Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Opheldering gevraagd over inzetten Utrechtse politiepaarden

 
Profiel   

Cer schreef
Nou ja ik vind de defentie van werken die jij eraan geeft (want die is niet op deze manier globaal afgesproken volgens mij?) niet mijn definitie.. :j

Ik heb geen hekel aan de PvdD, maar imo zouden ze echt wat nuttigs moeten doen ipv zichzelf op deze manier in de kijker proberen te spelen... :j


En dat is nou net wat er van deze actie afdruipt vind ik. De politiepaarden hebben het totaal niet slecht goed voor gezorgd onder toeziend oog van veel verzorgers, berijders, fans etc.
Ze kunnen hun energie beter kwijt aan misstanden door bv wolven of de dieren in de Oostvaarderplassen daar is echte dierenleed aan de gang en dan hoor je ze niet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:59 



 
Profiel   

Kidde schreef
Haha niet geschikt voor consumptie :') Er zijn zat paarden die gewoon uit de sloot drinken.

Buiten het warme weer, daar kan ik niet over oordelen


Volgens mij bedoelt het raadslid dat mensen het niet kunnen drinken→ dus niet geschikt voor consumptie en slaat die opmerking niet op de paarden. Want de paarden hebben dorst en krijgen drinken. Ze drinken inderdaad ook bij ons uit de sloot want vinden dat lekkerder dan het water dat wij in de badkuip doen.

Ik begrijp dat een partij voor de dieren deze opmerking wil maken ook al sta ik er anders in, maar zelf denk ik dat stappen door de stad niet zo'n kwaad kan eerlijk gezegd. Het lijkt rustig dus kan ook ingezet zijn als normaal trainingsrondje of de benen strekken. HEt feit dat ze voldoende water aangeboden krijgen lijkt me alleen maar heel erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:04 



 
Profiel   

Sizzle schreef
De paarden hadden dorst en werden daarom van water voorzien. Wat is precies het probleem behalve dat het niet uit de kraan kwam?


Er is nog geen probleem. Er wordt om verheldering gevraagd. Vind ik niet abnormaal. Paarden moeten hard werken bij hoge temperaturen. De vraag is: hoe worden zij regelmatig van vers en fris drinkwater voorzien?
Als daar een adequaat en goed antwoord op komt, is er geen probleem. Maar het is eigen dat wanneer paardenwelzijn bevraagd wordt, men zich meteen aangevallen voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:11 



 
Profiel   

Ik zie het probleem niet direct, het zou wat zijn als politiepaarden standaard vrij hebben op warme dagen. Dan kunnen ze bij een rel op een warme dag ook niet ingezet worden, want ze zijn al snel niet gewend vervoerd te worden of te moeten werken boven de 25 graden. Misschien kijk ik er anders tegenaan, een paard van mij is in het verleden naar de bereden politie gegaan en hij deed het super daar.

Ik ben ook iemand die tot 30 graden nog opstapt en gewoon rustig een stap ritje door het bos maakt, ik zie daar echt geen kwaad in.
Vervoeren in deze temperaturen doe ik minder snel, maar als de nood daar is, dan wordt dat gewoon gedaan. In het verleden spoot ik het paard nat voor vertrek of legde ik een wat vochtige cooler deken (super dun) op het paard, alle ventilatie luiken open en vooral zo min mogelijk tijd in de trailer wanneer die stil staat, dus bij aankomst op bestemming meteen uitladen. Dat gaat prima in mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:21 



 
Profiel   

Nogmaals weet iemand hoelaat de foto gemaakt is? Er wordt hier telkens geroepen dat met de trailer vervoeren bij 30 graden niet kan, maar wie zegt dat ze niet 's ochtends zijn gegaan? Overigens blijf ik er bij dat rondstappen geen hard werken is, maar goed het grootste deel van de Nederlandse paarden doet ook gewoon veel te weinig met overgewicht tot gevolg. In het wild lopen ze 8 tot 30 kilometer per dag, maar hier kan een stapritje er blijkbaar niet eens van af: http://paardenhoeven.info/de-5-sleutels/beweging/


pien_2010 schreef
Kidde schreef
Haha niet geschikt voor consumptie :') Er zijn zat paarden die gewoon uit de sloot drinken.

Buiten het warme weer, daar kan ik niet over oordelen


Volgens mij bedoelt het raadslid dat mensen het niet kunnen drinken→ dus niet geschikt voor consumptie en slaat die opmerking niet op de paarden. Want de paarden hebben dorst en krijgen drinken. Ze drinken inderdaad ook bij ons uit de sloot want vinden dat lekkerder dan het water dat wij in de badkuip doen.

Ik begrijp dat een partij voor de dieren deze opmerking wil maken ook al sta ik er anders in, maar zelf denk ik dat stappen door de stad niet zo'n kwaad kan eerlijk gezegd. Het lijkt rustig dus kan ook ingezet zijn als normaal trainingsrondje of de benen strekken. HEt feit dat ze voldoende water aangeboden krijgen lijkt me alleen maar heel erg goed.


Nee het raadslid doelde volgens mij echt op de paarden. Ik snap anders niet wat deze opmerking toevoegt:
Citaat
"De agenten lieten ze drinken uit de stellage met water naast het stadhuis, water dat overigens niet geschikt is voor consumptie", aldus raadslid Maarten van Heuven.


Laatst bijgewerkt door Kidde op 17-06-21 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:24 



 
Profiel   

Citaat
Paarden moeten hard werken bij hoge temperaturen.

welke paarden ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:25 



 
Profiel   

Dan krijgen ze water is het ook weer niet goed. Echt debiel die partij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:31 



 
Profiel   

Er werd alleen maar gevraagd of het goed geregeld is wbt water. Lijkt erop van wel.

Klaaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:32 



 

sureido schreef
Ik heb hier verder geen mening over, maar op Bokt wordt er altijd redelijk moeilijk gedaan over rijden/wedstrijden met deze temperaturen, dus ik neem aan dat vele dan het gebruik van ‘n politie paard tijdens deze temperaturen ook niet goed vind?
Maar tussen een dressurproef of springparcours in de brandende zon en een beetje rondstappen door de stad, zit best een verschil. :P

Gini schreef
Sizzle schreef
De paarden hadden dorst en werden daarom van water voorzien. Wat is precies het probleem behalve dat het niet uit de kraan kwam?


Er is nog geen probleem. Er wordt om verheldering gevraagd. Vind ik niet abnormaal. Paarden moeten hard werken bij hoge temperaturen. De vraag is: hoe worden zij regelmatig van vers en fris drinkwater voorzien?
Als daar een adequaat en goed antwoord op komt, is er geen probleem. Maar het is eigen dat wanneer paardenwelzijn bevraagd wordt, men zich meteen aangevallen voelt.
Het probleem met de PvdD is een beetje dat het vooral (Rand)stedelingen zijn die iedereen de maat willen nemen over dierenwelzijn, maar zelf nauwelijks een dier van dichtbij zien, op de kat van de buren na. Ze brengen ook heel goede dingen in hoor, hou me ten goede, maar ze kunnen ook ontzettend doorslaan.

Patrouilleren zie ik niet echt als hard werken voor die paarden - dat is gewoon een beetje rondstappen, en er staat in het oorspronkelijke artikel zelfs nog een foto van de paarden die staan te drinken, dus daar wordt wel degelijk in voorzien. Dan heb ik liever dat ze zich inzetten voor wedstrijden die bij dit soort temperaturen nog steeds doorgang vinden. := En dat deze PvdD-stedeling denkt dat paarden water van dezelfde kwaliteit als mensen moeten drinken, tja... Ik vrees dat je ze toch nooit van dat geloof gaat kunnen brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:33 



 
Profiel   

kunnen ze dat niet gewoon even vragen bij de politie zelf? Wat zijn de protocollen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:36 



 
Profiel   

Ik heb net getraind. Paarden staan dan wel aardig te pompen ja maar herstellen ook weer snel. Lekker af douchen en een emmer water onder hun neus.

Die politie paarden moeten enkel draven of galoperen als ze charges uit voeren. Over het algemeen stappen ze enkel door het centrum.

Het is gewoon mierenneukerij sinds de rellen zijn geweest waar paarden bij gewond zouden zijn geraakt eerder dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:37 



 
Profiel   

Kinke schreef
kunnen ze dat niet gewoon even vragen bij de politie zelf? Wat zijn de protocollen?

ja neeeee zo werkt dat niet natuurlijk... tegenwoordig moet alles via de media :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:38 



 
Profiel   

Mkango schreef
Gini schreef
Er is nog geen probleem. Er wordt om verheldering gevraagd. Vind ik niet abnormaal. Paarden moeten hard werken bij hoge temperaturen. De vraag is: hoe worden zij regelmatig van vers en fris drinkwater voorzien?
Als daar een adequaat en goed antwoord op komt, is er geen probleem. Maar het is eigen dat wanneer paardenwelzijn bevraagd wordt, men zich meteen aangevallen voelt.
Het probleem met de PvdD is een beetje dat het vooral (Rand)stedelingen zijn die iedereen de maat willen nemen over dierenwelzijn, maar zelf nauwelijks een dier van dichtbij zien, op de kat van de buren na. Ze brengen ook heel goede dingen in hoor, hou me ten goede, maar ze kunnen ook ontzettend doorslaan.

Patrouilleren zie ik niet echt als hard werken voor die paarden - dat is gewoon een beetje rondstappen, en er staat in het oorspronkelijke artikel zelfs nog een foto van de paarden die staan te drinken, dus daar wordt wel degelijk in voorzien. Dan heb ik liever dat ze zich inzetten voor wedstrijden die bij dit soort temperaturen nog steeds doorgang vinden. := En dat deze PvdD-stedeling denkt dat paarden water van dezelfde kwaliteit als mensen moeten drinken, tja... Ik vrees dat je ze toch nooit van dat geloof gaat kunnen brengen.


Dat snap ik. En ik kan me persoonlijk ook wel voorstellen dat bepaalde partijen als een rode lap werken, maar eigenlijk zouden we ons daar niet door mogen laten stangen.
Als we de vraag namelijk ontleden is het namelijk: hoe krijgen politiepaarden water tijdens warmere dagen? En die vraag is op zich perfect normaal.
En als daar gewoon een perfect normaal antwoord op gegeven kan worden omdat daar door de politie nu eenmaal ook wel aan gedacht is, dan kan je met opgeheven hoofd van repliek dienen.
Als iemand meteen begint te roepen en tieren en op de man spelen en beledigen, dan denk ik eerder: oeeeeh, die heeft iets te verbergen. :D
Als je weet dat je alles goed voor elkaar hebt, chill, laat je niet stangen dan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:48 



 
Profiel   

Citaat
En als daar gewoon een perfect normaal antwoord op gegeven kan worden omdat daar door de politie nu eenmaal ook wel aan gedacht is, dan kan je met opgeheven hoofd van repliek dienen.
Als iemand meteen begint te roepen en tieren en op de man spelen en beledigen, dan denk ik eerder: oeeeeh, die heeft iets te verbergen. :D
Als je weet dat je alles goed voor elkaar hebt, chill, laat je niet stangen dan


Ik kan me zomaar voorstellen dat dat door de politie ook gedaan wordt en dat zij niet beginnen te roepen en te tieren... ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:03 



 

Gini schreef
Mkango schreef
Het probleem met de PvdD is een beetje dat het vooral (Rand)stedelingen zijn die iedereen de maat willen nemen over dierenwelzijn, maar zelf nauwelijks een dier van dichtbij zien, op de kat van de buren na. Ze brengen ook heel goede dingen in hoor, hou me ten goede, maar ze kunnen ook ontzettend doorslaan.

Patrouilleren zie ik niet echt als hard werken voor die paarden - dat is gewoon een beetje rondstappen, en er staat in het oorspronkelijke artikel zelfs nog een foto van de paarden die staan te drinken, dus daar wordt wel degelijk in voorzien. Dan heb ik liever dat ze zich inzetten voor wedstrijden die bij dit soort temperaturen nog steeds doorgang vinden. := En dat deze PvdD-stedeling denkt dat paarden water van dezelfde kwaliteit als mensen moeten drinken, tja... Ik vrees dat je ze toch nooit van dat geloof gaat kunnen brengen.


Dat snap ik. En ik kan me persoonlijk ook wel voorstellen dat bepaalde partijen als een rode lap werken, maar eigenlijk zouden we ons daar niet door mogen laten stangen.
Als we de vraag namelijk ontleden is het namelijk: hoe krijgen politiepaarden water tijdens warmere dagen? En die vraag is op zich perfect normaal.
En als daar gewoon een perfect normaal antwoord op gegeven kan worden omdat daar door de politie nu eenmaal ook wel aan gedacht is, dan kan je met opgeheven hoofd van repliek dienen.
Als iemand meteen begint te roepen en tieren en op de man spelen en beledigen, dan denk ik eerder: oeeeeh, die heeft iets te verbergen. :D
Als je weet dat je alles goed voor elkaar hebt, chill, laat je niet stangen dan. :)
Je hebt gelijk hoor, alleen vind ik het nogal onnozel om te vragen hoe het zit met het laten drinken van paarden als er nota bene een foto is van de betreffende dieren die staan te drinken. En ook het stellen van onnozele vragen en vragen naar de bekende weg is momenteel nogal een trend in de Nederlandse politiek. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:05 



 
Profiel   

Ik moet nu ook wel zeggen dat ik niet echt sta te juichen om dat groene water uit een ijzeren? bak in de volle zon. Maar dat durf ik op Bokt niet te zeggen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:08 



 

Gini schreef
Ik moet nu ook wel zeggen dat ik niet echt sta te juichen om dat groene water uit een ijzeren? bak in de volle zon. Maar dat durf ik op Bokt niet te zeggen. :')
Het lijkt alsof er een soort kraan staat (links van het hoofd van het paard zie je het water eruit komen) en het groene voornamelijk wat algen op de bodem van die bak zijn, dus het is in ieder geval stromend water. Je ziet ook wel wat golfbeweging in het water. Zou dit hun dagelijkse drinkbak zijn, dan is dat inderdaad niet oké, maar zo voor tussendoor... Ik denk dat ze uit een sloot smeriger water weten te vissen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:12 



 
Profiel   

Ja, daarmee. Voor hetzelfde geld worden deze paarden overstelpt met vers drinkwater, was dit een toevallige passage en is er dus geen probleem. Is dit akkefietje ook weer van de baan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:22 



 
Profiel   

Gini schreef
Ik moet nu ook wel zeggen dat ik niet echt sta te juichen om dat groene water uit een ijzeren? bak in de volle zon. Maar dat durf ik op Bokt niet te zeggen. :')

volgens mijn katten is dat veel lekkerder dan het verse water wat ik binnen voor ze neerzet.....
Aqua Du Alg - heeft de voorkeur van mijn twee kattendames.
(Ik heb in de woonkamer een fontein staan en mijn katten willen dat ik die niet schoonmaak, want dan is het water zo lekker... Doe je dan je best om ze het beste van het beste te geven)

De paarden drinken ook het liefst op de wei. Vroeger hadden ze sloot water, op mijn huidige stal is het leidingwater (automatische drinkbak) Maar nog gaat vooral April als eerste op de wei drinken, want dat is zo veel lekkerder....
Dieren zijn soms best raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:36 



 
Profiel   

Dieren zijn niet raar. Vraag je eens af waarom de paarden en de huisdieren liever regenwater drinken dan leidingwater? Zij weten van nature beter wat goed voor hun is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:05 



 
Profiel   

Gini schreef
Er is nog geen probleem. Er wordt om verheldering gevraagd. Vind ik niet abnormaal. Paarden moeten hard werken bij hoge temperaturen. De vraag is: hoe worden zij regelmatig van vers en fris drinkwater voorzien?
Als daar een adequaat en goed antwoord op komt, is er geen probleem. Maar het is eigen dat wanneer paardenwelzijn bevraagd wordt, men zich meteen aangevallen voelt.


Het antwoord zie je op de foto, ze drinken uit fonteinen.

Een hitteprotocol voor dieren lijkt mij prima maar dan wel landelijk.
:j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:10 



 
Profiel   

Captain schreef
MarlindeRooz schreef
Nou ik snap het wel. Als het niet hoognodig is door bijvoorbeeld rellen of protesten, dan lijkt het mij niet nodig om met temperaturen boven de 25 graden politiepaarden in te zetten. Die beesten hebben niet voor dit werk gekozen. De mensen wel.


Sluit ik me bij aan.
Zeker in een stad is het ook gewoon een stuk warmer dan op een weiland..

Maar ik denk dat ik sowieso een softie ben want ik zie veel mensen gewoon rijden met deze temperaturen, of longeren oid. Ik vind dat echt sneu. Ook midden op de dag in de brandende zon.. Waarom. :?

Wat mij betreft zit er toch een groot verschil tussen een rondje stappen wat de politie te paard doet en het rijden of longeren van een sportpaard...... In de wei stappen die beesten ook gewoon rond met 35 graden maar je paard daadwerkelijk trainen is met dit weer minder fijn.

Overigens heb ik een jaar in Arizona op een ranch gewerkt met KWPN-ers en die moest ook gewoon gereden worden bij voorkeur s morgens of s avonds maar de temperaturen zijn dan vergelijkbaar met onze middag temperatuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:37 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Een hitteprotocol voor dieren lijkt mij prima maar dan wel landelijk.
:j


Ja en dan vooral ook voor manegepaarden die soms 3 uur achter elkaar hun rondjes moeten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:48 



 
Profiel   

Het ene paard is ook het andere niet.
Mijn sjimpie stond zelden te zweten. Met rijden merkte je bij hem geen verschil met 0 graden of 30 graden.
Hij stond ook vrolijk te grazen pal in de zon.
Bij die ik nu heb staat er 1 ook in de zon te grazen. De ander in een vrij koele stal en soms buiten.

Dus met 2 van hen had ik gerust door de stad kunnen stappen.
Denk alleen dat ik er eerder afkukelde van de hitte :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 14:00 



 
Profiel   

Ik vind het niet normaal dat er bij deze temperaturen gereden wordt op paarden, of dat nou een eigen paard is van iemand, een manege paard of een politie paard, maakt geen donder uit. Paarden zijn veel sneller over verhit dan mensen. Mijn paard kan binnen of buiten staan wat ie wilt, en ik douche hem een aantal keer per dag. Geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt hem aan het werk te zetten, en dan rijden wij nog eens alleen in het bos
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen