Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waarschuwing: Blijf uit de bossen rondom Leersum

 
Profiel   

Tot twee jaar geleden in Leersum gewoond, nu twee dorpen verderop... Ik moest gisterochtend naar de King William voor vaderdag, maar er stond een enorme file en ik mocht er uiteindelijk niet door (helemaal terecht natuurlijk, ik woon niet meer in Leersum). Geen goed woord over voor ramptoeristen, zéker niet als je vrolijk even komt fietsen... Echt drama. Verschrikkelijk @BlijNijn, heel erg veel sterkte. Laat trollen en relschoppers maar l-u-l-len, luister naar de steunbetuigingen.

En ook andere mensen uit Leersum die meelezen: heel veel sterkte en de omgeving van Leersum voelt met jullie mee!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 22:16 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Welk bedrijf kan zo dom zijn om daar ritten te organiseren?

Die ene aan de [adres verwijderd], zonder namen te noemen.



Laatst bijgewerkt door xingridx op 22-06-21 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Adres verwijderd ivm privacy


Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 22:35 



 
Profiel   

Oh heel veel sterkte voor de mensen die getroffen zijn door dit drama in Leersum! Ik woonde er in de buurt, het is zo'n schitterende omgeving! Hopelijk krijgen jullie de steun die jullie nodig hebben, ook in praktisch opzicht en qua schade afhandeling...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 22:38 



 

Degene van het informatiecentrum van staatsbosbeheer hoopt dat er over een week weer gereden kan worden in het bos, de boswachter geeft aan dat het minimaal weken maar waarschijnlijk maanden gaat duren voor het weer kan.
Jammer dat de informatie zo dubbel is, die stal lijkt daar misbruik van te maken :(
(Nogmaals: ik heb uiteraard mijn vakantie daar afgezegd en ik begrijp dat het dorp eerst opgeruimd moet worden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 15:56 



 
Profiel   

Tinkermuts schreef
tienus63 schreef

Kun je nagaan hoe snel en plots zo’n bui op is gekomen. Te bizar voor woorden.
Normaliter worden die container kranen stil gezet als de wind te sterk wordt en er onweer in de buurt is.
Machinist moet de kraan dan uit.


Nou hé, niet normaal, deze storm was er echt van het 1ne op het andere moment, wij hadden geeneens de tijd om de ramen op tijd dicht te krijgen en de parasol enzo in te klappen.
De kraan bestuurder is wel gewond maar niet in levensgevaar gelukkig


Hier ook een Tielenaar! Echt bizar hoe snel het kwam en weer weg ging. Ook hier maar nét genoeg tijd om de ramen te sluiten, waren 2 horren (die normaal gewoon vast zitten :')) naar binnen gevlogen. Boom in de gemeenschappelijke (flat)tuin die er niet hoort, nog een boom echt vlak naast onze auto.

We wonen vlak langs de dijk en die lag ook helemaal bezaaid met flinke takken (Zegmaar halve bomen). In de buurt van de rotonde richting Passewaay een mooie grote boom omgeknakt. Echt bizar hoe in zo'n korte tijd zoveel schade veroorzaakt is.

Sterkte voor iedereen die schade heeft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:04 



 
Profiel   

Ik reed net weer over de N226, de maarsbergseweg (voor de mensen fie niet in de omgeving wonen, dat is de weg aan de westkant van Leersum die richting noord gaat, en waar een paar van de heel zwaar geraakte bospercelen langs liggen)

En wat zie je dan, een auto van de boswachter met knipperlichten op het fietspad, en een meter of 20 het bos in een ouder stel met een zwart hondje dat het blijkbaar nodig vindt om de hond net nu net daar uit te laten.
De boswachter die ze aanspreekt, wijd gebarend. Vanuit mijn auto terwijl ik met 60 langs rij preciés te zien wat hij bedoelt..


Hoe groot is de plaat voor je kop dan?

Echt hoor.


Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 21-06-21 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:10 



 
Profiel   

Verschrikkelijk voor iedereen die hier de gevolgen van ondervind, heb de beelden gezien. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:12 



 
Profiel   

Hier ook een Tielenaar! Echt bizar hoe snel het kwam en weer weg ging. Ook hier maar nét genoeg tijd om de ramen te sluiten, waren 2 horren (die normaal gewoon vast zitten :')) naar binnen gevlogen. Boom in de gemeenschappelijke (flat)tuin die er niet hoort, nog een boom echt vlak naast onze auto.

We wonen vlak langs de dijk en die lag ook helemaal bezaaid met flinke takken (Zegmaar halve bomen). In de buurt van de rotonde richting Passewaay een mooie grote boom omgeknakt. Echt bizar hoe in zo'n korte tijd zoveel schade veroorzaakt is.

Sterkte voor iedereen die schade heeft..[/quote]

Ook behoorlijk heftig geweest, maar minder schade als Leersum volgens mij.

Deze is door een vriend van me gemaakt in Tiel, is geen valwind....


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:31 



 
Profiel   

Zo zeg!!

Die is net over de containerterminal getrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:38 



 

Tinkermuts schreef
Ook behoorlijk heftig geweest, maar minder schade als Leersum volgens mij.

Deze is door een vriend van me gemaakt in Tiel, is geen valwind....


Niet om vervelend te doen, maar als ik die afbeelding opzoek via Google kom ik bij een storm in 2013 uit. https://www.onweer-online.nl/forum/topi ... november-/ Hier staat hij gepost door Sanwa (met ctrl + F kun je hem dan makkelijk vinden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:41 



 
Profiel   

Ik dacht de foto ook te herkennen maar wist het niet zeker.
Omgeving Maurik 2013 staat erbij.
Rond diezelfde tijd was er ook veel schade in Wijk (bij Duurstede).

Dank voor deze fact check.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:52 



 

Femke_Tweety schreef
Ik dacht de foto ook te herkennen maar wist het niet zeker.
Omgeving Maurik 2013 staat erbij.
Rond diezelfde tijd was er ook veel schade in Wijk (bij Duurstede).

Dank voor deze fact check.


Hij was op Facebook ook al meerdere keren langsgekomen. Ook andere foto's en ook die bleken van andere stormen te zijn. Ik geloof zeker dat de bewoners een windhoos/tornado hebben gezien maar het beeldmateriaal wat erover geplaatst wordt is tot nu toe niet van de storm van vorige week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:54 



 
Profiel   

Ow echt haha hij appte me dit op de dag zelf, dan ga ik hem maar eens enorm om z'n oren slaan.
Is zeker niet vervelend, gewoon niet netjes van die vriend om dat te appen, zijn geen grapjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:57 



 
Profiel   

Update van het getroffen gebied in het bos. Hier mag je niet komen, het is afgezet en je kan een boete krijgen.

Dit omvat dus de ruiterroutes (niet afgebeeld) Leersumse plassen en Leersumse Veld. En aan de overkant het crossterrein Maarsbergen en de ruiterroutes bij de Veldschuur onder de tunnel naar Doorn.

Net zelf over de Maarsbergseweg gereden, echt ik heb er geen woorden voor |(

[ img ]

Het gaat dus om het grijze gebied wat afgezet is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:47 



 
Profiel   

Het is haast niet te omschrijven inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:51 



 
Profiel   

Het stuk is iets groter trouwens, vanaf de maarsbergseweg / n226 verder zuid, aan de andere jant van de rotonde richting Broekhuizen was vandaag in ieder geval nog afgesloten.
Die laan waren ze wel vrij aan het maken, maar was ook een puinhoop.
(Er is al enige jaren strijd over de veiligheid van die oude beuken. Daar zijn er nu een heel stel van afgebroken)

En volgens mij Noord van Leersum het gebied iets verder richting oost ook nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:56 



 
Profiel   

Dit is wat er via communicatie met de boswachter is vrijgegeven.
Want Zuylestein staat hier idd niet op terwijl daar ook bomen zijn geveld.
Maar het oosten heeft, naar mijn weten, niets. Dat is waar mijn stal is.

Broekhuizen is ook afgesloten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 23:29 



 

De boswachter met wie ik contact heb gehad gaf aan dat alle bossen rondom Leersum afgesloten waren? De mail heb ik vanmorgen ontvangen.
Hopelijk gebeuren er geen ongelukken

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 00:18 



 
Profiel   

Ih heb vanochtend een heel klein rondje rond het park gelopen waar ik een recreatiewoning heb. De paden direct rond het park. Die zijn formeel niet afgesloten, en liggen ongeveer 1,5 k, van het stuk dat wel officieel afgesloten is.

Zelfs hier zie ik nog een hoop dingen die in mijn ogen link zijn. Ik heb de mensen hier via whatsapp in ieder geval gevraagd om echt goed op te letten.

En dat is dus in een stuk dat formeel nog 'gewoon' open is. Als je bij mij richting oost gaat , wordt de ravage heel snel heel veel erger.

Ik heb inmiddels hier en daar langs wegen de schade gezien (ik woon hier, en rij hier dus met de auto voor boodschappen enzo, geen ramptoerist die er een dagje uit van maakt, voor de duidelijkheid...) En ik schrik er iedere keer weer van.


@Susanne, ik hoop ook dat er geen ongelukken gebeuren. Ik zag vandaag al mensen lopen in een bloedlink stuk, en de boswachter erbij dus.
Ik vrees komend weekend eerlijk gezegd. Als mensen tijd over hebben en nieuwsgierig toch eens komen kijken. Ik las al 'lollige' commentaren van mountainbikers die wel 'ff' over die stammetjes zouden crossen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 00:28 



 
Profiel   

Ik begreep van iemand die er vaak met de mtb komt dat zij gecommuniceerd hebben gekregen dat ze er op moeten rekenen dat ze tot het eind van dit jaar niet kunnen fietsen daar.

En wbt Maarsbergen, in juli is daar weer een wedstrijd op het landgoed. Ze waren al aan het bouwen. Ik hoop dat ze alles door kunnen laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:33 



 
Profiel   

Volgende hun instagram pagina gaat die wedstrijd gewoon door begin juli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:35 



 
Profiel   

Heel veel hindernissen staan al.

Ze waren gisteren daar ook op het terrein druk bezig met omgevallen bomen verwijderen.

Ik denk dat die wedstrijd nog wel kans maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:36 



 
Profiel   

Maar het crossterrein Maarsbergen ligt noordelijker dan wat in het verboden gebied valt toch? Grotendeels ligt dat toch boven Valkenheide?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 11:17 



 
Profiel   

Muiz schreef
Maar het crossterrein Maarsbergen ligt noordelijker dan wat in het verboden gebied valt toch? Grotendeels ligt dat toch boven Valkenheide?


Ja dat ligt boven valkenheide, buiten het verboden gebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 11:26 



 
Profiel   

Ja, nét, het terrein zelf.
Maar dat is sowieso particulier terrein natuurlijk, dus niet aan sbb om te verbieden of niet. Er is wel schade daar
Ze zijn er in ieder geval al druk bezig.

Misschien dat ze wel wat routes van de cross moeten aanpassen, ik weet niet exact hoe die lopen, maar ze steken normaal gesproken de n226 wel over met de wedstrijd volgens mij.

Even heel globaal en snel getekend, wit terrein vd cross, zwart het door sbb'verboden' gebied.

Midden onder zie je het dorp Leersum.

Helemaal links zie je nog net een stukje blauwe cirkel, dat is mijn locatie.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 11:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen