Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:58

BlijNijn schreef:
Bedankt. Het is echt niet te bevatten. We zijn letterlijk in een klap dakloos. Het belangrijkste is dat we ongedeerd zijn en het bij gewonden is gebleven. Wij hebben zelf niks en onze dieren zijn ook ongedeerd, dus daar zijn we de engeltjes op onze schouder heel erg dankbaar voor.


Sterkte! Het lijkt me doodeng.


Blussem schreef:
Wordt waarschijnlijk toch ruim vergoed door de verzekering.


Weet je nu nog niet en dat is een behoorlijk ongepaste reactie hier.

Shettepret

Berichten: 2210
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 16:59

Jullie willen niet weten wat er nog aan ramptoeristen toch binnen weet te kopen. Het is echt walgelijk gewoon!

Net wat Femke-Tweety zegt… blijf weg!!! Opsodemieteren. Je hebt hier niets te zoeken!
Het gebied is gevaarlijk, ontstabiel. Onze brandweerjongens zijn moe en zitten niet te wachten op een melding van een domme ramptoerist die een boom op zijn harses krijgt.

Net weer twee uitrukken, niet gerelateerd aan de windhoos maar wel broodnodige uitrukkingen van dorpsbewoners. Daar hoort geen melding van een verongelukte ramptoerist bij..

Echt, pardon my french, maar wat kan ik mij daar kwaad om maken!! -:(-

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:00

Vreselijk, BlijNijn! Heel veel sterkte! Wat een geluk dat er alleen materiële schade is en jullie zelf ongedeerd zijn gebleven..

Onali

Berichten: 18449
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:03

Heel veel sterkte BlijNijn :(:)

Shettepret

Berichten: 2210
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:03

Blussem schreef:
Wordt waarschijnlijk toch ruim vergoed door de verzekering.


Nee dus. Boven een bepaald km per uur windsnelheid vergoed de verzekering niet.
Er wordt nu een crowdfund actie opgestart om mensen te helpen.

Ook worden er overal dakpannen aangeboden, gratis, voor mensen die ze nodig hebben!

Pff, BlijNijn… weet gelijk wie je bent!! Man wat vreselijk!! Echt! Wij hebben zo’n geluk gehad net in ons stukje (Stadhouderslaan). Wij gaan zeker ook doneren!

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:11

Ah Blussem weet niet beter of geniet er gewoon van om dit soort opmerkingen te maken. Negatieve aandacht is ook aandacht. :+

BlijNijn tuurlijk fijn dat jullie het allemaal kunnen navertellen... Ik bedoel je slaapkamer ook gewoon. En je dieren allemaal nog gezond en wel, ook heel belangrijk. Maar van deze gigantische schade mag je ook echt wel heel verdrietig zijn hoor. Ik zou me geen raad weten... :(:)

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 17:15

BlijNijn schreef:
Bedankt. Het is echt niet te bevatten. We zijn letterlijk in een klap dakloos. Het belangrijkste is dat we ongedeerd zijn en het bij gewonden is gebleven. Wij hebben zelf niks en onze dieren zijn ook ongedeerd, dus daar zijn we de engeltjes op onze schouder heel erg dankbaar voor.


Jeetje wat heftig zeg...
Sterkte :knuffel:

Bizar ook al dat ramptoerisme -O-
In plaats van dat die mensen dan de handen uit de mouwen steken om te gaan helpen ofzo... maar je hebt er gewoon niks te zoeken.

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:16

BlijNijn schreef:
Ik woon ook in Leersum en ons huis is er vrij erg aan toe. Het huis dat overal de voorpagina haalt is ons huis en de boom lag in mijn slaapkamer. Aan alle mensen die twijfelen of ze hier deze week of volgende week weer in de bossen kunnen rijden zou ik willen zeggen blijf alsjeblieft thuis en geef de hulpdiensten de tijd en ruimte om de chaos zoveel mogelijk op te ruimen. Er wordt dag en nacht keihard gewerkt en dan hebben mensen van buitenaf hier echt helemaal niets te zoeken als je het mij vraagt, zeker niet als het om iets als een bosritje gaat. Je loopt/fietst/rijdt alleen maar in de weg en het bos opruimen zodat mensen weer kunnen rijden heeft gek genoeg even geen prioriteit op dit moment. Het ramptoerisme in het dorp is op dit moment ook echt niet normaal. Er kwamen gewoon mensen bij ons huis kijken die van die scooters gehuurd hadden. Het is echt niet normaal en om verdrietig van te worden. Blijf gewoon thuis alsjeblieft.



Oef oef, sterkte!


Het zál wel niet, maar is er iets dat de mensen die in de buurt wonen voor jullie kunnen doen?

Tijdelijke opvang van dieren of weet ik wat?

Heel veel sterkte in ieder geval.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 17:29

Jeetje wat veel bokkers in de buurt, sterkte met alles. Wat een schade zeg, we zagen de donkere wolken in de verte. Daarna heel veel sirenes. Het was echt heel verraderlijk.

De hoofdwegen in de bossen worden al bekeken en waar mogelijk begaanbaar gemaakt. Ruiterpaden en MTB zal nog wel even een paar dagen duren denk ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 18:35

BlijNijn sterkte wat heftig om mee te maken.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:08

@BlijNijn heel veel sterkte. Wat akelig om het huis waar je zo van houdt zo enorm beschadigd te zien. Wat moet dat verdrietig voor je zijn, behalve alle onpraktische dingen waar je ook nog eens tegenaan loopt. Weten jullie al of je huis überhaupt nog hersteld kan worden? Veel sterkte in ieder geval

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:14

[***] schreef:
MalaQ schreef:
Dat meen je.. Als jij weet van welk bedrijf zou ik de boswachter bellen en hem dit doorgeven!


Weet je hoe ik die kan bereiken? Ik heb er geen bewijs van verder, het is van horen zeggen uiteindelijk via iemand die bij de stal werkt.

Als het om het bedrijf gaat waar ik denk dat het over gaat, dan is de boswachter op de hoogte. Mocht je haar toch een bericht willen sturen of willen bellen, heb ik wel een nummer voor je. Ik kan het ook doorgeven.

BlijNijn, wat zullen jullie enorm geschrokken zijn! Heel veel sterkte komende tijd.

Ik was bezig met die inventarisatie van de onderhoudsstatus van de ruiterpaden, maar Leersum hoeven we dus ehhh niet meer te doen. Ik had nog een rondje op de planning vandaag, maar dat werd me (geheel terecht overigens) verboden door de boswachter (had haar even gevraagd of ik dit specifieke rondje veilig kon doen.

Voor degenen die wel het bos in willen: blijf oost van de Bergweg. Mijn route tussen Bergweg en Scherpenzeelseweg werd dus ‘afgekeurd’ door de boswachter. Noordkantje van het Zuylensteinse bos was dat.

Anoniem

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:18

@Hilary pb gestuurd

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:36

Heel veel sterkte BlijNijn.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:55

Heel veel sterkte BlijNijn. Wat lijkt me dat afschuwelijk om mee te maken. Ja, je leeft nog en je dierbaren leven nog, maar verdorie je huis... :knuffel:

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:56

Blussem schreef:
Wordt waarschijnlijk toch ruim vergoed door de verzekering.


Wat ben je toch ook echt een botte hork zeg -:(-

Sterkte Blijnijn, een nachtmerrie zo... Gelukkig is er niemand van jullie gewond, maar je huis in 1 klap onbewoonbaar is ook niet niets.
Weten jullie of het wel hersteld kan worden?

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:58

Welk bedrijf kan zo dom zijn om daar ritten te organiseren?

Shettepret

Berichten: 2210
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 19:59

Vraag ik me ook echt af ja! Compleet onverantwoord…

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:00

blijnijn, heel veel sterkte! Wat een nachtmerrie

_yvonne

Berichten: 2902
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:47

Sterkte blijnijn. Heftig voor jullie :(:)

Koekie73

Berichten: 2648
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:56

Jeetje Blijnijn wat heftig. Enorm veel sterkte! Ook voor anderen uit Leersum.
Wat een ravage zeg |(

Escada

Berichten: 3839
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 20:58

Blussem schreef:
Wordt waarschijnlijk toch ruim vergoed door de verzekering.


Alsof dat het minder erg maakt :roll:
Heftig blijnijn, heel veel sterkte. Zou het verschrikkelijk vinden om zo plotseling dakloos te zijn :(:)

janouk
Blogger

Berichten: 17853
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:05

Heel veel sterkte voor de getroffenen :knuffel:

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 21:55

Bedankt allemaal! We horen morgen hopelijk meer omdat er dan iemand van de verzekering komt kijken. Het is echt zo onwerkelijk nog dat we gewoon dakloos zijn eigenlijk. Dat kan je je niet voorstellen. Het is net een film waar je in zit. De klap moet bij ons nog binnen komen merken we. De adrenaline giert nog door ons lijf. Het besef is er dus eigenlijk nog niet helemaal, maar dat zal deze week wel gaan komen.

We hebben gelukkig tijdelijk onderdak bij m’n opa en oma een straat verderop, dus dat is echt heel erg fijn. Lief van de mensen die hieraan dachten en naar vroegen. <3

Wat dat betreft is het ook weer mooi om de saamhorigheid in het dorp te zien en voelen. Hoeveel mensen ons wel niet een slaapplek aangeboden hebben of kleding voor mij, dat is echt wel heel erg bijzonder. En zoals Shettepret ook al zei, de hulpdiensten (en niet-hulpdiensten die kwamen helpen) hebben zo hard gewerkt. Echt een en al respect. Wat een bergen werk hebben die mensen verzet.

Escada

Berichten: 3839
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:07

Ik heb altijd in Leersum gewerkt, vond het sowieso altijd een fijn dorp met lieve mensen :j Fijn dat je goed bent opgevangen!