiden van haat en als ik ergens niet tegen kan, is het dat wel", gaat ze verder.

"Als iemand had gezegd, 'dat is interessant, waarom doe je dat op die manier?' had ik mijn visie kunnen verdedigen. Maar dat was nu helaas wel anders. Ik denk dat mensen vaak willen bewijzen dat ze 'meer over paarden weten dan jij'. Mijn paarden gaan wel degelijk uren per dag naar buiten", verklaart ze verder. "Ze komen waarschijnlijk meer buiten dan een gemiddeld paard dat een paar uur per dag op weide staat. Mijn paarden gaan in de stapmolen of op de loopband, dan gaan ze weer even terug in de box, ze worden gereden in onze piste maar ook in het veld, in het bos, op de renbaan, langs het kanaal... We brengen zo veel mogelijk variatie in onze trainingen. Dan gaan ze terug om gevoederd te worden, dan misschien nog eens op de loopband en dan kunnen ze een uur lang aan de hand grazen".

"Ik ben het er volledig mee eens dat paarden geen 23 uur per dag opgesloten mogen staan. Maar er is altijd een grijs gebied in hoe de wereld functioneert. Ik heb de middelen en de faciliteiten om zoveel mogelijk tijd met mijn paarden buiten door te brengen. Ik denk dat een paard dat bijvoorbeeld 24/7 in de modder staat, minder zal bewegen, ook al staat hij buiten. Het enige wat ik doe, is dag in dag uit zo goed mogelijk voor mijn paarden proberen te zorgen. Dat is uiteindelijk mijn plicht als ruiter en als eigenaar", besluit ze.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 07:38 



 
Profiel   

Wel treurig dat die paarden nooit vrij buiten kunnen bewegen. Ik vind dit echt dierenmishandeling.

Bizar dat ze dit dan ook nog goed probeert te praten |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 07:42 



 
Profiel   

Dat is natuurlijk rechtlullen wat krom is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 07:53 



 
Profiel   

Ik ook. Vind het gewoon niet verdedigbaar, en dan ook nog door te stellen dat ze lekker in de molen kunnen. Hoe saai is dat. En een beeld te schetsen alsof ze onder het zadel veel buiten komen. Maar lijkt me onwaarschijnlijk dat haar paarden elke dag in de bak, maar daarnaast ook in het bos, langs het kanaal en over een veld worden gereden. Ze maakt het mooier dan het is. Sneu hoor.


Laatst bijgewerkt door Shalimar op 08-05-21 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 07:54 



 
Profiel   

Ja dat soort mensen weten altijd hele mooie verhaaltjes op te hangen... Leuk dat je paarden veel bewegen, maar geef ze ook een paar uur per dag echt VRIJ. Een paard moet ook een paard kunnen zijn, en dat kunnen ze écht niet in een stapmolen of loopband.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 07:56 



 
Profiel   

23 uur is wel echt heel zielig. 20 uur is echt veel beter. :j

:+ :+ :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 07:58 



 

Shalimar schreef
Ik ook. Vind het gewoon niet verdedigbaar, en dan ook nog door te stellen dat ze lekker in de molen kunnen. Hoe saai is dat. En een beeld te schetsen alsof ze onder het zadel veel buiten komen. Maar lijkt me onwaarschijnlijk dat haar paarden elke dag in de bak, maar daarnaast ook in het bos, langs het kanaal en over een veld worden gereden. Ze maakt het mooier dan het is. Sneu hoor.
En vergeet niet het gebrek aan sociaal contact. Leuk dat ze onder de man, aan de hand of in de molen individueel hun ding doen, maar daarmee ontmeem je ze nog steeds contact met soortgenoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:00 



 
Profiel   

Ja er is nog een hele hoop te verbeteren op dat gebied... en zolang deze mensen het goede voorbeeld niet geven, blijven heel veel mensen dit normaal vinden. Ook op Bokt helaas..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:06 



 
Profiel   

Schandalig dat hen geen vrije beweging gegund wordt! Diep diep triest |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:08 



 
Profiel   

Wat een halve gek....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:09 



 
Profiel   

Wat een leven... Lekker op de loopband. Alleen. Lekker in de molen. In een hokje. Alleen. Lekker aan de hand grazen voor een uur. Alleen. Lekker onder het zadel. Alleen.

Topper hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:12 



 
Profiel   

Die dieren kunnen dus nooit een keer lekker rollen in het zand of op gras. Een lekkere bok geven of een sprintje trekken? :(:) alleen maar onder controle van een mens of in een hokje staan. Wat een topleven -O- zou ze zelf ook moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:14 



 
Profiel   

Ik ben eigenlijk meer benieuwd of dit iets te weeg gaat brengen ten opzichte van het buiten staan.

Ken nog een manege waarbij ze in de winter niet buiten komen, op de stapmolen na.
Zomers maximaal 4/5 uur.

Dat mag van mij persoonlijk best onder vuur liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:17 



 

maralyn schreef
Ik ben eigenlijk meer benieuwd of dit iets te weeg gaat brengen ten opzichte van het buiten staan.

Ken nog een manege waarbij ze in de winter niet buiten komen, op de stapmolen na.
Zomers maximaal 4/5 uur.

Dat mag van mij persoonlijk best onder vuur liggen.
Zolang mensen nog steeds rijden op dat soort maneges, internationale wedstrijden blijven bezoeken, hun paard stallen op plekken waar dit aan de orde van de dag is, is er voor die stalhouders en sporters geen reden om te veranderen. Helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:22 



 
Profiel   

Ninx schreef
Wat een halve gek....


Een halve maar? Wat mij betreft een hele :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:25 



 
Profiel   

Misschien moeten mensen eens afleren met een zin te beginnen met "ik denk" want meestal volgt er toch onzin. Ik vind minder dan 16 uur per dag buiten niet meer van deze tijd eigenlijk... En als dat bij elk paard van jongs af aan zou gebeuren zouden er ook geen paarden meer zijn die hysterisch aan het hek staan te wachten omdat ze niet begrijpen wat er aan de hand is... Volkomen terecht dat de reactie niet was "wat interessant" want het is feitelijk dierenmishandeling

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:26 



 
Profiel   

Citaat
had ik mijn visie kunnen verdedigen.

Zo te lezen valt er niet veel te verdedigen als ik lees wat ze daarna opsomt.

Hier in de buurt staat ook zo'n internationale springstal
4 piepkleine paddocks, een overdekte stapmolen en dan uiteraard de binnen en buiten rijbaan.
En meer grond is er niet, oh ja een stuk om de 3 vrachtwagens op te parkeren.
Kom je er langs en rijden ze in de buitenbak zie je ze altijd rijden met de slof en die zit zo strak dat de gewone teugel in een boogje hangt.
Ik heb altijd echt zo met die paarden te doen ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:32 



 
Profiel   

Captain schreef
Ja er is nog een hele hoop te verbeteren op dat gebied... en zolang deze mensen het goede voorbeeld niet geven, blijven heel veel mensen dit normaal vinden. Ook op Bokt helaas..


Ja, ook hier blijven die tenenkrommende ideeën aanwezig... Maar ik hou me vast aan dat de eerste pagina van dit topic alvast gevuld is met mensen die dit ook diep triest vinden, laten we hopen dat dat de eerste stap naar een algemene consensus in dit topic wordt!

Ik heb een klein jaartje gewerkt op een pensionstal in het midden van het land met een stuk of 40 paarden. Die paarden kwam max twee uur per dag buiten, als het al zoveel was, en als ze dan buiten stonden liepen ze op postzegelstukjes met alleen contact over het stroomdraad. En die eigenaren maar jubelen 'ja, maar ze komen elke dag buiten hoor! En ook nog in de stapmolen, en die is ook buiten! Dus ze krijgen voldoende frisse lucht!' (stal lag pal naast de A2, dus of er echt over frisse lucht te spreken is weet ik ook niet). Ik ben gestopt met werken daar omdat ik het niet meer aan kon zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:37 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Dat is natuurlijk rechtlullen wat krom is.


Dat inderdaad.

Ik snap zelf gewoon niet dat ze dit zelf een goed argument vind met alle kennis die nu beschikbaar is.

Paard gaat mee op buitenrit en staat dagelijks op de loopband.
Daar zal menig paard dat in de weide staat jaloers op zijn :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:42 



 
Profiel   

Bijzonder, had bij haar als type wel verwacht dat ze vrije beweging van haar dieren belangrijk zou vinden.
Maargoed, laten we niet vergeten dat bij 80% van de sportruiters en 50% van de overige ruiters de paarden niet of veel te weinig buiten komen(en dan nog op een postzegelpaddock)
Er hebben meerdere topics hierover gelopen op bokt en er zijn nog veel mensen die ondanks het niet kunnen bieden van vrije uitloop van min 8 uur pd tóch een paard aanschaffen.
Dat zou wat mij betreft verboden moeten worden.

Overigens, ik denk dat de paarden van Dani het uiteindelijk beter hebben dan de paarden die 4x pw in dezelfde binnenbak lopen en 3 uurtjes op een paddock staan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:44 



 
Profiel   

Citaat
Ja, ook hier blijven die tenenkrommende ideeën aanwezig... Maar ik hou me vast aan dat de eerste pagina van dit topic alvast gevuld is met mensen die dit ook diep triest vinden, laten we hopen dat dat de eerste stap naar een algemene consensus in dit topic wordt!

Ik hoop het, 20 jaar gleden toen bokt begon riep ik dat al, maar werd inderdaad heel vaak voor gek versleten.
Merk nu wel dat er meer bijval begint te komen.

Maar alsnog genoeg smoesjes.
Of paarden die alleen maar in een piepkleine uitloop/paddock staan. En dat mensen dat ook benoemen als ze staan genoeg buiten.
Nee daar hebben ze geen bal aan als dat maar 10x10 is.
Hopelijk gaan mensen ook denken dat niet buiten heilig is, maar het hoe buiten ook meennemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:46 



 
Profiel   

Ik houd ook van paarden die dag en nacht buiten in de groep staan. Maar om nu steeds weer zo'n enorme social media storm te creëren. Dat leidt helemaal nergens toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:47 



 
Profiel   

Loretta schreef
Ik houd ook van paarden die dag en nacht buiten in de groep staan. Maar om nu steeds weer zo'n enorme social media storm te creëren. Dat leidt helemaal nergens toe.

Maar het zomaar accepteren leidt ook nergens toe. Zag hier op bokt nog een topic van iemand die een stal zocht waar haar paard 21 uur per dag op stal mocht staan en dan alleen individueel buiten mocht komen. Zolang dat soort mensen nog stallen zoeken blijven die stallen helaas bestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:48 



 
Profiel   

Met veel verdriet heb ik mijn paard vorig jaar verkocht, omdat de stal waar ik stond verkocht is en de nieuwe eigenaren besloten om er weer “ een standaard “ dressuurstal van te maken.

De paddock paradise is er weg |(

Ik kan binnen redelijk aan te rijden afstand geen stal vinden die hetzelfde aanbood als die stal voordat die verkocht werd dus... Heb ik mijn paard verkocht. Ze staat nu aan huis bij de nieuwe eigenaren die zelf een paddock paradise hebben met meerdere schuilstallen, stukken weiland en een zwemvijver.

Mijn mening is daarom ook dat ik de meeste sportpaarden niet benijd, maar het enorm sneu voor ze vind dat ze vaak zo alleen worden gehouden zonder vrije beweging en contact met soortgenoten.


Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 08-05-21 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:53 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Loretta schreef
Ik houd ook van paarden die dag en nacht buiten in de groep staan. Maar om nu steeds weer zo'n enorme social media storm te creëren. Dat leidt helemaal nergens toe.

Maar het zomaar accepteren leidt ook nergens toe. Zag hier op bokt nog een topic van iemand die een stal zocht waar haar paard 21 uur per dag op stal mocht staan en dan alleen individueel buiten mocht komen. Zolang dat soort mensen nog stallen zoeken blijven die stallen helaas bestaan.


Ja mijn tenen kromden ook toen ik dat topic las. Ik ben het met je eens, zwijgen is toestemmen en dat brengt ons helemáál nergens!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 300 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen