Maikel van der Vleuten derde in Grote Prijs Valkenswaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Maikel van der Vleuten derde in Grote Prijs Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 23:24

Persbericht KNHS
Sport

Afbeelding
Maikel van der Vleuten met Beauville Z bij Jumping Amsterdam 2020.
Foto: Marjo


In de eerste echte krachtmeting van het buitenseizoen voor de springruiters van TeamNL, de viersterren Grote Prijs van Valkenswaard met hindernissen op een hoogte van 1.55m, was er meteen succes. Maikel van der Vleuten (Someren) eindigde met Beauville Z als beste landgenoot op de derde plaats. Vijf van de elf deelnemers in de barrage waren pupillen van bondscoach Rob Ehrens. “Alle paarden van ons sprongen goed. Ik ben optimistisch richting de komende weken”, aldus Ehrens.

Maikel van der Vleuten was de derde Nederlander die in de barrage aan de start kwam. Aan de winnende tijd van de Brit Ben Maher kwam de ruiter uit Someren met zijn snelle paard Beauville Z niet. “Maikel’s paard heeft een grote galop. Hij sprong heel goed nadat Beauville Z een tijdje een time-out heeft gehad en thuis doorgetraind is. Op de laatste hindernis ging het ietsje fout, dat is jammer”, vertelt de bondscoach vanuit Valkenswaard.

“De Grote Prijs was een mooie, moeilijke proef. De ruiters krijgen van mij de vrije keus of ze in de barrage voor de winst rijden. Daar zijn ze capabel genoeg voor. Vorige week was ik in Lier en ik ben expres niet naar de Landenwedstrijd in Praag gegaan om de paarden hier in Valkenswaard te kunnen zien lopen. Alle paarden die op de longlist voor de Olympische Spelen staan sprongen goed. Ik ben optimistisch richting de komende weken.”

Kevin Jochems (Sliedrecht) was met twee foutloze omlopen met Turbo Z de tweede Oranje-ruiter op de vijfde plaats. Eric van der Vleuten (Someren) met Wunschkind was de minst snelle van de foutlozen in de barrage en eindigde op de zesde plaats.

Regerend Nederlands kampioenen Marc Houtzager (Rouveen) en Sterrehof’s Dante N.O.P. reden als laatste combinatie de snelste tijd, maar een springfout bracht hen op plaats 7. Dat was een plek hoger dan Harrie Smolders (Lage Mierde) met Bingo du Parc.

Eerder op de dag was de overwinning in de tweesterren Grote Prijs (1.45m) voor Sanne Thijssen (Sevenum) met Genasis. Harrie Smolders reed zijn jonge talent Escape Z naar de derde plaats, voor Maikel van der Vleuten met Elwikke.

Klik hier voor de volledige uitslag van de viersterren Grote Prijs

Klik hier voor alle uitslagen van de CSI4* en CSI2* Valkenswaard