Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Trainingsvideo van NRW staatshengst zorgt voor discussie

 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Ik zie ook nergens een filmpje?

ik kan het filmpje ook nergens vinden op internet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 06:31 



 
Profiel   

Het is wel weer een "speculatief horses artikel", misschien goed om even in het achterhoofd te houden.

Voor de rest zonder filmpje heb ik geen mening, ik vind het in ieder geval goed dat er discussies ontstaat waar verbetering van welzijn nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 08:11 



 
Profiel   

Samzan schreef
Helaas al zo lang als ik me kan herinneren......de eerste keer dat ik er van hoorde was een ook Duitse ruiter die omgekeerde bierdoppen op de balk had gespijkerd.......wat wij mensen onze vrienden aandoen is zoo beschamend.....

Wij????
Praat voor jezelf!
Niet iedere ruiter over 1 kam scheren AUB!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 09:28 



 
Profiel   

Het feit dat er nu op heel Warendorf een fotografeer- en videoverbod geldt, vind ik ook niet in hun voordeel spreken. Geslotenheid, nog meer alles wegstoppen, dat is niet echt de juiste reactie wanneer je bedrijf zich in een crisis bevindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 09:33 



 
Profiel   

Gini schreef
Het feit dat er nu op heel Warendorf een fotografeer- en videoverbod geldt, vind ik ook niet in hun voordeel spreken. Geslotenheid, nog meer alles wegstoppen, dat is niet echt de juiste reactie wanneer je bedrijf zich in een crisis bevindt.


Ik zou eerder 24/7 webcams neerzetten. Je hebt niets te verbergen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 09:38 



 
Profiel   

Popstra schreef
Samzan schreef
Helaas al zo lang als ik me kan herinneren......de eerste keer dat ik er van hoorde was een ook Duitse ruiter die omgekeerde bierdoppen op de balk had gespijkerd.......wat wij mensen onze vrienden aandoen is zoo beschamend.....

Wij????
Praat voor jezelf!
Niet iedere ruiter over 1 kam scheren AUB!!!

Niemand is vrij van dierenleed...

Tenzij je vanaf baby veganist bent en nog nooit een dier pijn hebt gedaan. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 09:59 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Gini schreef
Het feit dat er nu op heel Warendorf een fotografeer- en videoverbod geldt, vind ik ook niet in hun voordeel spreken. Geslotenheid, nog meer alles wegstoppen, dat is niet echt de juiste reactie wanneer je bedrijf zich in een crisis bevindt.


Ik zou eerder 24/7 webcams neerzetten. Je hebt niets te verbergen toch?


_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 10:28 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Gini schreef
Het feit dat er nu op heel Warendorf een fotografeer- en videoverbod geldt, vind ik ook niet in hun voordeel spreken. Geslotenheid, nog meer alles wegstoppen, dat is niet echt de juiste reactie wanneer je bedrijf zich in een crisis bevindt.


Ik zou eerder 24/7 webcams neerzetten. Je hebt niets te verbergen toch?


Precies, eerder dit inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 16:00 



 
Profiel   

Kan me ergens wel voorstellen dat je niet 24/7 gevolgd wil worden. Ik ben echt wel van welzijn en mishandel mn paarden niet, maar moet er ook niet aan denken dat mensen me af en toe kunnen zien. Dan kom ik steeds langs bij funniest home video's ofzo.

Maar zonder dollen; Als je niks te verbergen hebt, zou het niet erg moeten zijn dat men foto's maakt of filmt.

In de western worden weleens foto's gemaakt van de stops bijv. Als een fotograaf nog moet oefenen en een foto plaatst van een ongelukkig moment, ligt het aan de fotograaf. Dan is het niet netjes om de ruiter in beeld te brengen met een paard en mond open bijv.
Mensen durven niks te zeggen over de ruiter...........En als je het wel doet, ben je een grijze wollen sokken muts.
Of ook een hele goede verdeidiging; Doe het zelf dan na of beter....

Mensen roepen allemaal dat zij niet rot rijden, maar zijn blind geworden voor hun eigen training. En als je ze aanspreekt, dan is dat nodig om op niveau te presteren. Dan mis je echt de clou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 16:20 



 
Profiel   

superpony schreef
Kan me ergens wel voorstellen dat je niet 24/7 gevolgd wil worden. Ik ben echt wel van welzijn en mishandel mn paarden niet, maar moet er ook niet aan denken dat mensen me af en toe kunnen zien. Dan kom ik steeds langs bij funniest home video's ofzo.

Maar zonder dollen; Als je niks te verbergen hebt, zou het niet erg moeten zijn dat men foto's maakt of filmt.

In de western worden weleens foto's gemaakt van de stops bijv. Als een fotograaf nog moet oefenen en een foto plaatst van een ongelukkig moment, ligt het aan de fotograaf. Dan is het niet netjes om de ruiter in beeld te brengen met een paard en mond open bijv.
Mensen durven niks te zeggen over de ruiter...........En als je het wel doet, ben je een grijze wollen sokken muts.
Of ook een hele goede verdeidiging; Doe het zelf dan na of beter....

Mensen roepen allemaal dat zij niet rot rijden, maar zijn blind geworden voor hun eigen training. En als je ze aanspreekt, dan is dat nodig om op niveau te presteren. Dan mis je echt de clou.
Hoezo zou dit aan de fotograaf liggen? Mond open = mond open. Slechte 'timing' omdat het dan geen 'mooi' beeld geeft inderdaad. Maar dat ligt aan de ruiter, de fotograaf kan er niks aan doen dat het paard in zijn mond getrokken wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 17:56 



 
Profiel   

Zie ook wel eens fotos met losse teugels hangende in een boog dat het paard net ff zn mond open had hoor. Niks geen getrek te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 18:23 



 
Profiel   

Nu wel erg benieuwd naar het filmpje! Kan hem inderdaad nergens vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 18:51 



 
Profiel   

ach zolang de top met allerlei rare fratsen wegkomt en er geen sancties zijn op het als een zeepaard longeren van power en paint..(echt why werd de combinatie niet uitgesloten!/ gediskwalificeerd op een pony EK..) en nog vrijspraak door de tucht raad van de knhs...zakt je broek van af...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:42 



 
Profiel   

Popstra schreef
Samzan schreef
Helaas al zo lang als ik me kan herinneren......de eerste keer dat ik er van hoorde was een ook Duitse ruiter die omgekeerde bierdoppen op de balk had gespijkerd.......wat wij mensen onze vrienden aandoen is zoo beschamend.....

Wij????
Praat voor jezelf!
Niet iedere ruiter over 1 kam scheren AUB!!!

Dat wilde ik ook precies zeggen!

Waar geld, status en macht te verdienen zijn, zijn de ondergeschikten (dieren en mensen) altijd de dupe.

24/7 camera lijkt mij ook niet nodig maar als er gevraagd wordt of er foto's en/of gefilmd mag worden, dan moet dat geen probleem zijn.

Superpony, als je als fotograaf zo'n foto publiceert moet je jezelf afvragen of je überhaupt wel als fotograaf aan de slag moet gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 00:10 



 
Profiel   

Noisy, als een fotograaf gaat oefenen bij de reining, weten ze vaak nog niet alles. Ze letten dan vooral op het moment van de stop om te pakken.
In het verleden plaatsten ze wel topics van wedstrijden en vielen veel ruiters daarover.

En ja, dan moet je als fotograaf nog leren. Maar een open mond heeft ALTIJD een reden. Al zou het paard dat zelf doen, heeft dat ook een onderliggende reden.

Je ziet op wedstrijd niet hoe er getraind wordt en wat eraan vooraf gaat allemaal.

En het kromme is, dat trainers en ruiters zelf vol trots filmpjes plaatsen die veel erger zijn. Dan mag niemand kritisch zijn, dus dat is wel heel dubbel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 01:17 



 
Profiel   

Maar een mond open kan ook zijn omdat het paard op het bit kauwt...mij geeft het meer informatie hoe de teugelvoering is, hoe het contact met het bit is. De armen van de ruiter e.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 09:18 



 
Profiel   

Mij ook. Zo kun je over alles wel wat gaan bedenken.
Word een beetje moe van dat eeuwige gezoek naar ruiter fouten door sommige mensen en zou hun zelf wel eens een perfect rondje willen zien rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 09:48 



 
Profiel   

Eens, en zelfs een keer wel aan de teugel hangen zegt me ook niks.
Als een paard ineens wegstuift van iets wil ik wel eens weten wie dat niet doet.

Maar er is wel een verschil in structureel aan de teugels hangen of wat ook.
Maar dat vind ik tegenwoordig met alles, er is alleen maar zwart en wit en geen nuance meer. Welk onderwerp ook. Waar is de tussenweg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 09:51 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Eens, en zelfs een keer wel aan de teugel hangen zegt me ook niks.
Als een paard ineens wegstuift van iets wil ik wel eens weten wie dat niet doet.

Maar er is wel een verschil in structureel aan de teugels hangen of wat ook.
Maar dat vind ik tegenwoordig met alles, er is alleen maar zwart en wit en geen nuance meer. Welk onderwerp ook. Waar is de tussenweg?

Het mooiste is dan nog dat dergelijke extreme meningen vrijwel altijd komen van mensen waar geen enkel beeldmateriaal van te vinden is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 09:55 



 
Profiel   

Extreme mening, serieus? Ik mag hopen dat je op een foto het verschil wel kan zien tussen een paard dat in zijn mond getrokken wordt of een paard dat op het bit aan het kauwen is.
Ik ben het een beetje beu dat alles goedgepraat wordt onder het mom van 'het is maar een momentopname'.

En nee, ik heb geen beeldmateriaal, ook geen behoefte aan. Ik rijd ondertussen al vier jaar geen paard meer. Nu zal ik zeker maar volledig moeten zwijgen volgens de beredenering van sommige mensen hier. :+ Want om hier kritiek te mogen geven moet je blijkbaar minstens twee keer deelgenomen hebben aan de olympische spelen. (Ja, een hyperbool. Voordat hier ook weer serieus op ingegaan wordt.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 10:05 



 
Profiel   

Over beeldmateriaal gesproken, waar ik me vooral aan kapot kan ergeren zijn overal die foto's en video's van de uitgestrekte draf die helemaal verpest zou zijn.

En dan vergelijken ze twee foto's van twee totaal verschillende momenten in de draf. *Zucht*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 10:09 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Over beeldmateriaal gesproken, waar ik me vooral aan kapot kan ergeren zijn overal die foto's en video's van de uitgestrekte draf die helemaal verpest zou zijn.

En dan vergelijken ze twee foto's van twee totaal verschillende momenten in de draf. *Zucht*

Nee dan klopt de vergelijking niet, maar wel genoeg voorbeelden van een verschrikkelijke draf op de voorhand compleet uit takt.
En dan elke pas, dus niet een momentopname.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 10:10 



 
Profiel   

DezeNaam schreef
Extreme mening, serieus? Ik mag hopen dat je op een foto het verschil wel kan zien tussen een paard dat in zijn mond getrokken wordt of een paard dat op het bit aan het kauwen is.
Ik ben het een beetje beu dat alles goedgepraat wordt onder het mom van 'het is maar een momentopname'.

En nee, ik heb geen beeldmateriaal, ook geen behoefte aan. Ik rijd ondertussen al vier jaar geen paard meer. Nu zal ik zeker maar volledig moeten zwijgen volgens de beredenering van sommige mensen hier. :+ Want om hier kritiek te mogen geven moet je blijkbaar minstens twee keer deelgenomen hebben aan de olympische spelen. (Ja, een hyperbool. Voordat hier ook weer serieus op ingegaan wordt.)

Ha, maar dat is niet wat je zegt in je bericht he. :) Jij zegt "mond open is mond open. Dat ligt aan de ruiter. Paard kan er niet aan doen dat het in zijn mond getrokken wordt."
Niet "mond open ligt aan de ruiter áls ie in de mond trekt."
En ja, dat eerste vind ik een extreme mening. :)

Ik heb hier ook een kauwer en die kan dus ook prima met de mond open op de foto staan terwijl mijn teugel los hangt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 10:19 



 
Profiel   

Hoe je het went of keert...de paardensport komt steeds meer in opspraak, dat merk ik aan alles en iedereen om me heen. Ik denk/hoop dat de huidige sport zijn langste tijd heeft gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 10:24 



 
Profiel   

De huidige sport hoop ik ook, sport in het algemeen niet.
Rij zelf al lang geen sport meer, maar als ik kijk dat sommige paarden het zelf ook gaaf vonden om te doen, ja echt!
Die niet gedwongen hoeven worden met allemaal enge hulpmiddelen, dan zou het ook zonde zijn dat te verbieden.

fei/KNHS moet gewoon eens door durven pakken.
Daar zit het probleem.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 10:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen